Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2016 14:43

Succes!! :D =;
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jan 2016 17:15

En. Niet meteen een update hoe et daar is? Met denboys en girls??

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 31 jan 2016 23:32

Ik ben 't even kwijt, maar er waren een paar ouders (mama's dacht ik toch zo :wink: ) die schreven over positieve ervaring met een chiropractor?

Wij zijn nogal aan de tob met onze baby... dus even oriënteren of dit misschien gewoon eens een stap is, die we moeten zetten.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor joos » 01 feb 2016 11:15

@Duschka, wij hebben ontzettend goede ervaringen met Henk Mohr, Ede. Manueel therapeut. (online ook informatie over te vinden.) Sterkte in je zoektocht!!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2016 17:37

Oh ach.. wil het nog steeds niet zo? Hoe ist met jezelf? Hou je de benen eronder?

Wij zijn bij een osteopaat geweest met de middelste. Oudste chiropracter. De laatste vond ik best heftig te zien. De eerste ging met soort van massage.
Overigens gaf de osteopaat na 3 behandelingen aan te vermoeden dat er iets medisch mis was. Toen weer naar de huisarts en daar kwam dus keomelkallergie uit en zijn chronische oorontsteking

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 01 feb 2016 20:10

Wij zijn naar chiropractie Hoeve in Staphorst geweest, zit ook in Amersfoort, heeft goed geholpen bij de jongste

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 01 feb 2016 21:54

Bedankt.
Ik ga ff met ML overleggen.
De osteopaat is ook al in onze gesprekken naar voren gekomen, en daar neigen we nu even meer naar.

Hier in de stad zit een "goede", en als ik 't zo lees (en om mij heen hoor) beslist dus de moeite waard om daar een bezoekje te gaan brengen.

@PPM
Ik vind het wel een uitputtingsslag zo, maar goed, 't is even niet anders.
We lopen ook al bij de kinderarts met ZL, maar ik denk toch dat we daar niet voldoende resultaat gaan boeken.
Er is sprake van KM allergie en reflux (bevestigd beiden) maar toch heb ik 't idee dat er meer aan de hand moet zijn.
DL had ook KM allergie en reflux, en vooral de reflux was bij haar vele malen heftiger en desondanks had zij bepaalde symptomen echt niet, die ZL wel heeft.
In elk geval... ik dacht dat DL veel gehuild had in haar babyleven... maar ZL kan er ook wat van.
Krijsen tot stikkens toe urenlang, ontroostbaar, overstrekken, onrustig en sinds een goede maand neemt hij in gewicht niet meer toe.
Ben de hele dag en nacht aan 't kindje voeden en sussen en spuug aan 't ruimen... dus vind het best wel ff pittig.

Maar goed, genoeg gezeurd... we gaan morgen ons eens verdiepen in de osteopaat / chiropractor, maar denk dat het 't eerste gaat worden.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 16:25

Gaat hier lekker, Olaf was na een week nog 2770 gram maar in 5 weken gegroeid naar ruim 4 kilo. We mogen de verplichte nachtvoeding nu overslaan en voeden als hij wakker wordt. Nu moesten we hem meestal 1x per nacht wakker maken. Slaap heerlijk, lig 8 uur in bed en daarvan slapen we 7 uur en een kwartier. Schijnt slechter te kunnen :D Verder nemen we hem lekker overal mee naartoe, al twee keer uit eten geweest, twee keer in draagzak de kerkdienst bezocht (alleen bij de eerste dienst schrok hij een keer wakker van het de muziek na de preek en was hij het bij het slotlied beu maar dat was een hele lange dienst). Draagzak is echt heerlijk, daar slaapt hij bijna altijd dus dan kan je dingen in huis doen, ff bij vrienden op visite enzovoorts. Het is een heerlijk tevreden kind tot nu toe :)

Oh en waar we ook helemaal fan van zijn is van de puck-a-baby die we van vrienden hebben geleend. In het begin sloeg hij zich nog wel eens wakker, in de puck-a-baby heeft hij daar geen last meer van zonder dat hij helemaal ingesnoerd ligt :) Tip voor iedereen met een vrij bewegelijke baby :)

Afbeelding
(kind is niet van ons :D )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 02 feb 2016 20:33

@ Marnix: fijn dat het goed gaat

@ DUschka: sterkte zeg! heftig voor jullie!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2016 09:10

@Duschka, wat vervelend dat het nog niet lekker loopt :(. Best zwaar dus. Wat @Joos zegt: manuel therapeut hoor ik ook goede verhalen over. Verder geen tip.

@Marnix, heerlijk zeg. Geniet er van. Wij hebben ook zo'n puck a baby gehad, echt heel fijn/prettig.

Voor S. hebben we nu een grotere fiets gekocht. Hij heeft hem nog niet gezien. Op school doet hij het ook zo goed. Alleen zijn spraak/taal is nog niet helemaal top, maar hij gaat wel voorruit. En een top juf.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sterretje » 03 feb 2016 20:00

Duschka schreef:Ik ben 't even kwijt, maar er waren een paar ouders (mama's dacht ik toch zo :wink: ) die schreven over positieve ervaring met een chiropractor?

Wij zijn nogal aan de tob met onze baby... dus even oriënteren of dit misschien gewoon eens een stap is, die we moeten zetten.


Wij zijn heel positief over het bezoek aan een chiropractor. En dan bij een baby niet pas als er klachten komen maar tussen de 4 en 6 weken oud. Niet voor niets gebeurd dit in heel veel landen standaard. (of naar een osteopaat).

Hoeveel mensen ik al wel niet heb verwezen die klachten hadden met baby's en het uitstelden tot het niet meer anders kon en dan pas gingen. Ze kwamen dan vertellen dat ze het al veel eerder hadden moeten doen (ja, inderdaad, dat had ik ook al gezegd) en dat de chiropractor aan had gegeven dat dit rond de 5 a 6 weken met twee behandelingen over zou zijn en nu met bv drie maand wel 4 behandelingen kost.

Tijdens een bevalling (maar ook tijdens een ernstige valpartij e.d.) krijgt het lichaam van een kind heel veel te verduren. Als de bevalling te snel gaat, te lang duurt enz. Dan is het toch beter te voorkomen dan te genezen?!

@ Marnix: wat een plaatje!! Hier ook enthousiast over de PaB! Beide meiden hebben erin gelegen de eerste paar maanden. (de boys waren rustiger, dus niet nodig;-))


Hier vandaag RJB voor het eerst naar school (tot de zomer halve dagen). Vrijdag wordt hij 4. Krijg ik opmerkingen 'wordt nu rustig thuis'. Nou eh, nee. Nu nog een erg bewegelijke tweeling van 1,5 jaar thuis :-oo !
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 feb 2016 10:22

Sterkte met alles Duschka, het klinkt allemaal heel pittig!!

hoe is het met je dochter die toen in het ziekenhuis lag? Eet en drinkt ze weer normaal en voldoende?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2016 11:59

sterkte met alles duschka !

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 04 feb 2016 15:35

Sterkte Duschka!! Valt niet mee allemaal... Wij hebben ook hele goede ervaringen met de osteopaat.

Marnix Ideaal ding onze dochter heeft er ook een maand of 4 mee geslapen... Nu slaapt ze in de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy duur maar hij is het zo waard!

Pfff wij hebben echt een mega boefje! ze is nu 15 maanden maar echt wat ze allemaal wel niet uitvreet (zo was is vroeger helaas ook haha)
Net zat ze weer bovenop de salontafel :roll: Dan hadden we het met Nina een stuk rustiger haha

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 04 feb 2016 16:57

meribel schreef:hoe is het met je dochter die toen in het ziekenhuis lag? Eet en drinkt ze weer normaal en voldoende?


Het ging redelijk goed, inmiddels helaas weer ziek. Dat is natuurlijk op zich geen ramp, maar bij ons gaan ook meteen (te vroeg :oops: ) de alarmbellen rinkelen omdat ze dan logischerwijs veel minder drinkt (en eet).
Dus dat moet ik even relativeren en loslaten... daar wordt aan gewerkt.

We zijn met ZL inmiddels bij de osteopaat geweest.
Ze vond idd iets bij de hoge nekwervels en de schedel en zou best eens met de bevalling te maken kunnen hebben. Niet gek dat hij daar nu (meer) hinder van ondervindt, omdat hij veel meer beweegt. (want rolt en buikschuift al lekker)
En ze ging de reflux ook behandelen.... nou graag. Want onderhand word mijn spreekwoordelijke geduld behoorlijk ondermijnd door chronisch slaapgebrek en de voortdurende cirkel van ziekenzorg. :-oo

@Marnix
Dat klinkt als een "ideale" baby :wink:

@Evelien
Heeft S zijn nieuwe fiets al gezien?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten