Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 17 okt 2014 11:04

Daar is hij dan, Lechat! Gefeliciteerd!! Fijn dat het achter de rug is, nu lekker genieten!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Sterretje » 17 okt 2014 20:15

Allebei van harte! Veel zegen!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor mw » 17 okt 2014 21:59

Liefie en Le Chat: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje. Gods zegen en wijsheid toegewenst bij het opvoeden van deze kinderen!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jaccootje85 » 19 okt 2014 11:41

Ha C. en man,
van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Leuke naam ook! Geniet van jullie kleine man.

groetjes van je oud-dorpsgenootje :wink:
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 20 okt 2014 10:23

Sophie, ben jij nu aan de beurt?

jetje7891
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2014 15:03

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jetje7891 » 20 okt 2014 17:18

Ha allemaal,

wat leuk om al die berichten te lezen over pasgeboren kindjes! Gefeliciteerd allemaal!
Bij ons duurt het nog even, we weten net dat we zwanger zijn, nu bijna 5 weken! :D
Mijn vraag: wanneer hebben jullie het je ouders/schoonouders verteld?
Groetjes Jet

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2014 17:47

Mijn moeder al vrij snel aangezien zij bij ons zou komen kramen.
De rest hebben we toen rond de 9 weken verteld want mijn sv had zich versproken richting zijn dochter. :roll:
Bij een eventueel volgende zou ik het rond de 3/4 maanden vertellen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor *Annet* » 20 okt 2014 18:03

Ha LeChat,

Je stond in de krant :wink: Gefeliciteerd met de kleine man!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 20 okt 2014 18:49

Wij vertellen het meestal rond de 12 weken. Soms versprak ik me al een beetje en als zussen onder elkaar dan kreeg ik wel eens heel gerichte vragen. Nu deze keer niet, iedereen was zeer verbaasd toen we het vertelden. En dus ook hier zal ik het nog vertellen, wij verwachten in dec ons 6e kindje.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 20 okt 2014 19:21

Wat leuk memmem! Van harte gefeliciteerd! Dan ben je ook al een heel eindje.. gaat het goed?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2014 19:23

oooh memmem!! gefeliciteerd! ook al december! gaat het goed? had telkens het gevoel dat je wat kwijt moest.. maar kan ook een zevende zintuig zijn :) haha

Jetje: ook van harte! wij hebben het de eerste keer met 12 weken verteld, 2e keer eerder met 8 weken en nu opnieuw met 12 weken.... als het aan mij had gelegen had ik nog anger gewacht.. De reden van het late vertellen is dat ik aantal miskramen heb gehad en nu weten ze het wel binnen de famlie en verder daarbuiten, maar op het moment zelf geen behoefte aan een of ander meeleven! :) al is dat goed bedoeld!

Veel kwaaltjes?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 20 okt 2014 19:33

jetje7891 schreef:Mijn vraag: wanneer hebben jullie het je ouders/schoonouders verteld?
Groetjes Jet


Ik denk vooral vertellen als je het zelf kwijt wilt :wink:
In elk geval gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!

Wij hadden 't plan om 't met 12 weken (ofwel na die echo) te gaan vertellen, maar dat ging niet lukken. Ik had dusdanig last van misselijkheid dat met name mijn ouders zich behoorlijk zorgen maakten. Wij hebben dus noodgedwongen met zeven weken aan wederzijdse fam. de blijde boodschap gebracht. Voor anderen gewacht tot na de 12 wk echo.
Qua "groei" had ik 't rustig verborgen kunnen houden tot een week of 34, denk ik :wink:

@Memmem ook van harte gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 20 okt 2014 20:01

de 1e keer hebben we het na de 2e echo verteld, dat was rond 8 weken. Alleen 1stel heel goede vrienden hadden we het direct verteld, om verder onze mond te kunnen houden. Het was voor ons namelijk een heel grote verrassing (omdat gezegd was door de gyn dat zwanger worden erg lastig zou worden).
De tweede keer kwam ik er achter door een echo bij de gyn, dat was ook wel een grote verrassing (had die week 2x negatief getest). #-o Toen hebben we het na de 2e echo ook aan familie gezegd, dat was rond 8/9 weken. Ik dacht dat m'n moeder het door had, maar dat was niet zo ;-).
Rond 13 weken verder verteld, dat moest ook wel, want toen zag je al wat..

Fijne zwangerschap Jetje! En Memmem ook, goede zwangerschap verder!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 20 okt 2014 20:23

@jetje en memmem: van harte, een voorspoedige zwangerschap gewenst!

@jannoek: sinds oktober is hier qua kraamzorg bij de bevalling een partuspoule ingesteld: vaste kraamverzorgsters die assisteren bij de bevalling maar niet mee gaan naar huis. Daar komt dan dus een ander, en die kwam 's morgens 'pas'.
@acire: herkenbaar hoor, die onzekerheid die eerste nacht zo 'alleen' - wij hebben nog even met de verloskundige gebeld omdat T volgens haar oppervlakkig ademde en hij thuis ook helemaal niet zo lekker leek. Kun je wel gaan tobben maar beter ff gebeld... Later bleek dat hij vruchtwater binnen had gekregen, waar hij op 't laatst ook nog in had gepoept. De eerste dag was hij dan ook veel te misselijk om te drinken, maar nu is het een 'rupsje nooitgenoeg' :).

@liefie: wij hebben van het zh zelf alleen de catering gezien en die vonden we voor zh-catering prima :). Ben wel blij in het zh bevallen te zijn, dat gaf gewoon rust (@acire: dat was dus eigen keuze).

@annet: kan kloppen, mijn ouders hebben de tekst v/h geboortekaartje in E-N laten plaatsen, in overleg met ons hoor - ze zijn ook zó trots :D.
@jaccootje: dank je, ik weet idd wie je bent :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 20 okt 2014 20:57

Gefeliciteerd nieuwe zwanger, leuk!!

Bij de eerste hebben we het meteen verteld, mijn moeder wist het een paar uur nadat we het zelf wisten, en moest haar mond nog houden tegen mijn vader omdat ik die pas de dag erna zou zien en ik het niet leuk vond als hij het van haar zou horen. ONgelooflijk dat ze dat nog volhield ook, dat zal ik nóóit meer van haar vragen, haha. Het was haar grootste wens om oma te worden, en die ging in vervulling, en dan mag je het dus een hele dag niet delen met je man, bijna niet te doen ;)
Schoonouders kort daarna geloof ik.
Bij de tweede met een week of 5, schoonouders ook.
Dit keer pas na de eerste echo, en net ervoor aan mijn schoonouders, zodat ze op konden passen tijdens de eerste echo. Mijn man vindt het leuker als we wachten tot na de echo, ik vond het vreselijk. Mijn moeder maakte zich zo'n zorgen om me, omdat ik zo doodmoe was. Toen ik vertelde dat we onze derde verwachten vielen de puzzelstukjes op hun plek :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten