Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 11 sep 2019 16:15

MoesTuin schreef:Gelukkig lijkt het erop.... :wink:
En is dat niet zo bij velen 8)

Nou inderdaad. Zolang de kinderen het leuk vinden en het mogelijk is, probeert één van ons erbij te zijn. Ook bij schoolactiviteiten en schoolschoonmaak ed.
En nee dat is geen afkopen, simpelweg betrokkenheid :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 11 sep 2019 21:40

Chaya schreef:Nee hoor, het lijkt er op of deze ouders een vaag schuldgevoel af willen kopen dan.
Als jij er de hele week niet bent voor je kind, moet dat in het weekend even ingehaald worden met "quality time".
Als er een schoolvoetbaltoernooi is, verkopen deze ouders nee, als je hen vraagt als vrijwilliger.


Helaas bestaan er voor meerdere sporten geen rijschema's meer en rijdt elke ouder zijn eigen kind. Dat is geen keuze, maar gewoon een feit. Onze oudste twee zitten nu op hockeyen dat betekent ( bijna,) elk weekend een uitwedstrijd rijden. Bunde thuiswedstrijden laat ik mijn neus dus weinig zien.

En halen en brengen naar de training vind ik niet meer dan normaal. Ik laat mijn dochter van 9 echt niet 's avonds langs de weg fietsen in de stad.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 12 sep 2019 11:00

Duschka schreef:Nou inderdaad. Zolang de kinderen het leuk vinden en het mogelijk is, probeert één van ons erbij te zijn. Ook bij schoolactiviteiten en schoolschoonmaak ed.
En nee dat is geen afkopen, simpelweg betrokkenheid :D

Het ging over een zekere dwangmatigheid Duschka. Natuurlijk is er nog een tussenweg.
Maar het is echt een feit dat er steeds minder ouders te vinden zijn voor aktiviteiten op school. Het komt altijd op hetzelfde (te) kleine groepje neer. Behalve begeleiding op schoolreis, dan heb je teveel aanmeldingen.
ajl schreef:En halen en brengen naar de training vind ik niet meer dan normaal. Ik laat mijn dochter van 9 echt niet 's avonds langs de weg fietsen in de stad.

Zelfs mijn volwassen dochter bracht en haalde ik in veel gevallen, toen ze nog geen rijbewijs had.
Wedstrijden in uithoeken in dorpjes, vriendin die woont in the middle of nowhere, of later thuiskomen op een verlaten station.
Niet te doen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2019 17:39

ajl schreef:Helaas bestaan er voor meerdere sporten geen rijschema's meer en rijdt elke ouder zijn eigen kind. Dat is geen keuze, maar gewoon een feit. Onze oudste twee zitten nu op hockeyen dat betekent ( bijna,) elk weekend een uitwedstrijd rijden. Bunde thuiswedstrijden laat ik mijn neus dus weinig zien.

En halen en brengen naar de training vind ik niet meer dan normaal. Ik laat mijn dochter van 9 echt niet 's avonds langs de weg fietsen in de stad.


Ligt een beetje aan leeftijd en hoe ver het is en zo ja. En of het een jongen of meisje betreft vast ook nog wel. Toen ik 9 was fietste ik hele stukken door de stad maar ja. ..

Maar als er geen rijschema is voor uitwedstrijden. Zijn er dan niet meer ouders die daar behoefte aan hebben? Want dan kan je met een paar in de buurt toch wel schema’tje maken? Dat je het bijvoorbeeld met twee andere ouders kan afwisselen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 12 sep 2019 18:06

Chaya schreef:Maar het is echt een feit dat er steeds minder ouders te vinden zijn voor aktiviteiten op school. Het komt altijd op hetzelfde (te) kleine groepje neer. Behalve begeleiding op schoolreis, dan heb je teveel aanmeldingen.

.


Bij ons is gelukkig het tegenovergestelde een feit.
Maar het zal er wellicht mee te maken hebben welke regio je woont of welke school het betreft..
Het zal overal weer anders zijn.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 12 sep 2019 19:31

Marnix schreef:Ligt een beetje aan leeftijd en hoe ver het is en zo ja. En of het een jongen of meisje betreft vast ook nog wel. Toen ik 9 was fietste ik hele stukken door de stad maar ja. ..

Maar als er geen rijschema is voor uitwedstrijden. Zijn er dan niet meer ouders die daar behoefte aan hebben? Want dan kan je met een paar in de buurt toch wel schema’tje maken? Dat je het bijvoorbeeld met twee andere ouders kan afwisselen?


Helaas hebben de andere ouders daar geen behoefte aan. Wij hebben tegen de kinderen gezegd dat wij het gaan aanzien/ proberen. Als het te druk is/wordt, is dat het eerste dat wij schrappen.

Ik fietste zelf ook door het dorp, maar ik vind de regio waar wij wonen toch anders en niet vertrouwd. Dus wij fietsen/ op trainingsavonden 4x naar de hockeyvelden

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 12 sep 2019 20:11

Ik verbaas mij er wel eens over hoeveel er tegenwoordig door ouders met de auto heen en weer gereden word... (achterbank-generatie?). Kunnen mensen niet meer lopen of fietsen :wink:?
Ik fiets mee naar de kleuterschool en ik fiets mee naar zwemles (omdat ze dan te jong zijn om alleen te fietsen), maar dan houd het wel zo'n beetje op hoor. Daarna gaan ze gewoon zelf. En ook 's avonds naar de club van de kerk, muziekles etc. En ook in de regen. Krijgen ze niets van en ik hoor ze er eigenlijk nooit over. Naar de club fietsen ze wel met vriendjes en die fietsen ook altijd gewoon (in weer en wind).

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 12 sep 2019 20:29

:lol: :lol:

Met de auto naar de sportschool, ziet er ook altijd zo bijzonder uit....
Nu fiets ik meestal wel (hoewel, wel elektrisch :mrgreen: )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 12 sep 2019 21:04

654321 schreef:Ik verbaas mij er wel eens over hoeveel er tegenwoordig door ouders met de auto heen en weer gereden word... (achterbank-generatie?). Kunnen mensen niet meer lopen of fietsen :wink:?
Ik fiets mee naar de kleuterschool en ik fiets mee naar zwemles (omdat ze dan te jong zijn om alleen te fietsen), maar dan houd het wel zo'n beetje op hoor. Daarna gaan ze gewoon zelf. En ook 's avonds naar de club van de kerk, muziekles etc. En ook in de regen. Krijgen ze niets van en ik hoor ze er eigenlijk nooit over. Naar de club fietsen ze wel met vriendjes en die fietsen ook altijd gewoon (in weer en wind).


Wij wonen 5 km van school vandaan, dus fietsen tot groep 6 wel met hen mee. Muzieklessen, sport is ook niet in de wijk, maar een dorp verder. Dus ook dan fietsen wij mee. Hierdoor fiets ik 10-30 km per dag

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pindas83 » 12 sep 2019 22:15

K80 schreef:De uitspraak, "Wij zijn zwanger" is echt VER-SCHRIK-KE-LIJK.
Je vrouw/vriendin is zwanger, of wij verwachten een kindje.

Kids i.p.v. kinderen is ook al zo tenenkrommend.


Dat klopt. Hoewel in sommige gevallen je best kan twijfelen wie van de twee het kind draagt.
Ook hoorde ik laatst van een klant dat haar man of vriend net zo hard aan het uitdijen was als zijzelf.
Oké, het is goed om solidair te zijn naar je vrouw maar dit zou mij een brug te ver zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pindas83 » 12 sep 2019 22:31

nachtegaaltje schreef:Ik heb het over anderen die er naar uitkijken..


Ok. Ik geloof toch niet echt dat ik het snap.
Je wil zelf geen kinderen maar het is toch confronterend voor je wanneer andere mensen kinderen krijgen?
Het is erger voor degene die er wel naar uitkijken... maar in bepaalde mate dus ook voor jou blijkbaar??
Of zit de pijn hem erin dat je niet zwanger kan worden? (hoewel je daar geen behoefte aan hebt).

Ik probeer niet de psychiater uit te hangen hoor maar ik kan het gewoon niet zo goed plaatsen.
Hoop dat het niet als irritant overkomt.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jess » 19 nov 2021 21:56

Het is hier al heel lang stil..... komen er helemaal geen baby's meer?

Of is Refoweb van een jongerensite veranderd in een middelbare leeftijd site?

De jonge moeders van deel 1 zijn inmiddels oma? :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2021 11:07

Jess schreef:Het is hier al heel lang stil..... komen er helemaal geen baby's meer?

Of is Refoweb van een jongerensite veranderd in een middelbare leeftijd site?

De jonge moeders van deel 1 zijn inmiddels oma? :mrgreen: :mrgreen:


Refoweb bestaat net 20 jaar he. Dan moeten de tieners van nu wel heel snel zijn geweest en hun kinderen ook. Maar ik denk dat er al wel een hoop een beetje klaar zijn ja ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2022 14:42

654321 schreef:Ik verbaas mij er wel eens over hoeveel er tegenwoordig door ouders met de auto heen en weer gereden word... (achterbank-generatie?). Kunnen mensen niet meer lopen of fietsen :wink:?
Ik fiets mee naar de kleuterschool en ik fiets mee naar zwemles (omdat ze dan te jong zijn om alleen te fietsen), maar dan houd het wel zo'n beetje op hoor. Daarna gaan ze gewoon zelf. En ook 's avonds naar de club van de kerk, muziekles etc. En ook in de regen. Krijgen ze niets van en ik hoor ze er eigenlijk nooit over. Naar de club fietsen ze wel met vriendjes en die fietsen ook altijd gewoon (in weer en wind).



Uitzonderingen daar gelaten denk ik?

Mijn zoon zit op speciaal onderwijs zo'n 15 km verderop. Qua openbaar vervoer niet te doen en op de fiets nog best wel een pittige kluif (iets met leeftijd) en wie weet straks wel als hij naar het voortgezet onderwijs gaat (ook 15 km). Nu breng ik hem en haal ik hem op (deeltijd). En dat is vrij pittig.
Naar sport gaan we altijd op de fiets en verder is hier alles op loopafstand.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pindas83 » 09 jan 2022 16:36

Jess schreef:Het is hier al heel lang stil..... komen er helemaal geen baby's meer?

Of is Refoweb van een jongerensite veranderd in een middelbare leeftijd site?

De jonge moeders van deel 1 zijn inmiddels oma? :mrgreen: :mrgreen:



Over een week of 20 verwachten we de tweede. :D
En nee, we weten niet wat het geslacht is.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten