Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2019 13:51

Chaya schreef:Wij hebben ook tien jaar moeten wachten op een kindje. Ik aanvaardde dat wel, voelde me niet getrokken tot een technische ingreep.
Een mooi vrij leven heb je ook met kinderen hoor.
Het is maar een beperkt aantal jaren dat je "vast" zit en ook tijdens heb je nog vrijheden. Een mens is ten diepste nooit helemaal vrij.
Ik ben blij met onze kinderen en ze blijven ook nog eens lang plakken. :D
Dat houdt in dat er vaak jonge mensen over de vloer komen.
Leeftijdsgenoten die geen kinderen hebben, of bij wie de kinderen jong uit huis gingen, vind ik vaak al zo ingedut.
Of ze moeten intussen op hun kleinkinderen passen.


Vind je? Ik ken juist veel mensen zonder kinderen die heel avontuurlijk zijn, juist omdat ze geen kinderen hebben. Ze gaan vaak uit eten, spontaan een weekendje weg, naar musea, naar de films, ze blijven lang op feestjes want se kunnen de volgende dag toch uitslapen etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor K80 » 09 sep 2019 14:27

Marnix schreef:Vind je? Ik ken juist veel mensen zonder kinderen die heel avontuurlijk zijn, juist omdat ze geen kinderen hebben. Ze gaan vaak uit eten, spontaan een weekendje weg, naar musea, naar de films, ze blijven lang op feestjes want se kunnen de volgende dag toch uitslapen etc.


Inderdaad. Nichtjes en neefjes komen ook regelmatig.
Zijn verwen oom en tante.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 09 sep 2019 14:58

Marnix schreef:Vind je? Ik ken juist veel mensen zonder kinderen die heel avontuurlijk zijn, juist omdat ze geen kinderen hebben. Ze gaan vaak uit eten, spontaan een weekendje weg, naar musea, naar de films, ze blijven lang op feestjes want se kunnen de volgende dag toch uitslapen etc.

Spontaan een weekendje weg noem jij avontuurlijk? :lol:
Dat zouden wij ook kunnen doen hoor. Op mijn leeftijd heb je geen flesgevoede kinderen meer.
K80 schreef:Nichtjes en neefjes komen ook regelmatig.
Zijn verwen oom en tante.

Die komen ook. Maar het is toch anders.
Hier hoor je direkt alle dingen. Ik wacht vaak tot de laatste thuis is (niet altijd hoor, al houden ze het best netjes w.b. tijd) en hoor de verhalen. Ben op de hoogte van de trends en andere nieuwigheden.
Ik ga ook veel langer door dan gemiddeld. Ik weet niet of dit in mij zit, maar zelfs met een gebroken middenvoetsbeentje ging ik stevig ingetaped gewoon naar het werk en stond op zaterdag de grote gezinswas te strijken. Die kun je niet laten liggen.

Maar het gaat erom dat, als je graag zwanger wilt worden het lijkt alsof iedereen een kindje krijgt, behalve jij.
En dat het voor Nachtegaaltje een stil verdriet is.

Dat is dus iets anders dan bewust kiezen voor het niet krijgen van een kind. Al kan die keuze ook verdriet geven natuurlijk.
Verder kun je dan nog kiezen voor een adoptiekindje, of een pleegkindje.
Het ligt er aan hoe sterk je verlangen is. En dat kan voor man en vrouw verschillend zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 15:31

Hangt ook af of er een grote kerkelijke druk is, in sommige kringen verwacht men na het trouwen binnen het jaar dat de ooievaar is langs geweest...
En indien de eerste baby maar niet komt, komen de hints en vragen...en andere bemoeizucht..

Zo niet goed #-o
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2019 15:46

Chaya schreef:Spontaan een weekendje weg noem jij avontuurlijk? :lol:
Dat zouden wij ook kunnen doen hoor. Op mijn leeftijd heb je geen flesgevoede kinderen meer.


Ja dat snap ik, maar ik zit in een iets andere fase en veel van mijn vrienden ook. Dan ga je niet zo snel spontaan samen wat doen want je hebt dan oppas nodig voor een dagdeel en een logeeradres voor een dag / weekend. Dat doen we af en toe wel maar dat moet je allemaal wel zorgvuldig plannen en regelen :-) Zeker, die fase gaat voorbij maar dat duurt voor ons nog wel even ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 15:51

Marnix schreef:Ja dat snap ik, maar ik zit in een iets andere fase en veel van mijn vrienden ook. Dan ga je niet zo snel spontaan samen wat doen want je hebt dan oppas nodig voor een dagdeel en een logeeradres voor een dag / weekend. Dat doen we af en toe wel maar dat moet je allemaal wel zorgvuldig plannen en regelen :-) Zeker, die fase gaat voorbij maar dat duurt voor ons nog wel even ;-)

Je hebt groot gelijk.
Geniet er maar van NU, ze zijn groot voor je er erg in hebt.
En dan kan je bij leven en gezondheid nog genoeg samen met z'n tweetjes er op uit Nederland of de Wereld rond :)}o [:)8
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 09 sep 2019 15:56

Marnix schreef:Ja dat snap ik, maar ik zit in een iets andere fase en veel van mijn vrienden ook. Dan ga je niet zo snel spontaan samen wat doen want je hebt dan oppas nodig voor een dagdeel en een logeeradres voor een dag / weekend. Dat doen we af en toe wel maar dat moet je allemaal wel zorgvuldig plannen en regelen :-) Zeker, die fase gaat voorbij maar dat duurt voor ons nog wel even ;-)

Nou en? Dat duurt maar een jaar of 15-20, hooguit. Vanaf die leeftijd kunnen ze heel goed eventueel een nachtje alleen blijven.
Ik zie nog steeds het probleem niet.
Je kunt bijvoorbeeld ruilen met vrienden, als je zo nodig weg wil. Het ene weekend zij jullie kinderen, het andere weekend neem je die van hen in huis. Opgelost. :D
Ik hoorde bij de nagym sommige moeders zeuren dat ze geen dagje de stad in konden, dus maar snel die b.v. afbouwen en naar de fles.
Ik snap daar niets van. Die fase b.v. gaat zo snel voorbij.
Hoe deden die ouders dat vroeger dan? In een klein arbeidershuisje en dan 12 kinderen, hard werken en weinig loon. DAT is pas afzien.

Bovendien kan het nogal kwetsend overkomen, als iemand hier haar verdriet uit over haar onvervulde kinderwens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 16:05

We zitten hier in het topic Zwanger zie ik nu...
Da s een poosje terug alweer :jaknikken:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 09 sep 2019 16:09

MoesTuin schreef:We zitten hier in het topic Zwanger zie ik nu...
Da s een poosje terug alweer :jaknikken:

Wat doe jij hier dan. meneer Knollentuin?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 16:45

Chaya schreef:Wat doe jij hier dan. meneer Knollentuin?

Mijn bijdrage leveren :muhahaha:
enne....zwanger ben je altijd samen :mrgreen: (mocht het je gegeven worden)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 09 sep 2019 17:23

Wie legt me uit hoe ik op een 'lap tekst' kan reageren die geel kleurt...

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 09 sep 2019 17:42

Ik voel me geroepen even duidelijkheid te scheppen. Bij ons is geen sprake van ongewild zonder kinderen. Erger vind ik het voor diegenen die er zo naar verlangen.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 09 sep 2019 17:43

MoesTuin schreef:Mijn bijdrage leveren :muhahaha:
enne....zwanger ben je altijd samen :mrgreen: (mocht het je gegeven worden)

Euh nou...in de categorie haarkloverij...
IK ben zwanger, samen verwachten we een kind :mrgreen: .
Waren we maar samen zwanger, dan kon ml de helft van de fysieke ellende dragen :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 17:58

d:)b
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2019 19:20

Chaya schreef:Nou en? Dat duurt maar een jaar of 15-20, hooguit. Vanaf die leeftijd kunnen ze heel goed eventueel een nachtje alleen blijven.
Ik zie nog steeds het probleem niet.
Je kunt bijvoorbeeld ruilen met vrienden, als je zo nodig weg wil. Het ene weekend zij jullie kinderen, het andere weekend neem je die van hen in huis. Opgelost. :D
Ik hoorde bij de nagym sommige moeders zeuren dat ze geen dagje de stad in konden, dus maar snel die b.v. afbouwen en naar de fles.
Ik snap daar niets van. Die fase b.v. gaat zo snel voorbij.
Hoe deden die ouders dat vroeger dan? In een klein arbeidershuisje en dan 12 kinderen, hard werken en weinig loon. DAT is pas afzien.

Bovendien kan het nogal kwetsend overkomen, als iemand hier haar verdriet uit over haar onvervulde kinderwens.


Ik vind 15-20 jaar best lang hoor ;-) maar ik heb ook gezegd dat de “lasten” absoluut niet opwegen tegen hoe het je leven verrijkt. En ik heb mijn medeleven uitgesproken want ik snap dat het heel moeilijk kan zijn. Ik heb best veel veel mensen dichtbij die daar ook mee worstelen.

Ruilen kan inderdaad af en toe wel, hoewel het met een baby erbij nog wel een uitdaging is. Juist omdat die jongste hier nog borstvoeding krijgt. Maar binnenkort gaan ze sporadisch wel weer eens een weekendje weg. Meestal gaan we dan klussen doen waar we met kids niet zo makkelijk aan toe komen trouwens :-) hoe ze dat vroeger deden? Geen idee. In ieder geval werkte de moeder dan niet. Maar geen idee hoe ze dan boodschappen deed. Ik vind het knap.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten