Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 18 sep 2014 13:04

MissF Fijn dat alles er goed uit zag! En leuk hoor weer een jongen op komst. Haha ja dat is echt een fabeltje... Bij vriendinnen met meerdere kinderen klopte die theorie ook echt niet.

Wij zijn vanmorgen bij de Gyn geweest ( zelfde als bij Nina een erg leuk mens) Ik ben vandaag 35 weken en de baby is wat groei betreft 40.3 erg groot 1 op de 100 baby's loopt zo voor op groei.
Hij ligt er erg gunstig voor om te draaien en ook vruchtwater enz is erg netjes. Alleen wacht ze tot de 36 weken met draaien.
Het kan dat de versie de bevalling opwekt en dit is wat gewicht betreft niet erg maar de longen zijn nog te onrijp daarom nog 1 week wachten.

Als het een gewone bevalling wordt mag alleen als het draaien lukt wordt ik met 38 weken ingeleid en als keizersnee wordt is het ook rond de 38 weken dat het kindje gehaald wordt.

We wachten het rustig af allemaal.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Sterretje » 18 sep 2014 13:14

@Lisette, van harte!

@MissF: fijn dat alles goed lijkt met jullie zoon!
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 18 sep 2014 13:18

Spannen liefie. Dus hooguit nog 3 weken

Fijn dat alles goed was missf en leuk een knul! Hebben jullie al een naam?
Qua bloeding zou het ook door de baarmoedermond kunnen komen. Ik had met mijn tweede zwangerschap ook meerdere malen een bloeding en kon ook niet door placenta komen. Het bleek een te sterk doorbloedde baarmoedermond te zijn. Na 20 weken was het over

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 18 sep 2014 14:05

Fijn MissF dat alles goed was met jullie mannetje.

Spannend lieffie over max 3 weken heb je de kleine al in je armen.
Zie je er tegenop als ze gaan proberen te draaien?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 18 sep 2014 15:28

Spannend liefie, dan weet je dat het nog maar 3 weken duurt maximaal. Maar wel zkh dus? Nouja, als je je daarop instelt is het vast ook weer prima :)

ajl, nee, jongensnamen is al 3 x een drama. Bij de 1e keer al met 4 weken meteen meisjesnaam, bij de 2e weer, maar die veranderde nog wel toen het echt een meisje bleek, maar waren we weer meteen over eens, meisjesnaam hadden we dit keer al voor ik zwanger was.
Maar jongensnamen, pff....we hebben zo'n extreem verschillende smaak, echt lastig. En het moet ook nog bij de andere 2 passen, ik ben denk ik wel heel kritisch, dat maakt het wel moeilijk, maarja, ze lopen er wel hun hele leven mee...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 18 sep 2014 18:25

Ik ga van max 4 weken uit dan zal de kleine er echt wel zijn... wel een gek idee.

lisette nee ik zie er niet tegenop omdat ik niet weet wat ik moet verwachten. Ik zie het wel.

missF Het zou al een zhuis bevalling worden wilden we zelf graag zeker als je ziet hoe Nina's bevalling ging was het maar goed dat we daar waren.
Lastig is het namen verzinnen... wij vonden een meisjes naam lastig de naam die wij heel mooi vinden is al vergeven aan ons nichtje...
En wij vinden Nina gewoon de allerleukste meisjes naam dan is het best moeilijk iets te vinden wat je ook heel mooi vind.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 19 sep 2014 05:48

Spannend liefie, nu komt het snel dichterbij! Heb je alles klaar?

Lechat jij ook succes met de laatste loodjes!

Wat leuk missf, een jongen, succes met de naam :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 19 sep 2014 07:41

Boven is eigenlijk alles klaar ga zo mijn ziekenhuis tas inpakken... Mijn man gaat nu nog 2 deuren aan 1 kant schilderen dan is dat allemaal heerlijk klaar.
En hij gaat in de huiskamer allemaal nieuwe plinten aanbrengen dan is dat ook weer netjes.

Maandag komt het bed in de huiskamer te staan en dan zetten we de box denk ik ook maar op dan is het allemaal klaar. Klossen,rugsteun enz zijn ook besteld en brengen ze thuis

Voor de rest is het gewoon schoonmaken beneden en de kasten nog een beetje uitzoeken... Ben wel echt heel blij dat mijn man gewoon vakantie heeft na deze week nog 2 weken anders had ik echt niet zoveel gedaan haha.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 19 sep 2014 10:06

Fijn dat alles bijna klaar is liefie, geeft vast rust. Moet je in je kraamtijd beneden slapen dan? Ik dacht dat het alleen met bevallen is, dat je op een verdieping moet slapen waar je water hebt?

Wij hebben besloten om nu alles al om te gooien, qua indeling. Mijn man is bezig met een nieuwe speelkamer voor de kids, maar dat gaat echt niet af komen voor februari, in ieder geval niet met CV er in, en dan is het daar veel te koud. Dus nu al het speelgoed naar boven verhuisd, onze slaapkamer naar de speelkamer verhuisd, en dan kan ik aan de slag met de slaapkamer van Frederiek en de baby :) Vind ik toch wel prettig. Het hoeft echt niet nu al af, maar als het pas na de kerst zou zijn, dan krijg ik de zenuwen, daar heb ik geen zin in ;)
Dus moeten ze voorlopig maar even boven spelen, en knutselen in de keuken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 19 sep 2014 10:20

Mijn schoonmoeder en mijn vader kunnen geen traplopen vandaar heerlijk beneden en wij hebben geen wc boven daarom vond ik het heerlijk om beneden te zijn.
alleen tussen de middag en 's nachts ben ik dan boven.

jullie zijn ook flink aan het verbouwen/klussen altijd leuk om te doen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 24 sep 2014 09:23

Hoe is het met alle zwangeren?

Wordt toch wel spannend of morgen de draaipoging gaat lukken :D Gelukkig zie ik er nog steeds niet tegenop weet toch niet wat ik kan verwachten...

Op de keuken na is hier alles klaar alles is zeer grondig gepoetst mijn man heeft alle kasten enz verschoven en alles is echt schoon zo fijn.
Gisteren een liter of 7 erwtensoep gemaakt en ingevroren en ook een grote pan pasta saus gemaakt en ingevroren.
Ik wil nu nog voor de nasi al de basis maken en invriezen zodat ik alleen nog rijst etc hoef te koken en dat we een lekkere en gezonde maaltijd hebben voor na de kraamweek.
Nina wilde altijd op de onhandigste tijden drinken dat hoop ik zo een beetje te voorkomen :lol:

Vanmorgen hebben ze ook de klossn,po en rugsteun gebracht en mijn man is nu het bed aan het ophalen wordt wel heel echt zo allemaal.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 24 sep 2014 10:02

Wat wordt het dan echt he liefie :D
Ben benieuwd hoor, morgen hoe het gaat. Er gaan zoveel verschillende verhalen rond, van pijnlijk tot totaal niet pijnlijk.

Het gaat hier goed. Ik begin mijn draai wel een beetje te vinden, in niet al te veel op een dag doen. Scheelt dat het wat rustiger wordt in ons bedrijf, dus ik kan ook wat rustiger aan doen, en dat bevalt me wel :D
Alle buikenfabels kunnen ook de kast in, bij Jurian zaten overal extra kilo's, nu helemaal niet, ik lijk wel slanker dan voor ik zwanger was, in mijn idee. Echt alleen buik. Wel een aardig grote voor deze termijn heb ik het gevoel, maar eigenlijk best wel mooi, ik ga er nu steeds meer van genieten, gelukkig. Al vind ik het ook niet erg als hij er is. Zwanger zijn, daar doe ik het nooit voor, doe mij maar meteen het kindje ;)

Succes morgen liefie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2014 10:19

@Liefie, succes met de laatste loodjes. Fijn dat alles bijna af is en goed idee zoveel in vriezen. Wel zo handig he.
Succes morgen bij de draaipoging.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 24 sep 2014 10:29

Spannend liefie! Ben benieuwd naar je ervaring!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 24 sep 2014 10:35

Succes liefie! Ik kookte ook altijd enorm vooruit voor de eerste periode na de bevalling. De eerste weken ben je toch voornamelijk bezig met voeden en zorgen.

@ missf wat wij deden bij het uitzoeken van namen is om al onze voorkeuren voor een naam op een rijtje te zetten. Dus ongeacht wat de ander ervan vindt en dan om de beurt te gaan strepen. De naam dus wegdoen die je echt niet wilt. Als het goed is, blijven er dan twee namen over en een van die namen een tijdje in laten werken en dan de keuze maken.
Al moet ik wel zeggen dat ik gedurende de zwangerschappen wel makkelijker werd. Ik moest eerst echt wennen aan de naam J. Manlief wilde het echter al bij de eerste zwangerschap en ik had geen andere optie voor een naam, althans niet een waar manlief het mee eens was. En aangezien mijn voorkeur aan namen de doorslag hadden gegeven bij de eerste twee zwangerschappen, was manlief vrij stellig. Bij nr 4 riep manlief gelijkt ook weer de naam van O ( deze naam had ook al op het eerste lijstje gestaan en ik had deze weggestreept :wink: ) Nu was ik eraan gewend en vond ik het prima.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten