Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2014 20:33

idd... schijnt idd wel in de familie meer voor te komen. Maar een gewone menstruatie kan ook een miskraam zijn! dat is weer afhankelijk van je eisprong, vroege eisprong en vervolgens gewone menstruatie kan ook evt een miskraam zijn. Je weet et dus niet altijd zeker! hier ikzelf wel een aantal keer gehad, mn zusje niet etc..... maar zo verwachte ik dat dit ook een misrkaam zou worden! en kan je zien... een heeel andere zwangerschap als de andere twee! een kind die voorloopt! :shock: twee weken.. veel vruchtwater... en dan ook nog eens een kleine buik en baarmoeder! voor dit termijn. Oke.. t zal wel :) we wachten wel af!
voel me in elk geval stukken beter op dit moment.. afgezien dat mn energie beetje ver te zoeken is door fantastische M :) maar als dat alles is.... mag ik niet klagen.

het ukkie beweegt hier juist veel minder.. denk door ruimtegebrek. Ik tel bewust vana s morgens of ik aan 8 keer kom binnen de 24 uur, en zodra ik s morgens al aan vijf momenten kom, dan kan ik het los laten! ach jah.... morgen naar de vk :) en over twee weken weer naar de gyn :) en dan mag J voor het eerste mee... ben benieuwd wat ze er van vind. Ik heb haar bewust niet eerder meegenomen.
Oh.. wel meer harde buiken.. mar dat had ik bij de ander al veel eerder en veeeel meer :)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 29 okt 2014 10:20

Waarom heb je J niet eerder meegenomen?
Mij werd juist aangeraden om haar vaak mee te nemen naar de vk. Ze is ook bij de echo geweest met 8-weken, maar dat was echt noodgedwongen toen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 29 okt 2014 15:49

S gaat tot nu toe steeds mee, alleen tijdens de 20 weken echo niet. Ze gaat gewoon op de grond zitten spelen en houd het even in de gaten als ik op die bank ga liggen. Ze volgt er verder niets van omdat ze zo jong is nog, maar denk dat oudere kindjes er wel meer van mee kunnen krijgen, is het niet?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 29 okt 2014 16:15

Wij hebben beide kids meegenomen naar de tweede echo met 11 weken. Vonden ze helemaal leuk.
Gister moest ik voor controle naar de vk, maar heb bewust de volgende afspraak op donderdag gezet, want Frederiek gaat op dinsdag naar de psz, en die was echt boos dat ze niet mee kon. Ik vind het wel goed, zo krijgt ze toch al best wat van haar broertje mee, ze mag dan op het knopje duwen zodat ze het hartje kan horen enzo. Een beetje voorbereiding :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 29 okt 2014 16:18

Oh, wat schattig. Leuk dat zij dat al echt begrijpen.
Ik denk dat het voor S echt een aardverschuiving moet zijn als straks haar brusje er is. Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere moeders. (Ze is 17 mnd als ik ben uitgerekend).

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 29 okt 2014 16:31

Als ze zo klein zijn gaat het heel 'normaal' eigenlijk. De oudste was 18 mnd toen de tweede kwam. Niks geks, er was een baby en dat hoorde zo gewoon.
Toen de derde kwam waren ze 3 en 4, dat hakte er echt in. Toen ik hoogzwanger was begon het al met die van toen 3. wilde telkens bij ons in bed, knuffelen en was ook best wel jaloers.
Toen de baby er eenmaal was, was het toch wel leuk.

Nu leven ze alle drie echt mee, al snapt de jongste het nog niet echt. Hij mag mee naar de vk en.was ook bij de eerste echo.

Ik denk dat het ook verschilt qua karakter hoe ze reageren.

Ik ben alles aant uitzoeken. Wat heb ik nog, wat heb ik nodig etc. Wel weer erg leuk!!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 29 okt 2014 17:02

Nina vond het bij de VK wel heel leuk alleen dan vooral de telefoon en bureaustoel van de VK :lol: Hartje luisteren vond ze niet bijzonder wij hebben thuis ook een apparaat waarmee we dat konden luisteren... Nina vond het wel erg leuk om de Jet te voelen schoppen of als ze de hik had in mijn buik.

Ik ging daarom meestal 's avonds naar de VK of als Nina naar het kdv was net zo makkelijk... Met de 20 weken echo mogen hier kinderen niet eens mee dit duurt best lang en de VK heeft haar volle aandacht nodig (vind dit ook niet meer dan logisch)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 29 okt 2014 17:32

Ik denk dat het met een jonger kindje inderdaad vanzelf gaat, al kunnen ze nog niet goed aangeven als ze het niet leuk vinden natuurlijk. Maar dat kon Jurian met zijn 2,5 ook nog niet, maar toen ging het ook best.
Dit keer vind ik het wel erg leuk dat ze iets ouder zijn. Eerst twijfelde ik daar wel over, je bent zo gewend aan zelfstandige kinderen, en dan ga je toch weer 'terug' naar de luierfase enzo. Maar nu heb ik er zoveel zin in. We kunnen de kinderen nu ook goed uitleggen wat er gaat gebeuren en ze mee nemen in het proces zeg maar.
Jurian heeft het er bijna nooit over, tot ik pas zei: leg je hand hier eens, dan voel je je broertje schoppen.
Nou, die ogen van hem, geweldig. Hij sprong door de kamer 'wauw, ik voelde het!' Mooi om te zien :)

Soms heb ik echt al zin om alles tevoorschijn te halen, maar hou me toch maar in. Het ligt ook allemaal op een plek waar ik amper bij kan momenteel, dus toch maar tot de kerstvakantie wachten denk ik. Het kriebels soms wel, al die leuke kleertjes enzo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2014 18:56

Dippie: ik spreek altijd af onder schooltijd. Andere tijden kunnen niet. Bedenk nu dat die dat dat ik nu heb afgesproken ook niet meer kan ivm zwemles van M :). Zelf heeft ze op.woensdag voetbalschool dus kan dat ook niet.. dus et kan gewoon niet anders.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 30 okt 2014 10:21

Ppm, snap ik hoor, als het niet anders kan is het zo. Maar je zei dat je haar bewust niet eerder had meegenomen, dus vandaar mijn vraag met welke reden je het bewust dan niet hebt gedaan.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 30 okt 2014 10:36

Acire schreef:Oh, wat schattig. Leuk dat zij dat al echt begrijpen.
Ik denk dat het voor S echt een aardverschuiving moet zijn als straks haar brusje er is. Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere moeders. (Ze is 17 mnd als ik ben uitgerekend).


Onze oudste was ook 17 mnd toen zijn zusje kwam en eigenlijk ging dat vlekkenloos. De eerste dag had hij het niet eens door. Hij was veel drukker met opa's en oma's die kwamen dat met mij of de baby. De volgende morgen toen ik zat de voeden heeft hij aandachtig alles bekeken en daarna ging hij over tot de orde van de dag.
Toen nr 3 kwam was hij net 3 jaar en zijn zusje bijna 2 en hadden zij meer oog voor de beschuit met muisjes in het ziekenhuis dan voor hun broertje. Met nr 4 (bijna 5, 3,5 en 19 mnd) hadden alleen de oudste 2 het door.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Haai » 31 okt 2014 00:04

Meenemen naar de echo's hebben we hier heel bewust niet gedaan. Echo is niet voor de lol, maar een serieus medisch onderzoek, daar wilde ik ze niet bij hebben.
Naar de controles zijn ze af en toe mee geweest. Vond het meestal wel lekker rustig om zonder ze te gaan ;)
Het is echt geweldig om te zien hoe gek ze zijn op hun kleine broertje (ze zijn nu 5 en 6). Toen de oudste zijn zusje kreeg was hij 19 mnd. De situatie was toen wat anders doordat hij de baby pas voor het eerst zag toen ze een maand oud was, maar hij vond dat kleine zusje heel interessant en pikte alles heel goed op.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 okt 2014 22:35

Dippie schreef:Ppm, snap ik hoor, als het niet anders kan is het zo. Maar je zei dat je haar bewust niet eerder had meegenomen, dus vandaar mijn vraag met welke reden je het bewust dan niet hebt gedaan.


ook wel een stukje bewust idd.... zelf vind ik dat er snel veel grote mensen dingen teut ter sprake komt, ze vang alles op en weet et dan vervolgens goed te verwoorden maar neit te begrijpen.
Ik krijg elke keer een echo.. etc.. dus tja... zelf zoiets van.. dan niet, aar het kijken is wel leuk. Alleen kan ze nu weer nie tmee, had een dubbele afspraak gemaakt :) haha.. lang leve zwanger zijn :)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2014 19:29

Hier gaan ze mee als ze thuis zijn. De jongste dus altijd.

Ik ben op zoek naar een korte, krachtige tekst voor op het geboortekaartje. Zoek niet iets zoals: hoera de baby is er! Wil wel laten merken dat we ook dit kind gekregen hebben en dat het niet vanzelfsprekend is.

Heb wel wat dingen gevonden zoals: Liefdevol verwacht, verwonderd ontvangen, maar het is het nét niet allemaal :o wat ben ik weer lastig.

We hebben max ruimte voor 2 regels :wink: Iemand ideeën?

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor bakvis » 05 nov 2014 19:48

hier kleintjes die nog niet op school zaten ook altijd mee naar de vlk of echo.
oppakken na de geboorte ging hier alle keren vrij soepel. heb wel het idee hoe jonger ze zijn hoe makkelijker het gaat. Heb er één keer net anderhalf jaar tussen en dat was echt liefde op het eerste gezicht. Ze zag 'm een half uurtje na de geboorte..strekte haar armpjes uit en zei "poppie :8> " helemaal verliefd. (en 'poppie' is ze hem de eerste maanden blijven noemen)

Tekst voor kaartje vind ik altijd weer een puzzel. Nummertje 4 kwam bij ons heel onverwachts in een hele moeilijke periode in ons leven. Veel mensen begrepen het niet..Toch wilden we laten weten dat dit kindje van hem gekregen en welkom was.
We hadden toen als tekst:
Ontvangen in geloof
teken van hoop
geboren uit liefde

Vind het ook altijd wel heel persoonlijk hoor!!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten