Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 24 sep 2014 10:40

Dat hebben we idd al gedaan, ik had er wel 10 op staan die ik leuk vond, maar mijn man vond ze allemaal niet geschikt, sommigen zelfs echt vreselijk :shock:
Toen zijn we samen met een namenlijst van internet gaan zitten. Er zijn er onwijs veel, maar we houden wel van Nederlandse namen, niet van die veramerikaanste namen. Een hele lijst doorgelopen, mijn man heeft allemaal namen genoemd die hij mooi vond, en allemaal vond ik ze echt erg.

Er zijn nu gelukkig wel 2 namen die ik leuk vind, en waar mijn man niet meteen 'nee' op zegt, dus wie weet komen we er nog uit voor de 40 weken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 24 sep 2014 10:51

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.naamkunde.net/?page_id=295&v ... key=jurian
http://www.naamkunde.net/?page_id=295&v ... frederique
De schrijfwijze van jullie dochter pakte hij niet

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 24 sep 2014 10:57

O ja, mocht je er helemaal niet uitkomen kan je via de site van de svb alle namen op populariteit van 2013 bekijken. Hebben wij ook wel eens gedaan toen wij bij nr 3 en 4 op zoek waren naar een meisjesnaam. Het heeft alleen nooit echt een serieuze kandidaat opgeleverd. Voor ons gevoel kon geen enkele naam tippen aan C.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 24 sep 2014 14:39

Haha, die namen! Mijn man en ik hadden het er laatst ook over. Ik noemde er een die ik mooi vind, zegt hij: "nee, dat klinkt als een of andere onbekende griekse sporter die dan ooit goud heeft gewonnen op een olympisch onderdeel en later betrapt is op doping."
Dusssssss.....

Ohja. Ik ben zwanger ;/

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 24 sep 2014 15:18

Gefeliciteerd Acire, hoe ver ben je nu en gaat het goed?

Namen is altijd heel lastig maar doordat wij proberen te vernoemen en dat ook duidelijk in de roepnaam terug laten komen valt er altijd al heel veel af. Is ook wel makkleijker lijkt mij.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 24 sep 2014 15:26

Gefeliciteerd, Acire!! Voel je je goed?

Hier alles nog rustig. Vanmorgen nog bij de verloskundige geweest en alles was weer prima, dus we wachten maar rustig af...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 24 sep 2014 19:03

Spannend lechat! Sterkte met wachten

Acire, gefeliciteerd!

Ajl, daar ga ik eens kijken inderdaad, bedankt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 24 sep 2014 19:16

Lechat fijn dat alles goed was! Zie je tegen de bevalling op?

Acire Gefeliciteerd! Voel je je goed?

MissF lastig met de namen zeker als je een verschillende smaak hebt. Wij hebben gelukkig aardig dezelfde smaak en zijn ook voor de makkelijke nederlandse namen.

Heel vaag maar ik heb het idee dat de baby gedraaid is en anders is hij denk ik ingedaald :shock: zou wel een grap zijn want tot vanmorgen lag hij overduidelijk in stuit.
Maar nu voelen de bewegingen heel anders.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 24 sep 2014 19:22

Wauw, liefie, dat zou bijzonder zijn, net voor de draaipoging :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2014 20:38

haha.. idd.. hoorde van een vriendin ook al eens zo verhaal.. draaipoging gepland.. en prompt lag kind goed :)

acire.. van harte!! leuk!

Hier kwam manlief met de naam. Zelf meer van heel orginele namen maar kan me ook wel vinden in deze naam. Een naam moet vormen en wennen... en..... een van de eisen niet in de top namen staan van nederland :)

en verder... we schommelen zo door.... pfffff volgens de gyn een erg klein buikje.. maar geen reden tot extra controles.. we zullen zien :) t zag er allemaal goed uit. Wel gek verschil tussen de vk en gyn :) vk kijkt alleen naar de groei van baarmoeder en voelt ligging kindje op ten duur. Gyn voelt niks.. kijkt gewoon alleen met de echo en klaar :) haha..

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 24 sep 2014 22:50

gefeliciteerd Acire! Voel je je goed?

@lechat spannend, succes met wachten!

@liefie ben benieuwd.. zou wat zijn als ie nu ineens goed ligt. Mag je dan wel natuurlijk bevallen?

@namen; F was altijd al m'n favo jongensnaam dus dat was easy. Maar vond een tweede jongensnaam ook erg lastig. Moet passen bij nummer 1 qua stijl, en aan m'n eisenlijstje voldoen (en door die eisen vallen veel namen af, haha).

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Saskia » 25 sep 2014 07:41

Gefeliciteerd, Acire!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 25 sep 2014 07:56

@ ppm J staat toch wel in de top 10 van Nederland?

@ memmem Als je echt wit vernoemen in de roepnaam, vind je dat de namen ook altijd even mooi? Ik kan mij nl zo voorstellen ( als ik naar de namen van onze ouders kijk) dat er soms niet zo heel veel keuze is qua namen als je echt wilt vernoemen. Nu zou het schelen dat mijn schoonouders RK zijn, dus die hebben heel veel mooie doopnamen, maar met hun roepnamen zou ik niet zo veel kanten op kunnen.

@ acrire Gefeliciteerd! Nu ben ik toch wel benieuwd naar welke naam jij geopperd had. Wat klinkt als een griekse dopingsporter ?

@ liefie Het zou fijn zijn als het gedraaid is! Dan mag je 'normaal' bevallen toch?

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lidia » 25 sep 2014 08:42

@Acire, gefeliciteerd!

@Liefie, succes vandaag! Hopelijk is draaien niet meer nodig.

@namen: wij hebben ook echt een verschillende smaak. Tot mijn verbazing opperde manlief een meisjesnaam die ik zelf ook mooi vond. Daar waren we deze keer snel over eens. Een jongensnaam was makkelijker, daar hadden we net iets meer overeenkomsten.
Ik vind het gewoon lastig dat je je kind z'n hele leven met een bepaalde naam 'opzadelt'.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 25 sep 2014 10:38

Zo blij de baby is gisteren echt gedraaid :D
en is bezig met indalen (voel ik sinds gisteren ook erg goed) volgende week weer terug voor echo maar de gyn verwacht niet dat hij terug draait.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten