Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 13 sep 2014 13:48

Dank je wel!
Voel me best goed hoor heb alleen erg veel last van mijn heup maar
of dat nou al van je bekken is, heb geen idee.
Is wel erg vervelend loop soms bijna mank;-).
Jij ben een week of 5 verder zeker missf?

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor joos » 13 sep 2014 14:00

Gauw mee naar de dokter, Lisette! Kan heel goed je bekken zijn. Een oefentherapeut kan ontzettend veel goeds voor je betekenen! Het is namelijk bewezen dat behandeling tijdens de zwangerschap daarná minder klachten geeft en ook op lange termijn (zeg maar 'overgang') heilzaam is.
En o ja, gefeliciteerd natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15j

Berichtdoor vpk » 13 sep 2014 14:09

Leuk lisette.v, van harte gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst!

Liefie hoe ist gegaan gister? Mooie dag gehad? Kunnen ze wel n draaipoging doen als er een beentje in het geboortekanaal ligt?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 13 sep 2014 16:51

Gefeliciteerd, Lisette!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 13 sep 2014 19:37

Lisette Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

LeChat Hoe is het met jou? Helemaal klaar of nog lekker bezig in huis? Wil jij thuis bevallen of ga je naar het ziekenjuis?

Vpk Nee als zijn beentje in het geboortekanaal ligt kunnen ze niet draaien maar zo ligt hij niet altijd gelukkig ik blijf hoop houden haha

Gisteren een super dag gehad wel een hele lange dag om 05.00 was ik wakker door kramp en ik zou er 05.45 met mijn zusje uitgaan dus er maar gelijk uitgebleven en ik lag vannacht om 03.00 in bed denk ik... Alleen vandaag veel last van vocht in mijn voeten en zere rug en schaambot maar goed ik heb er bij kunnen zijn en heb vandaag weinig gedaan...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 sep 2014 11:58

pfff... lange dag zeg!! HEb je geen zwangerschapssuiker dat die kleine van binnen zo groeit? je eerste was toch niet zo groot? Moet je nagaan.. beide van mij waren met 37 en 39 weken geboorte lichter!

hier nog steeds een minimale buik, zelf maak ik me eigenlijk geen zorgen... alleen nu wel weer omdat iedereen ongelovig kijkt als ik zeg dat ik al 26 weken ben. Ze verwachen eerder 16 oid.
Bekkenprobleem herken ik lisette V: de fiets is verleden tijd, merk dat ik na het fietsen veel meer last heb. Ik wissel lopen af met zitten, het gaat nog prima, heb dan na twee/ drie dagen weer dat het pijnvrij is. Dus goed in de gaten blijven houden.

Ik moet pas weer ergens eind september... denk dat ze ergens een fout hebben gemaakt, er zit nl wel zes weken tussen.. we zien wel.... anders trek ik ff eerder aan de bel.
De volgende keer gaan ze de groei ook weer bekijken, het was namelijk een week voor en dat ken ik van beide keren zwangerschap niet...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 14 sep 2014 12:12

Gaat snel ppm ook al weer ruim over de helft... 6 weken er tussen is wel lang ja.. loop je bij vk of gyn?
Nee ik heb geen suiker gelukkig waardes zijn altijd heel netjes en bij ons wordt vanaf 30 weken elke keer je urine op suiker en eiwit gecontroleerd is ook altijd oke.

ze hebben het gewoon erg goed in mijn buik volgens de VK..

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 14 sep 2014 13:02

Gaat hier prima, liefie! M'n eerste verlofweek zit erop, met o.a. mijn verjaardag, bezoekje aan de stoffenbeurs en nog 'n diner in R'dam met collega's (kantooruitje, ben alleen voor het diner gegaan, niet de hele dag). Ben nu 37 wk en sinds een week of wat moet ik er 's nachts 1x uit om naar de wc te gaan, had ik tot dan toe geen last van, verder eigenlijk geen klachten. Gisteren het bed maar op klossen gezet - wat een hoogte... Ook de box staat nu, want we hebben stof gekocht om een hangmatje van te maken en dan is het wel handig als je kunt meten hoe groot die moet worden. Verder nog een voetenzak voor de Maxicosi en een babynestje in de maak-planning. Samen met mijn moeder hoor, want zo handig ben ik nu ook weer niet met de naaimachine :). Aankomende wk nog wat kleertjes strijken, maar verder is alles wel zo'n beetje klaar nu. Af en toe nog wat aan 't werk eerlijk gezegd - lekker relaxed met de laptop op de bank, kost minder energie dan plafonds ragen ofzo 8). Ik verveel me iig niet.
Het plan is om poliklinisch te bevallen, voor zover je dat kunt plannen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 14 sep 2014 18:56

Gefeliciteerd Lisette! Spannend!

LeChat, jij schiet lekker op. Geniet van je rust nu nog even ;-).
@Lieffie, fijn dat je de hele dag hebt mee kunnen maken, sterkte met de laatste loodjes!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2014 20:31

Gefeliciteerd lisette! en idd een therapeut kan je wel baat bij hebben! let gewoon goed op de signalen van je lichaam.. schijnt overigens dat fietsen minder belastend is dan lopen, maar ik heb met fietsen nog steeds last. maar ook verder nog niet pijnvrij helaas, terwijl J al 7mnd is...

spannend liefie en lechat, voor jullie schiet t al op!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 15 sep 2014 07:05

gefeliciteerd lisette!

Ik wacht weer in spanning af :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 15 sep 2014 09:05

Vervelend PPM, die pijn. En bijna geen buik, tjonge, zullen we een beetje ruilen? ;) Ik vind mezelf al zo ontzettend dik. Wel hoor ik van iedereen dat ik nu wel heel mooi zwanger ben, het is echt alleen buik. Ik let best wel erg op, dus mijn gezicht is niet zo dik geworden, en de rest ook niet. Maar echt happy ben ik er niet mee, ik moet nog zo lang :(

De pijn is herkenbaar helaas, ik ken het niet van de vorige zwangerschappen, of ik heb het verdrongen ;) Nu ben ik lichamelijk ook wel flink bezig op bepaalde dagen, en dan merk ik het meteen. Nu probeer ik het een beetje aan te passen. Dus vandaag weet ik dat ik de speelkamer leeg ga ruimen, en kasten uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, maar dan besluit ik om Jurian niet met de fiets op te halen. want dan kan ik morgen amper meer lopen. Dus morgen maar weer fietsen :)
Fietsen gaat hier overigens wel goed, beter dan wandelen, gister anderhalf uur gewandeld, maar dan voel ik het echt wel de rest van de dag, terwijl het na fietsen best gaat.

Donderdag 20 weken echo, benieuwd of alles goed is. En of het geslacht nog hetzelfde is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 15 sep 2014 09:14

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties.
Ben halverwege febr uitgerekend. Morgen ben ik 18 weken.

Spannend MissF de 20 wekenecho, hopelijk ziet alles er goed uit.
Ik heb hem over 2 weken

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 15 sep 2014 09:20

Lechat lekker genieten! Wel raar in het begin he dat je nirt moet werken... jullie wonen niet zo ver van het ziekenhuis ideaal.. wie weet liggen we er tegelijk ;-)
Klinkt leuk wat je gaat maken met je moeder wel showen hoor als het klaar is!

MissF Hier ook een mega buik.. Heb er alleen helemaal geen last van alleen dat ik hem heel vaak stoot omdat ik denk dat het wel past haha. gelukkig weinig aangekomen rond de 10 kg bij nina 25 kg terwijl ik niks anders gedaan heb. Vindhet wel best zo :-)

Zo wij zijn de lijst aan het afwerken wat nog gedaan moet worden... Heerlijk dat mijn man ook vrij is. Ik ben boven alle kasten overnieuw aan het indelen en aan het uitzoeken wat weg kan (hebben zaterdag nog een kast bij mijn ouders opgehaald die hebben er teveel)

Sinds een week weer vaak misselijk net als de eerste 17 weken wel erg vervelend en veel harde buiken maar ja het hoort erbij en voor de rest voel ik mij gewoon goed...

mijn man zegt elke keer dat ik 28 september ga bevallen geloof het niet maar wie weet haha van mij mag het nog wel iets langer duren...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 18 sep 2014 11:21

Al meer nieuws liefie? Je moest toch nog een keer naar het zkh deze week?

Met onze zoon ( :mrgreen: ) lijkt alles goed, de 20 weken echo gehad vandaag. Prachtig weer om te zien, hij is een lekkere druktemaker, maar dat zei de vk met 12 weken al, ze kon amper het hartje vinden omdat hij continu aan het draaien was. Dat was nu ook weer. Ik voel hem wel dagelijks, maar niet heel erg veel, maar dat komt dus doordat de placenta aan de voorkant ligt. En waar die bloeding vandaan is gekomen, geen idee, want het kon bijna niet dat de placenta toen wel voor de baarmoedermond lag, volgens deze mevrouw. Nouja, maakt mij ook niet uit, ik hoef in ieder geval geen rust te nemen, daar ben ik al lang blij mee.
Dat het een zoon is, dat was met 16 weken een enorme, maar ongelooflijk leuke, verassing. De zwangerschap is hetzelfde verlopen als bij Frederiek, dus iedereen zei: ooh, dan is het weer een dochter. Maar de gyneacoloog zei al dat dat helemaal niet hoeft te zijn, dat is een fabel. Dus dat blijkt maar, want het is toch echt een knul :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron