Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 22 sep 2015 09:43

Ik ben dan benieuwd wat mensen verstaan onder lang herstel van keizersnee (je hoort dat wel vaker). In wat voor opzicht dan?

(Ja, in het begin doet de wond wat pijn, maar dat boeide mijn niets.. en die pijn is nog geen 5% van de pijn bij een bevalling ;-)).
Het niet zwaar tillen, autorijden (deed ik wel) etc. is toch prima te overzien voor een paar weekjes? (een keer wasmanden naar boven tillen oid kon mn man wel).

Ben dan wel benieuwd wat er word verstaan onder lang herstel van ks.

Want ontzwangeren (met bijbehorende moeheid etc) moet je bij ks en bevalling.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 22 sep 2015 12:38

@654321: sterkte met beslissen....

Ik merkte tijdens mijn bevallingen dat de mate van pijn bij mij erg samenhing met of ik mij kon ontspannen of niet.....bij mijn 2e bevalling had ik een schat van een verloskundige en op de een of andere manier kreeg zij me zover dat ik in plaats van aanspannen (door de pijn) me juist ontspande tijdens een wee...., en zowaar..., ik had toen ineens veel minder pijn en het was toen prima te doen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 22 sep 2015 12:56

654321 schreef:Ik ben dan benieuwd wat mensen verstaan onder lang herstel van keizersnee (je hoort dat wel vaker). In wat voor opzicht dan?

(Ja, in het begin doet de wond wat pijn, maar dat boeide mijn niets.. en die pijn is nog geen 5% van de pijn bij een bevalling ;-)).
Het niet zwaar tillen, autorijden (deed ik wel) etc. is toch prima te overzien voor een paar weekjes? (een keer wasmanden naar boven tillen oid kon mn man wel).

Ben dan wel benieuwd wat er word verstaan onder lang herstel van ks.

Want ontzwangeren (met bijbehorende moeheid etc) moet je bij ks en bevalling.


een keizersnede is een wond, er is in je buik en in je baarmoeder gesneden en die wond moet weer helen, dat kan heel pijnlijk zijn en duurt nu eenmaal lang. Een normale vaginale bevalling, doet pijn bij de weeen en het persen natuurlijk, maar zeker als er niets scheurt ( of een paar haarscheurtjes, maar die zijn zo dicht ), is als het kind eruit is alles weer voorbij.
Ja de baarmoeder moet weer in normale vorm krimpen ( maar dat is bij een keizersnede ook, maar dan door de wond kan dat veel pijnlijker zijn ), maar verder is het klaar.

Ik was na mijn vaginale bevallingen nog de eerste 2, 3 dagen moe van de inspannign die was geleverd. En daarna was er natuurlijk wel moeheid van het niet-slapen/voeden/baby verzorgen enzovoorts. Maar van onder was alles weer normaal.



Maar dit verschilt natuurlijk hoor!
Want er zijn vrouwen met een rampzalige vaginale bevalling met allerlei kunstgrepen die er de meest verschrikkelijke dingen aan overhouden ( tot totaalrupturen aan toe ), en vrouwen met een keizersnede die totaal geen last hebben van die buikwond en niet begrijpen wat het gedoe is.
Dat zie je maar zo !

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 22 sep 2015 13:11

meribel schreef:Maar dit verschilt natuurlijk hoor!
Want er zijn vrouwen met een rampzalige vaginale bevalling met allerlei kunstgrepen die er de meest verschrikkelijke dingen aan overhouden ( tot totaalrupturen aan toe ), en vrouwen met een keizersnede die totaal geen last hebben van die buikwond en niet begrijpen wat het gedoe is.
Dat zie je maar zo !


Het zal inderdaad allemaal erg verschillen, laten we het daar maar op houden...;-). Ik vond de 1e bevalling heel heftig, qua verloop, qua pijn etc. Maar dat ik een heftige totaalruptuur had maakte mij nu juist niets uit... ik was zo blij dat ik onder narcose mocht (heerlijk even vd wereld, even rust). En op de OK hebben ze het keurig gehecht hoor.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 sep 2015 19:08

pfff ze zeggen dat het meestal beter wordt rond de 12 week.. maar ik ben nu 12 week en de misselijkheid en maagzuur wordt alleen maar meer. Ik ga nu starten met Emesafene tegen de misselijkheid en antagel tegen de maagzuur en hopelijk gaat dat helpen, want dit is echt niet leuk meer :(

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 22 sep 2015 19:21

trijntjejohanna schreef:pfff ze zeggen dat het meestal beter wordt rond de 12 week.. maar ik ben nu 12 week en de misselijkheid en maagzuur wordt alleen maar meer. Ik ga nu starten met Emesafene tegen de misselijkheid en antagel tegen de maagzuur en hopelijk gaat dat helpen, want dit is echt niet leuk meer :(

Mss een meisje? :-)


Sterkte iig!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 22 sep 2015 22:16

trijntjejohanna schreef:pfff ze zeggen dat het meestal beter wordt rond de 12 week.. maar ik ben nu 12 week en de misselijkheid en maagzuur wordt alleen maar meer. Ik ga nu starten met Emesafene tegen de misselijkheid en antagel tegen de maagzuur en hopelijk gaat dat helpen, want dit is echt niet leuk meer :(


Oh meid, vervelend!
Ik voel erg met je mee.
Hoop dat de Emesafene werkt en anders misschien om Primperan vragen? Dat is een tikje sterker.

Misselijkheid is echt alles overheersend.... <bleh>.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 23 sep 2015 07:22

trijntjejohanna schreef:pfff ze zeggen dat het meestal beter wordt rond de 12 week.. maar ik ben nu 12 week en de misselijkheid en maagzuur wordt alleen maar meer. Ik ga nu starten met Emesafene tegen de misselijkheid en antagel tegen de maagzuur en hopelijk gaat dat helpen, want dit is echt niet leuk meer :(


Bij mij werd het met 16wk stukken minder. Hoor van veel dat 12wk te optimistisch is. Hoop voor jou dat het over gaat!
Sterkte ermee, is pittig. Hou je nog wel wat binnen?

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Maneah » 23 sep 2015 12:35

Gefeliciteerd Tj! Leuk zeg! Ik hoop dat je snel minder misselijk bent..

Ik herken het wel, 654321.. de angst voor de bevalling. Nu het toch echt dichterbij komt breekt het angstzweet me soms uit. Zo apart, want paar weken terug dacht ik er heel anders over. Ik had zoiets van 'laat maar komen, we zien het wel'. De bevalling van M was verre van fijn, maar na N's bevalling zei ik 'laat mij van een eventuele 3e maar weer mooi thuis bevallen'. Was net als de 1e wel heel pijnlijk, maar het vertrouwde bed enzo gaf mij een goed gevoel ofzo. En nu moet ik er niet aan denken :-/
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 sep 2015 12:58

De pillen werken! :D Niet dat ik niet meer misselijk ben, maar ik kan weer gewoon eten ! Enige nadeel is dat ik er wel moe van word, maar goed liever dat dan die erge misselijkheid. De pil werkt ongeveer 12 uur, dus ik neem er 2 per dag

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 okt 2015 09:22

Ik weet nu ook waarom ik zo vreselijk moe ben. Mijn b12 is 91 ..

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 okt 2015 21:38

meneah: ik kwam je tegen he! met de culturele dag hier, die plaatselijke. Ik noem maar geen naam dan weet iedereen waar we wonen.. haha!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 02 okt 2015 12:52

Na een ingeleide bevalling mochten wij ouders worden van een gezonde zoon!
Geboren op 30 september.
Zijn heerlijk thuis aan t bijkomen van de spanning en bevalling.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2015 12:55

Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 02 okt 2015 13:12

Oh wat fijn Duschka dat hij er is, gefeliciteerd! Voel je je beter nu?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten