Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2015 19:03

gefeliciteerd TJ! :)

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 16 sep 2015 18:58

Duschka schreef:@654321
Dan kun je zeker al heel erg gaan aftellen inmiddels?
Zie je er tegenop om ingeleid te worden of vind je 't wel prima?


Ik zie heel erg tegen de bevalling op, echt enorm... Hoop steeds dat er een reden is voor een keizersnee ;-). Maar dat is er niet en ik vind het niet 'kunnen' om daar voor te kiezen zonder reden...
Maar of ik nu ingeleid word of niet maakt mij niet uit. Dat ik in het ziekenhuis moet bevallen maakt mij niet uit (moet sowieso ivm eerdere keizersnede). Vind het eerder een fijn/ veilig idee dan dat ik het vervelend vind...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 16 sep 2015 22:01

654321 schreef:Ik zie heel erg tegen de bevalling op, echt enorm... Hoop steeds dat er een reden is voor een keizersnee ;-). Maar dat is er niet en ik vind het niet 'kunnen' om daar voor te kiezen zonder reden...

Ik dacht dat ze bij een groot kindje vaak eerder een keizersnede deden, maar geen idee hoe ik daar aan kom hoor...

Ik zou bijna zeggen... zullen we ruilen :wink: :-oo

Mijn bib lag bij de laatste controle nog verre van ideaal, daarnaast stijgende bloeddruk dus moet ik volgende week weer heen.
Heb in elk geval met de vk afgesproken dat we wachten tot min. wk 38/39 voor we een beslissing gaan nemen mbt tot al dan niet keizersnede. Ik hoop / denk / wil dat bib nog gaat draaien...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 17 sep 2015 22:15

Herstel van keizersnee is echt veel moeizamer/langzamer hoor! Snap echt dat je er tegen op ziet, had ik ook, maar ben zo blij dat ze toen gewoon thuis is geboren

Sterkte dames, wat het ook wordt, leuk is het niet :wink:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 18 sep 2015 05:23

Tj, wat leuk! Van harte gefeliciteerd!

Duschka en 654321: sterkte met de laatste loodjes
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 18 sep 2015 08:55

lammetje schreef:Herstel van keizersnee is echt veel moeizamer/langzamer hoor! Snap echt dat je er tegen op ziet, had ik ook, maar ben zo blij dat ze toen gewoon thuis is


Ik vond de keizersnee EN het herstel, in vergelijking met de bevallingen, veel makkelijker en sneller gaan...!! Ik vond het in vergelijking met de bevallingen echt niets voorstellen... Mijn vriendin idem dito. De eerste paar dagen deed de wond enzo wel pijn hoor, maar de pijn vd bevallingen is veeeeeel erger hoor. En daarna nergens meer last van gehad (bij bevallingen deed alles van onder pijn, was ik uitgeput vd bevalling, moe van het bloedverlies etc. Enz).
Dus dat is wel verschillend.

Maar een keizersnee blijft onnatuurlijk, een buikoperatie. Ik vind het nogal wat om daar voor te kiezen zonder aanleiding...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 18 sep 2015 10:23

654321 schreef:Ik vond de keizersnee EN het herstel, in vergelijking met de bevallingen, veel makkelijker en sneller gaan...!! Ik vond het in vergelijking met de bevallingen echt niets voorstellen... Mijn vriendin idem dito. De eerste paar dagen deed de wond enzo wel pijn hoor, maar de pijn vd bevallingen is veeeeeel erger hoor. En daarna nergens meer last van gehad (bij bevallingen deed alles van onder pijn, was ik uitgeput vd bevalling, moe van het bloedverlies etc. Enz).
Dus dat is wel verschillend.

Maar een keizersnee blijft onnatuurlijk, een buikoperatie. Ik vind het nogal wat om daar voor te kiezen zonder aanleiding...



als je toch in het ziekenhuis bevalt, en je hebt zo'n angst voor een vaginale bevalling; vraag dan een ruggeprik!


Iig succes!!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 18 sep 2015 14:47

TJ: van harte gefeliciteerd!

Wat keizersnee/bevallingen betreft, ik moet niet aan een keizersnee denken als ik ooit weer zou moeten bevallen. Maar dat hangt er ook vanaf hoe je bevallingen/ keizersnee ervaringen zijn. Per vrouw verschillend denk ik. Mijn tweede bevalling was zo makkelijk (itt de eerste overigens, die vond ik echt pittig), daar zou ik zo weer voor kiezen (al weet je nooit hoe het loopt natuurlijk). Maar als je moeilijke bevallingen hebt gehad, dan kan ik me wel voorstellen dat je er tegenop ziet. Sterkte met de laatste loodjes!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 18 sep 2015 18:12

Dat is natuurlijk verschillend voor iedereen inderdaad, maar van binnen ben je met een keizersnee veel langzamer hersteld dan met een vaginale bevalling (mits alles goed gaat natuurlijk, maar dat geldt ook voor een ks) Je mag tenslotte niet voor niets 6 weken niet tillen, zware dingen doen, auto rijden etc etc. (misschien ook weer per gyn/zh verschillend wat daarin de adviezen zijn), Voor je lichaam zelf (ook al voelt dat misschien anders) is een keizersnee veel pittiger.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 18 sep 2015 19:37

654321, ik begrijp je helemaal.
Ik heb nu 1x een ks gehad en 1x gewoon bevallen, maar geef mij ook die ks maar! Ik was toen ook veel en veel sneller hersteld. Nu liep ik na 4 maanden nog steeds bij de gyn, en al die tijd last gehad van onder. Maar dat is natuurlijk niet altijd zo...
Maar zoals ik er nu in sta, wil ik geen natuurlijke bevalling meer... Dus mocht ik ooit nog zwanger worden, dan ga in het zeker aankaarten bij de vk.

Sterkte allemaal met de laatste loodjes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 18 sep 2015 21:22

Ik heb 2x een ks gehad; 1x spoed en 1x gepland, maar bij mij duurde het herstel beide keren echt heel lang.
Hier was grote baby overigens geen reden voor een ks duschka, ze schatten J ruim 9 pond, maar ze wilden gewoon tot 41 wk wachten, dan zou ik wel in aanmerking komen voor een ks. Uiteindelijk was op de uitgerekende datum m'n bloeddruk te hoog en zaten er eiwitten in m'n urine waardoor het toen toch gepland werd (dag daarna). Bleek uiteindelijk 10,5 pond met een enorme hoofdomtrek, dus wat dat betreft was een natuurlijke bevalling denk ik ook geen pretje geworden ;-)
Bij hem scheurde m'n baarmoeder toen ze hem uit m'n buik haalden, dat was echt ontzettend pijnlijk, voelde dat heel erg goed ondanks de ruggenprik.
Ook verloof ik 1,5 l bloed, dus dat kan ook met een ks wel voorkomen... Bij F nog veel meer bloedverlies, toen kreeg ik na de ks een bloedtransfusie (toen was bloedverlies overigens ook aanleiding voor de spoedks).

Dames, ik wens jullie in elk geval heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes en bevallingen! Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig, hoe het ook zal gaan..

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 20 sep 2015 19:19

654321, je kan ook een preventieve ruggenprik vragen, dan vordert de ontsluiting snel en veel minder pijnlijk en hou je energie over voor het laatste stukje.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 20 sep 2015 19:31

@jannoek, wat een heftige bevallingen heb jij gehad zeg! Durf je ooit nog zwanger te worden?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 06:46

@ TJ gefeliciteerd!

@654321 Jouw angst voor de bevalling herken ik wel. Ik merkte dat ik elke keer banger was, maar als je er eenmaal inzit, geef je je wel over.

Als ik ooit weer zwanger zou worden, weet ik ook niet of ik nog zou kiezen voor een 'normale' bevalling. Het hele arsenaal aan hulpmiddelen heb ik wel gehad om het kind eruit te krijgen. Vreselijk!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 22 sep 2015 09:01

Acire schreef:@jannoek, wat een heftige bevallingen heb jij gehad zeg! Durf je ooit nog zwanger te worden?


Voorlopig niet nee..
Het zijn in principe geen redenen waarom het niet meer zou kunnen/mogen, maar de gyn heeft wel aangegeven dat de risico's (sowieso) groter worden na 2x een ks. (en gaf net voor de ks aan dat ze wel direct konden steriliseren tijdens de KS..)


Hoe gaat het met de zwangere/bijna uitgerekende dames?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten

cron