Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Haai » 24 aug 2015 12:38

Wij hebben onze kinderen bewust een naam met Bijbelse betekenis meegegeven, als een wens die we ze aan het begin van hun leven mee willen geven, en die ze hun hele leven bij zich zullen dragen. Verder zijn ze vernoemd naar familieleden, ik vind het mooi om zo verbondenheid met hen uit te drukken.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 24 aug 2015 15:57

Hier wel Theodora als een van de doopnamen. Roepnaam is samengesteld uit de drie doopnamen
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 24 aug 2015 17:39

Duschka schreef:@Saskia
Zo zie je maar weer, dat 't ook nog per cultuur verschillend kan zijn.

Hier even een onrustige zondag gehad met ZH bezoek, CTG en echo.
Bib was ineens erg rustig, hoewel ik dat bij DL ook een paar keer heb gehad, toch maar even de vk gebeld.
Die kwam direct langs en daarna door naar 't zh.
Vandaag weer even terug.
CTG was prima, er is extra uitgebreid met de echo gekeken, vanwege de wat mindere 20 wk echo, mijn kleine buik en mijn vorige zwangerschap.
Gelukkig zag alles er heel goed uit, alleen willen ze de baby graag zien bewegen, en daar had bib dus net geen trek in...

Het is ook een beetje vreemd, ineens van een zeer aanwezig en actief bibje naar nagenoeg complete stilte in mijn buik...
Gelukkig net even een paar kleine schopjes gevoeld, maar ik zal blij zijn als ik weer word "lek" getrapt :wink:


Ik houd mij daar eigenlijk nooit zo mee bezig... Maar 'hoort' dat er ook niet bij als je wat verder in de zwangerschap komt? Ik heb het de laatste week ook erg rustig in mn buik. Vandaag zelfs nog niets gevoeld...! Ga nu bewust even liggen in de hoop dat ie komt...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 24 aug 2015 18:13

654321 schreef:Ik houd mij daar eigenlijk nooit zo mee bezig... Maar 'hoort' dat er ook niet bij als je wat verder in de zwangerschap komt? Ik heb het de laatste week ook erg rustig in mn buik. Vandaag zelfs nog niets gevoeld...! Ga nu bewust even liggen in de hoop dat ie komt...


Je "moet" de baby zoveel keer per uur voelen (in rust).
Ik ben helaas enigszins in de MM beland.
Vandaag weer een CTG gehad, en dat krijg ik nu elke dag, vrijdag CTG gecombineerd met extra uitgebreide echo.
Even onduidelijkheid of ik nog weer terug naar de vk mag, maar dat hoop ik wel.

Maak mij niet heel veel zorgen, maar nu wel ietsje meer, omdat het ZH er dus wat zwaarder aan tilt, dan ik in eerste instantie deed. :oops:
Ik heb ook gevraagd of 't niet met de termijn te maken heeft, maar op deze termijn moet ik bib in rust min. 10 keer per uur (ofzo) voelen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 25 aug 2015 16:48

Uit ons 'verloskundigenboekje':
'Als je na week 28 je baby meer dan een dag niet voelt moet je even contact met de verloskundige opnemen. Meestal betekend het niets, maar een extra check kan geen kwaad'.

Meerdere keren per uur :shock: voelen in rust heb ik nog nooit van gehoord!
Ivm ruimtegebrek/ toegenomen vruchtwater kun je de baby ook minder voelen. Ook zal je baby steeds meer gaan slapen.
Ik had het er gisteren over met een vriendin (omdat ik 's mi tijdens liggen ook 1,5 uur niets voelde kwam het daarop) maar zij gaf ook aan tijden de baby meerdere keren per dag krachtig te voelen en soms ook dagen achtereen amper. Zij is 34weken zwanger.

Maar als je het zelf niet vertrouwd moet je het natuurlijk gewoon melden hoor! (maar dan beland je idd aan de CTG, ander 'meetmiddel' is er denk ik niet)

(En ik was toch wel blij dat ik babytje gi.av in bed weer goed en krachtig voelde hoor...;-))

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 25 aug 2015 20:05

654321 schreef:Meerdere keren per uur :shock: voelen in rust heb ik nog nooit van gehoord!


Kennelijk verschilt dat dan per zorgverlener?
Geen idee.
Zowel de vk als de gyn. hanteren hier de regel... als je de baby (na 28 wk zwangerschap) een dagdeel niet of minder hebt gevoeld, moet je twee uur op je linker zij gaan liggen... dan moet je dus min. 10 bewegingen per uur registreren en anders wordt je doorgestuurd.
Ik kreeg daar helemaal een brochure over (die ik overigens nu pas heb gelezen :oops: ).

Maar goed, ik wacht 't rustig af.
De CTG is elke keer goed gelukkig. Nu maar hopen dat de echo vrijdag ook goed is en dat ze bib zien bewegen op de echo, dat is dus ook een doorslaggevend puntje...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 25 aug 2015 21:54

Duschka schreef:Je "moet" de baby zoveel keer per uur voelen (in rust).

Ik voelde de baby soms halve dagen niet, was vrij rustig in de buik. Was absoluut niet erg. Meerdere keren per uur is ook raar want de baby slaapt ook tijden. Heb wel eens op het punt gestaan om te bellen maar als ik dan bewust ging voelen en zo nodig duwde ik eens wat kwam er altijd wel weer tekens van leven. De vk ga wel aan dat we altijd mochten bellen maar dat het best normaal is dat je je kindje niet altijd voelt omdat je ook met andere dingen bezig bent.

Gebruikersavatar
de_bisschop
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 okt 2004 20:19
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor de_bisschop » 27 aug 2015 09:03

Yes! We zijn zwanger!
Een grote wens die uitkomt. Allemaal erg spannend!
Sinds maandag ben ik alleen zo vreselijk misselijk. Lig meer in bed en op de bank dan dat ik wat doe.
't Schijnt erbij te horen :wink:
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2015 09:56

Gefeliciteerd en sterkte met de misselijkheid.

PS. JIJ bent zwanger. Je man niet. Die is in verwachting. Maar zwanger kunnen alleen vrouwen zijn :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 10:20

Marnix schreef:Gefeliciteerd en sterkte met de misselijkheid.

PS. JIJ bent zwanger. Je man niet. Die is in verwachting. Maar zwanger kunnen alleen vrouwen zijn :)

En in het onderschrift staat dat ze zwanger is van haar eerste kind.
In verwachting van het eerste kind wil ik geloven, ik hoop toch dat ze zwanger is van haar man...

Ontopic: van harte!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2015 13:48

:D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
de_bisschop
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 okt 2004 20:19
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor de_bisschop » 27 aug 2015 14:36

gezellige boel hier

ook wel echt christelijk om elkaar af te zeiken. Ik den dat Jezus dat ook wel gedaan zou hebben.
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 14:45

de_bisschop schreef:gezellige boel hier

ook wel echt christelijk om elkaar af te zeiken. Ik den dat Jezus dat ook wel gedaan zou hebben.

Het is niet als afzeiken bedoeld, dat is ook de reden dat ik je mijn felicitaties meegaf...
Bovendien toont de geschiedenis met de Griekse vrouw aan dat ook Jezus wel van woordspelletjes hield (de discussie waarbij ze uiteindelijk zegt dat de honden de kruimels wel mogen hebben)...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 27 aug 2015 15:12

Los van alle formuleringen, zie het maar met een :wink:...: van harte gefeliciteerd, de_bisschop! Hopelijk voel je je snel wat beter. Heb geen tips over hoe misselijkheid e.d. tegen te gaan want gelukkig heb ik daar zelf geen last van gehad.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 27 aug 2015 15:27

Gefeliciteerd de_bisschop!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten