Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2022 22:01

pindas83 schreef:Als je dan toch wil muggenziften… zeg dan ook niet dat een vrouw een ongeboren kind in haar schoot draagt.
Een vrouw zal namelijk nooit een geboren kind in haar buik meesjouwen. Het woord ‘ongeboren’ is dus een nutteloze toevoeging.

In de Nederlandsche taal word dit fenomeen ook wel aangeduid met: pleonasme (met dien verstande dat men hier de context niet los mag zien van de woorden : ‘ongeboren kind’ want deze benaming is an sich geen pleonasme maar in dit specifieke zinsverband wel degelijk.

:-({|=


Haha ja bedankt, dat was inderdaad dubbelop. I stand corrected, taalkundig verbeterd worden vind ik geen muggenziften hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2022 22:36

Gefeliciteerd 1) Kapitein en 2) Pinda en 3) Erik met 1)Zwanger zijn 2) in Verwachting zijn en 3) a.s. Opa worden


@Pinda.....t kan nog gekker worden (hopelijk wordt de bevalling gemakkelijk) maar dr was eens een stel waarbij de bevalling moeizaam langzaam ging.....eindelijk was het hoofdje wat zichtbaar.....zegt de Gynaecoloog in het heetst van de strijd...." ja..ja..ja....goed zo....ga zo door.....jaaaaaaaa de KOP is er af!"

Tja..... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Erik1960 » 11 jan 2022 22:53

MoesTuin schreef:Gefeliciteerd 1) Kapitein en 2) Pinda en 3) Erik met 1)Zwanger zijn 2) in Verwachting zijn en 3) a.s. Opa worden


@Pinda.....t kan nog gekker worden (hopelijk wordt de bevalling gemakkelijk) maar dr was eens een stel waarbij de bevalling moeizaam langzaam ging.....eindelijk was het hoofdje wat zichtbaar.....zegt de Gynaecoloog in het heetst van de strijd...." ja..ja..ja....goed zo....ga zo door.....jaaaaaaaa de KOP is er af!"

Tja..... :wink:

:D =D>

En nu weer serieus: Huub van der Lubbe (zanger van De Dijk) vertelde in het een programma van Mathijs van Nieuwkerk dat hij geen opa was, maar de eretitel “Grootvader” droeg. Ik ben het volledig met hem eens.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2022 22:57

Erik1960 schreef::D =D>

En nu weer serieus: Huub van der Lubbe (zanger van De Dijk) vertelde in het een programma van Mathijs van Nieuwkerk dat hij geen opa was, maar de eretitel “Grootvader” droeg. Ik ben het volledig met hem eens.

Zeker Zeker en dan blijft het toch gewoon een Grote Verwachting voor de a.s Opa Oma Papa Mama .....voor iedereen :D ~:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2022 23:05

Ja opa zijn schijnt fantastisch te zijn. Lekker dingen doen met je kleinkind en aan het eind van de dag het weer lekker terugbrengen en de ouders succes met de nacht / ochtend wensen :mrgreen:

MoesTuin schreef:Gefeliciteerd 1) Kapitein en 2) Pinda en 3) Erik met 1)Zwanger zijn 2) in Verwachting zijn en 3) a.s. Opa worden


@Pinda.....t kan nog gekker worden (hopelijk wordt de bevalling gemakkelijk) maar dr was eens een stel waarbij de bevalling moeizaam langzaam ging.....eindelijk was het hoofdje wat zichtbaar.....zegt de Gynaecoloog in het heetst van de strijd...." ja..ja..ja....goed zo....ga zo door.....jaaaaaaaa de KOP is er af!"

Tja..... :wink:


Hehe. Toen ik het hoofdje zag ging het allemaal juist heeeeel snel. Daarvoor trouwens ook al wel. :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 12 jan 2022 00:00

Oude mensen
waren jonge mensen
voordat jonge mensen
mensen waren
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Erik1960 » 12 jan 2022 00:24

Het is al laat, dus de kinderen liggen in bed. Dan kan dit verhaal wel:
Mijn vrouw (verloskundige) was vandaag haar sleutelbos kwijt. Autosleutels, huissleutels, sleutels van het bedrijfspand, je kent dat wel. Uiteindelijk kwam het weer goed, een andere gebruiker van het pand had die bos voor de zijne aangezien en in zijn jaszak gestopt. Met een collega-verloskundige besprak ze hoe erg het voor haar is om sleutels kwijt te zijn. En dat ze het nóg erger vindt haar telefoon kwijt te zijn. Waarop haar collega vertelde dat ze het een tijdje geleden heel warm had gekregen: na een bevalling was ze aan het hechten en toen ze klaar was en wilde opruimen was ze de hechtnaald kwijt ](*,) ](*,) ](*,)
(PS: is ook goed afgelopen)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 21:27

Erik1960 schreef:Het is al laat, dus de kinderen liggen in bed. Dan kan dit verhaal wel:
Mijn vrouw (verloskundige) was vandaag haar sleutelbos kwijt. Autosleutels, huissleutels, sleutels van het bedrijfspand, je kent dat wel. Uiteindelijk kwam het weer goed, een andere gebruiker van het pand had die bos voor de zijne aangezien en in zijn jaszak gestopt. Met een collega-verloskundige besprak ze hoe erg het voor haar is om sleutels kwijt te zijn. En dat ze het nóg erger vindt haar telefoon kwijt te zijn. Waarop haar collega vertelde dat ze het een tijdje geleden heel warm had gekregen: na een bevalling was ze aan het hechten en toen ze klaar was en wilde opruimen was ze de hechtnaald kwijt ](*,) ](*,) ](*,)
(PS: is ook goed afgelopen)


Ik denk ook niet dat die zo makkelijk ergens achter blijft :-) je hoort wel eens van die horrorverhalen dat ze na een operatie later nog een stuk gereedschap in iemand vinden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2022 08:29

Marnix schreef:Ik denk ook niet dat die zo makkelijk ergens achter blijft :-) je hoort wel eens van die horrorverhalen dat ze na een operatie later nog een stuk gereedschap in iemand vinden :-)

Daarom tellen ze tegenwoordig bij operaties alles voordat ze gaan hechten: gereedschap maar ook wondgaasjes enzo, om te zorgen dat er niks achterblijft.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pindas83 » 27 mei 2022 19:33

Nou afgelopen week heeft nummer twee het licht gezien. :D
En weer een jochie. Hij en moeders maken het wel.
Mooi om te zien dat onze eerste zoon ook zo dol op z’n broer is.
Rijker dan dat kan je je niet voelen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor elburger » 28 mei 2022 09:07

Pindas83 schreef

afgelopen week heeft nummer twee het licht gezien. :D
En weer een jochie. Hij en moeders maken het wel.
Mooi om te zien dat onze eerste zoon ook zo dol op z’n broer is.
Rijker dan dat kan je je niet voelen.


Pindas83, van harte gefeliciteerd en Gods zegen voor u allen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2022 22:53

pindas83 schreef:Nou afgelopen week heeft nummer twee het licht gezien. :D
En weer een jochie. Hij en moeders maken het wel.
Mooi om te zien dat onze eerste zoon ook zo dol op z’n broer is.
Rijker dan dat kan je je niet voelen.


Gefeliciteerd, veel zegen & geluk voor jullie vieren!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pindas83 » 30 mei 2022 20:42

Bedankt jongens!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 30 mei 2022 21:32

Gefeliciteerd Pinda met mini Pinda ~:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten