Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jamillah » 04 sep 2014 12:47

Jaaaaa bij mij ook!! Zo schattig :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2014 12:50

Idd. zo schattig, hier helaas maar een paar keer aan gehad (hij groeide iets te hard).

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 04 sep 2014 13:37

Grappig! Ik kende het helemaal niet maar een vriendin van mij doet dit de eerste 4 tot 6 weken met haar kindjes staat erg schattig

Mijn man kwam er gisteren achter dat hij gewoon 10 dagen kraamverlof heeft en nog betaald ook ideaal!

Gebruikten jullie van die soort flanellen doeken? staan op de lijst maar ik heb geen idee waarvoor die zijn.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 04 sep 2014 14:55

Ik vond die omslagdoeken zo stom, mijn moeder zei ook steeds tijdens mijn zwangerschappen: die moet je hebben hoor, omslagvestjes met doek. En ik maar zeggen dat ik zo raar vond, niet meer van deze tijd, ik wilde gewoon meteen leuke kleertjes.
Tot ik nu mijn derde krijg, nu vind ik het zo schattig. Maargoed, de derde moet ook langer klein blijven vermoed ik, bij de eerste kon het niet snel genoeg gaan, en kon ie niet snel genoeg groot worden. Deze mag lekker lang baby blijven ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor *Annet* » 04 sep 2014 19:26

Gebruikte ze maar een dag of wat, tot de zondag, dan kregen ze hun eerste kleertjes aan en dan was ik ook wel weer overstag omdat dat ook wel erg mooi staat en ze maar zo kort de kleine maatjes aan hebben.

Idd zijn het flanellen luiers, die van mij waren ook door mijzelf en familie gedragen, dat maakte het nog leuker en dan met die schattige kleine witte truitjes erbij. :8>
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 sep 2014 22:01

jaaah.. de truitjes die ikzelf heb aangehad! fantasisch!!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2014 13:48

*Annet* schreef:Kom zomaar ook hier even mijn lange neus tussen steken.

Mijn pasgeborenen kregen altijd de eerste dagen van hun leven een luiertruitje met een omslagdoek aan. Vond ik zo mooi!
En dan kreeg je in de kraamtijd wel kleding die je bij ze aan kunt doen.

Wat lief, dat dit nog steeds gedaan wordt.
Ik was laatst op kraambezoek, baby was een paar dagen en had al een ieniemienie-jeans aan. Maatje 56 ik wist niet eens dat het bestond.
De tantezeggers in mijn familie doen niet meer aan kraamdagen, je mag op kraamreceptie komen....6-8 weken later. Dan mis je wel dat pasgeborene. :?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor *Annet* » 06 sep 2014 13:55

Misschien als je vraagt op tante Schelp asjeblieieieieief het inimienie mag knuffelen dat ze voor jouw een uitzondering maken.

Volgens mij komen die kraamrecepties meer door het feit dat er weinig kraamhulp meer is? Alhoewel ik tot nu toe nog maar 3 x een uitnodiging voor een kraamfuif heb gehad.
ja, dat is mijn mening dan he.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2014 13:59

*Annet* schreef:Misschien als je vraagt op tante Schelp asjeblieieieieief het inimienie mag knuffelen dat ze voor jouw een uitzondering maken.

Volgens mij komen die kraamrecepties meer door het feit dat er weinig kraamhulp meer is? Alhoewel ik tot nu toe nog maar 3 x een uitnodiging voor een kraamfuif heb gehad.

Bij sommige nichtjes mocht ik direkt al komen, soms na een paar uur al, is zo leuk, zo bijzonder. :8>
Maar als ik een geboortekaartje krijg, met het verzoek: zaterdag...tussen 15 en 17 uur kunt u baby bewonderen, durf ik niet te vragen, please?
Het staat er zo strikt.
Het is echt zo anders geworden.

Wat grappig trouwens dat jij het fuif noemt, ik ben meteen terug in mijn puberjaren, toen noemden we een feestje een fuif nl. :lol:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 06 sep 2014 17:36

Ach, jij krijgt teminste nog een geboortekaartje. Hier sturen we dit keer niet alle ooms en tantes meer een kaartje. We hebben met meer dan de helft nooit meer contact. Die we soms op verjaardagen nog spreken krijgen er wel eentje, maar verder niet.

Alles gaat verder volgens boekje, daarom vergeet ik soms hoe ver ik ben :wink: moet altijd even denken als iemand dat vraagt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2014 21:38

lammetje schreef:Ach, jij krijgt teminste nog een geboortekaartje. Hier sturen we dit keer niet alle ooms en tantes meer een kaartje. We hebben met meer dan de helft nooit meer contact. Die we soms op verjaardagen nog spreken krijgen er wel eentje, maar verder niet.

Alles gaat verder volgens boekje, daarom vergeet ik soms hoe ver ik ben :wink: moet altijd even denken als iemand dat vraagt.

Dat is jammer Lammetje. Ik merk dat dit inderdaad steeds meer vervaagt.
Een paar decennia geleden nodigde je elke tante en oom uit voor je bruiloft en kregen ze allemaal bericht van wel en wee.

Ik heb onlangs mijn laatste tante moeten begraven, ik was zo verdrietig. Ze was de laatste die mij als kind had gekend, en mij ook nog kind noemde, als ik bij haar was.
Buiten mijn broers en zussen, maar dat is dezelfde generatie.

Je waardeert het pas als het er niet meer is.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 06 sep 2014 22:32

Klopt, ergens is het jammer, maar als je een erg grote fam hebt en zij ook weer hun gezin met kleinkinderen wordt het contact steeds minder. Kaartje na geboorte wordt wel gestuurd maar van man zn kant komt er echt niemand meer (logisch hoor). Besloten om dit keer alleen kaartjes te sturen naar hen waar we zelf nog (af en toe) contact mee hebben.
Overigens wonen de meeste minimaal 45 min rijden hiervandaan. Dat scheelt ook. Zie je ze in de kerk, dorp of bij school is dat weer anders.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 sep 2014 22:47

hier nog best veel kraamuren, een man kan toch ook wel wat doen!! dan is er tijd zat voor visite hoor!

De uren van j zijn het zelfde toen als de uren die ik nu krijg, alleen had ik bij j en m beide twee dagen verlening.. daar tekent hier de vk bijna standaard voor.

we zitten hier nog el een beetje te zoeken naar een soort van tijdsafbakening.... vooral als ik het bed nog niet uitkom.. of ik moet het gewoon doen :) haha.. j gaat pas rond half acht heen en slaapt niet direct, en smiddags uit school ist ook wel gezellig als de kids aandacht kunnen krijgen ipv een kamer vol visite....

onder schooltijd komt nog het beste uit.. we zullen zien.... nog maar eens een heeeel aantal nachtjes over slapen.

Kraamfuif doen we niet aan.... zelf vind ik het ook verre van leuk om daar dan heen te gaan, mits er een goede reden is, bv enorme te vroeg geboorte, adoptie of wat dan ook. Dus vaak dan een kaartje... ik ga niet weken na een geboorte nog eens heen... soort van kadootje afgeven, beschuit eten en oprotten...

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jamillah » 06 sep 2014 23:01

Wij hebben de laatste keer op t kaartje gezet: het liefst 's morgens of 's avonds bezoek. Dat was super!

Wij sturen de gansche familie een kaartje. Ik ben nogal een familiemens, dus ook alle nichten en neven. Het merendeel komt ook gezellig. Of stuurt een kaartje. Diegene die niets laten horen krijgen ook steeds weer een kaartje want ik ga dat allemaal niet bijhouden/ uitzoeken.

Ik stuur zelfs refowebzusluiertruidragendepuberpeettantesokkenkwijtrakendespinnenvangende*annet* een kaartie :mrgreen:

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor bakvis » 07 sep 2014 09:07

over kraamfeest en kraambezoek; bij de vierde kregen wij echt heel weinig bezoek in de kraamtijd en heel veel en lang erna. Ik was dat zo zat dat we bij nummer 5 op het kaartje gezet hebben :u bant van harte welkom in de kraamdagen (we rusten van ..tot..en na 21 uur)óf op zaterdag (was 2 en halve week later) tussen 14.30 en 18 uur.
Dat is ons prima bevallen! Ik merkte dat daardoor toch mensen in de kraamtijd kwamen. heerlijk; dan zit ik ervoor, zorgt de zuster voor de koffie en kon ik er heerlijk van genieten. mensen voelen zich blijkbaar bezwaard om in de kraamdagen te komen omdat ze denken dat dat te druk is en alleen voor naaste familie. En die zaterdagmiddag zorgde mijn moeder en 2 oudste kinders voor koffie, thee en muizen cake'jes. Geen frisdrank oid na de koffie meer aangeboden zodat het goed doorliep. Was erg geslaagd! Zou het zo weer op die manier doen!
Hier idd ook nog ooms en tantes; zelf oud-ooms en oud tantes die een kaartje krijgen en komen!
De juffen van school zijn zelfs in de kraamweek geweest. Ze bedachten toen dat dat voor een moeder veel praktischer is dan wanneer ze daarna komen (en je dus eerst je kinders uit school moet halen, van eten en drinken en aandacht moet voorzien én aandacht aan t bezoek geven)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten