Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 08 feb 2016 15:33

Idd dat boek is echt een aanrader!

Ben zelf denk echt een jongensmoeder. Die suggesties die ik kreeg na geboorte van de tweede dat je misschien wel een meisje zou willen i.p.v. een jongen stoorde mij enorm. Hier zou ik er geen enkele moeite mee hebben als het hier bij alleen jongens blijft.

@ ajl; het lawaai..... ;-) Idd dat is het wel met jongens :-) Ben zelf ook nooit een meisje-meisje geweest dus snap ze eigenlijk wel :lol:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 15:47

Waarom stoorde je dat zo? Het is toch ook wel weer aardig bedoeld? Als vrouw een meisje krijgen is volgens mij ook bijzonder. Moeder-dochter-relatie is misschien toch ook wel weer anders dan "moeder-zoon-relatie". Als mensen dat zeggen wil dat niet zeggen dat het een dus beter is dan het ander, als het een jongen wordt, dat een teleurstelling zou zijn of wat dan ook. Zolang mensen je maar niet proberen een teleurstelling aan te praten, dat zou wel triest zijn ja.

En meisjes maken net zo goed lawaai hoor.... maar dan een octaaf of twee hoger :) Maar jongens zijn vaak wel wat meer van het stoeien en zo, met bijbehorende oerkreten :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 08 feb 2016 16:29

Dit soort reacties vind ik wel storend. Alsof het ene leuker is dan het andere. Daarnaast blijft het antwoord ook bij de ander hangen. Ik kom nog wel eens een moeder tegen die ooit tegen mij zei over haar kind " hij was de bedoeling al niet en dan is het ook nog een jongen". Elke keer als ik het kind zie, denk ik daar aan.

@ Marnix je vergist je toch. Moeder/zoon band is bijzonder. Net zoals de vader/ dochter band. Jongens trekken naar hun moeders toe en meisjes naar vaders. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 16:34

Is dat zo? Ik zie toch ook wel veel jongens die juist veel met hun vaders doen. En zoals ik al zei, het ene is niet leuker dan het ander. Het is anders. Een moeder doet toch andere dingen met een dochter dan met een zoon.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 08 feb 2016 16:41

Marnix schreef:Een moeder doet toch andere dingen met een dochter dan met een zoon.

Uhh nou..... Mijn dochter haat winkelen, mijn zoon vindt het superleuk om met moeders te winkelen (en daarna apres-shop natuurlijk) :lol:
ajl schreef:Ik hoopte met de jongte toch ook wel op een meisje, maar toen wij met 12 weken hoorden dat het een jongen was, was het gelijk ook prima.

Wilde je het persé weten?
juffiejuf schreef:Ben zelf denk echt een jongensmoeder.

Betekent dit dat je graag een potje voetbalt met hem? :wink:
trijntjejohanna schreef: Dan voel ik mij gezegend met mijn 4 jongens straks!

Mooi TJ! En later 4 schoondochters (waarschijnlijk). :-({|= :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 08 feb 2016 16:54

@ chaya bij de eerste twee wilde manlief het graag weten onder het motto " dan wordt het voor mij ook wat echter" . Bij de jongste twee wilde ik het ook graag weten. Mijn bevallingen waren niet om over naar huis te schrijven en na de bevalling was ik de eerste dag vooral met mijzelf bezig. Dus dan hadden wij in ieder geval al de voorpret van het geslacht en de naam. Bij de laatste twee het na de echo ook gelijk aan de familie verteld.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 16:55

Chaya schreef:Wilde je het persé weten?


Hoezo per sé? Ze wilde het blijkbaar weten. Dat is de keuze die je tegenwoordig hebt als je zwanger bent. Sommigen willen het wel weten, anderen niet. Dat is ongeveer 50/50 denk ik. Wij wilden het ook wel weten. Waarom niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 feb 2016 19:08

ajl schreef:
@ TJ ken jij het boek 'Tjonge jongens!' van Mariska Dijkstra-Wolters. Geschreven door een moeder van jongens voor moeders van jongens, echt een aanrader!


Nee, ik zal er eens naar kijken :D

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 08 feb 2016 20:42

ajl schreef:Ballen in huis zijn ook altijd een uitdaging. Met een pollepel kan je nl erg leuk een golfballetje door de kamer meppen. Wapens, snelle auto's hebben een grote aantrekkingskracht op onze jongens.


Ik heb vast een halve jongen in huis...
Hier vliegen regelmatig ballen door huis, ze klimt overal op en in, slaat met eetstokjes tegen het traphekje, pannendeksels tegen elkaar aan, auto's worden van tafel gelanceerd en ga zo maar door :-oo .
Anderzijds kan ze ook heel lief en zacht met poppen en beren spelen maar door de bank genomen is 't toch wel een ondernemende wildebras.
We proberen nu 't begrip burengerucht te introduceren :mrgreen:

@Jongens/meisjesmama
Die term zegt mij persoonlijk niets, ben gewoon mama van twee kindjes die ieder hun eigen persoonlijkheid hebben. :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 08 feb 2016 20:46

Dat is echt een fijn boekje ja!

Ik ging vroeger met mijn vader shoppen :).

Nu onze zoon 15 maanden is (en zeg 5/6 maanden geleden al) merk je al wel verschil tussen jongens en meisjes vind ik. Zijn nichtjes gaan veel voorzichtiger met hun speelgoed om bijvoorbeeld, hier is het van het betere gooi- en smijtwerk, speelgoed dat geen geluid maakt is een stuk minder leuk dan speelgoed dat wél geluid maakt, zonder dat we het hem bewust aangeleerd hebben is elke auto een 'broembroem', etc.
Kroelen kan hij dan weer als de beste :8>.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 feb 2016 08:51

Duschka schreef:@TJ
Zo dat zal wel weer even wennen zijn met nachtelijke huiluurtjes en luiers, of niet?
Fijn dat je geen pijnaanval meer hebt gehad en beterschap voor je zoon!

we zijn nog vaak 's nachts wakker, dus ben het nog steeds gewend.. wij hebben 3 kinderen die alle 3 heel regelmatig heel erg last van de benen hebben en dan 's nachts huilend wakker worden.. Dus de gebroken nachten zie ik niet zo tegen op 8) ..

slaap zelf de laatste tijd sowieso ook slecht doordat ik op een gegeven moment pijn in mijn beiden zijden krijg.. en ja ik kan alleen maar op mijn zij slapen, dus vanaf een uur of 4 is het vrijwel onmogelijk om goed te slapen

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2016 16:02

@ TJ; die boekentip is echt de moeite waard van AJL! Heb hard zitten lachen van herkenning toen ik het boek las.
Is er ooit duidelijkheid gekomen qua klachten van de jongens?

Oudste jongen trekt hier enorm naar mij toe. Is zaterdag idd met mij wezen winkelen :lol: Jongste zoon heeft het liefst dat papa hem verzorgt als papa thuis is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 19:35

heeft iemand nog tips dan voor boeken voor meisjesmoeders? :D

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2016 20:22

Geen boekentip, wel een leuk artikel: http://www.famme.nl/de-10-dingen-die-ee ... ccepteren/ :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 feb 2016 09:44

juffiejuf schreef:@ TJ; die boekentip is echt de moeite waard van AJL! Heb hard zitten lachen van herkenning toen ik het boek las.
Is er ooit duidelijkheid gekomen qua klachten van de jongens?


Nee helaas niet.. we zijn nu bezig met een second opinion voor Matteo in het UMCG, maar dat schiet maar niet op ](*,) ](*,)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten