Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 25 mei 2015 11:17

Wow, schrikken Duschka. Altijd naar als ze wat vinden met de SEO, je komt gelijk in zo'n malle molen terecht he. FIjn dat het mee lijkt te vallen.

Gefeliciteerd 654321.

Ik ben inderdaad weer een blikje geduld verder... pfff valt me toch wel zwaar over tijd lopen. Vrouwen waar je tegelijk mee op loopt knuffelen al 2 of 3 weken met hun kleintje en hier zit beebje nog in mn buik... ik wil ook zo graag. Maar goed, de andere dag kan ik het allemaal weer wat beter relativeren
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 25 mei 2015 13:52

Hoever ben je nu overtijd? Ik heb het ff gemist.
Dat knuffelen komt echt en het kan nooit lang meer duren! :)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 26 mei 2015 08:13

Sterkte Stip met de laatste loodjes! Op het moment dat je denkt dat het voor altijd blijft zitten, begint de bevalling bijna :wink: Ik hoop dat je de kleine al in je armen mag houden!

Spannend duschka! Fijn dat alles goed is/lijkt. Hoe ver ben jij nu? Red je het door de week een beetje?

Gefeliciteerd 654321! Spannend deze perdiode voor jullie? Hoe ver ben jij nu en wanneer ben je uitgerekend? Krijg jij nu ook extra controles? Wat vinden de jongens ervan? Voor hen zal het ook spannend zijn.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 26 mei 2015 10:07

Gelukkig op de helft... Het isniet eenvoudig maar goed... Ik hoop dat de tweede helft vlot gaat ha ha.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 26 mei 2015 10:10

In de tweede helft zijn er gelukkig allemaal mijlpalen waar ik blij van werd; met 28 weken zijn ze ongeveer levensvatbaar, 34 weken zijn de longen rijp en vanaf 37 weken mogen ze komen. Elke keer was ik blij als wij zonder zorgen de volgende mijlpaal bereikt hadden.
Krijg je nog wel wat hulp of komt alles op jullie samen neer?

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 27 mei 2015 19:57

Ik ben zaterdag 41 weken, op zich geeft de gynaecoloog mij alle ruimte voor mijn eigen keuze, inleiden of afwachten. Nu nog maar even afwachten, ik heb nog steeds de stille hoop dat beebje toch vanuit zichzelf komt.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 27 mei 2015 20:31

Sterkte stip met wachten....waren je andere kids ook 'te laat'??

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 27 mei 2015 22:41

@Stip
Ik hoop met je mee!
Het kan zomaar eens gaan gebeuren... eens moet de bib er toch uit! :wink:

@AJL
Daar heb je helemaal gelijk in.
De tweede helft van je zwangerschap bestaat idd uit "fijne" mijlpalen. Goed om af en toe even aan te denken.

We redden het zelf en dat gaat eigenlijk ook wel goed, het is meer de mentale kant die ik toch wel zwaar vind.

Deze zwangerschap gaat gepaard met wat zorgen en onzekerheden wat betreft mijn eigen gezondheid, en daarnaast dan die "dingetjes" als misselijkheid, behoorlijke BI en een niet zo fijne SEO (hoewel daarna gelukkig een geruststellende GUO, dat weer wel) en het feit dat ik heel rap af ga op de termijn, waarbij ik de vorige keer vroege weeën kreeg en opgenomen moest worden.
Dus er is zeker ook sprake van een stressfactor en op de één of andere manier kan ik dat toch niet heel goed relativeren op dit moment. :oops:

Qua praktische zaken heb ik echt geen klagen...
ML is zeer behulpzaam en we leven nu gewoon even wat "makkelijker", de rest komt later wel weer. :-oo

Wat wel heel leuk is, is dat DL zo ontzettend "into" de baby is.
Elke dag wordt er even onder mijn nachthemd (of shirt) gegluurd en krijgt mijn buik een kusje.
Gisteren probeerde ze ook via mijn navel een luier naar binnen te duwen.... :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 28 mei 2015 20:02

@654321 ; van harte gefeliciteerd!!


@de rest, sterkte aan alle zwangeren

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 30 mei 2015 15:09

Schattig Duschka, leuk om dat bij je dochtertje te zien. Sterkte met je zwangerschap verder, pittig hoor!

Hier zit beebje nog hoog en droog (offuh nat). Je zou zeggen dat ie er wel een keer uit komt, maar ik begin bijna te geloven dat deze blijft zitten :-oo . Pff, duurt best lang, ook voor de kids. Bij N ben ik ingeleid met 41 weken ivm weinig vruchtwater, uiteindelijk ks op 41+3. H is ingeleid op 40+0 en geboren op 40+3. Dus ze maken inderdaad niet veel eigen haast.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 30 mei 2015 20:24

dat lijkt me pittig stip! Heel lang kan het nu dan toch echt niet meer duren zou je zeggen. Sterkte en succes nog even met afwachten!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 30 mei 2015 20:47

Balen stip! hoopte goed nieuws te kunnen lezen, maar helaas. Ook wij moeten nog even wachten :wink: . Heel veel sterkte nog!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 02 jun 2015 09:00

@ stip Hoe gaat het met je? Ben je al bevallen?

@ andere zwangeren Hoe gaat het met jullie?

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 02 jun 2015 13:33

ajl schreef:@ stip Hoe gaat het met je? Ben je al bevallen?

@ andere zwangeren Hoe gaat het met jullie?


Ja, stip! Ik ben ook benieuwd of je al bevallen ben!
Hier is alles nog rustig (morgen uitgerekend) maar ik voel me nog super goed!
Mijn to-do lijstje is inmiddels helemaal gedaan, dus moet nog wel nieuwe dingen verzinnen zodat ik lekker bezig blijf;-)

Geniet allemaal van de laatste loodjes en succes met de bevalling als het zover is!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 04 jun 2015 07:42

ajl schreef:Gefeliciteerd 654321! Spannend deze perdiode voor jullie? Hoe ver ben jij nu en wanneer ben je uitgerekend? Krijg jij nu ook extra controles? Wat vinden de jongens ervan? Voor hen zal het ook spannend zijn.


Dank jullie voor felicitaties.
Het is wel een beetje spannend, maar dat beheerst ons niet. Aankomende week de 20-weken echo. Als dat er goed uit ziet is er geen reden voor extra controles. De jongens vinden het leuk, maar zijn ook wel een beetje afwachtend. De jongste bad van de week ook of de baby gezond mocht zijn en wel levend thuis mocht komen. Dan zie je toch niet de onbezorgdheid die bij kinderen hoort.
Ik voel mij gelukkig een stuk beter dan de eerste 16 weken. Echt goed voel ik mij niet (erg moe, energieloos, hele dag licht misselijk, vaak beetje depri etc) maar dat heb ik waarschijnlijk weer de hele zwangerschap. Als ik bevallen ben voel ik mij altijd weer topfit, dat ben ik weer mijzelf. Hormomen.... :(


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten