Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 02 feb 2015 15:51

Binnen een paar dagen krijg ik de keizersnee maar als ik er aan denk dat ik dan mn
buik kwijt ben met kleine erin vind ik dat toch wel soort moeilijk.
Je sluit toch een bijzondere tijd af vind ik.
Kijk er wel heel erg naar uit om onze kleine in mn armen te hebben hoor :D , beetje dubbel gevoel :wink:

Herkennen jullie dit?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 02 feb 2015 17:18

Spannend Lisette, heel veel succes als het zo ver is!

Ik herken het niet echt nee, maar ik vind zwanger zijn ook gewoon niet zo leuk. Ik vind het veel te lang duren. Al moet ik wel zeggen dat ik dit keer dat gevoel van zo'n ukkie in mijn buik wel erg mooi vindt. Misschien omdat ik er bewuster mee bezig ben ofzo, omdat ik iets minder jong ben, en de kans er in zit dat het de laatste keer is. Maar ik heb het eigenlijk nooit gemist nadat ze geboren waren.

Wat ik wel merk is dat ik me meer bewust ben van dingen die mis kunnen zijn of gaan. Wie weet krijgen we een gehandicapt kindje, syndroom van Down, afwijkingen die ze met de 20 weken echo niet konden zien of gemist hebben. Daar sta ik veel meer bij stil dan bij de vorige 2.

Nog max 2,5 weken, dan zal onze uk er ook zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 02 feb 2015 18:38

@Lisette: dat gevoel had ik aan 't eind v/d zwangerschap ook wel 'n beetje, dat ik dacht die buik en het bewegen te gaan missen, maar toen T eenmaal geboren was heb ik 't geen seconde gemist :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 02 feb 2015 19:13

ajl schreef:Ok, ik ben nog een beetje in de fase van bizar raar :wink: niet verkeerd bedoeld hoor!

Haha, ik kan het je niet kwalijk nemen. Vind je een kindje ouder dan een jaar aan de borst sowieso raar of vooral de verschillende leeftijden?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 02 feb 2015 19:23

LeChat schreef:@Lisette: dat gevoel had ik aan 't eind v/d zwangerschap ook wel 'n beetje, dat ik dacht die buik en het bewegen te gaan missen, maar toen T eenmaal geboren was heb ik 't geen seconde gemist :)



Haha heel herkenbaar ik dacht dit ook 2x maar echt geen een moment heb ik het gemist... Zo fijn om gewoon alles normaal te kunnen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 02 feb 2015 19:28

Ik mis het wel hoor, als ik zonder baby en met platte buik weg ben.
Vind het dan ook heerlijk om zwanger te zijn, gezellig met zn twee altijd!

Leuk tandemvoeden, ik had het ook leuk gevonden maar zoonlief kijk nu zo vies als ik het over mamamelk heb.... Na bijna 2,5 jaar met zoveel voedingen :lol:

Sterkte met de laatste loodjes en de bevallin/keizersnee!!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 02 feb 2015 20:33

Lisette.V schreef:Binnen een paar dagen krijg ik de keizersnee maar als ik er aan denk dat ik dan mn
buik kwijt ben met kleine erin vind ik dat toch wel soort moeilijk.
Je sluit toch een bijzondere tijd af vind ik.
Kijk er wel heel erg naar uit om onze kleine in mn armen te hebben hoor :D , beetje dubbel gevoel :wink:

Herkennen jullie dit?

Ik herken het wel hoor. Het is een hele speciale tijd, dat zwanger zijn. Ik denk niet dat je je buik zult missen trouwens, daar heb je niet eens de tijd voor ;) Maar je sluit wel iets af.
Het gekke bij jou is natuurlijk dat je weet wanneer dat gaat gebeuren. Bij een gewone bevalling 'overkomt' het je op gegeven moment en zit je dus niet af te tellen ofzo.
Veel succes en sterkte en ik hoop dat je snel een gezond ukkie in je armen mag hebben :)

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 02 feb 2015 20:45

Sterkte Lisette! Hopelijk verloopt alles goed en heb je snel een mooi mensje in je armen. Dat geschop in mn buik miste ik altijd wel na de bevalling. Soms voelde ik het gewoon nog, fantoompijn ;-).

Succes met de laatste loodjes, MissF!

Hier nu 24 weken, vindt het wel echt hard gaan. Hier was de uitslag van de 20 weken wel een beetje spannend, de verloskundige had iets gezien wat er normaal niet zit en dat moest gecheckt worden in het WKZ. Nu blijkt dat beebje vocht in het darmpje heeft, dit kan op zich geen kwaad, maar kan wel wijzen op een afgesloten darmpje, maar hier kunnen ze pas wat aan doen na de bevalling. Gelukkig dat het dit is en geen open ruggetje waar de verloskundige ook aan dacht. Bij de andere zwangerschappen geen 20 weken echo gedaan omdat het ook vaak onrust oplevert waar niks aan gedaan kan worden. En prompt zien ze zoiets vaags, maar goed als het wel iets ernstigers geweest was, dan hadden we er vast anders over gedacht. Altijd 2 kanten aan het verhaal.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 03 feb 2015 10:17

@ acrire nee hoor, een baby van rond een jaar aan de borst vind ik niet raar. Al vind ik eigenlijk dat als het tussen de anderhalf en twee jaar is dat het kind wel te groot wordt voor bv. Het is vooral dat tandem idee. Voor mijn idee zal het oudste kind op een bepaald moment plaats moeten maken voor het jongere kind en krijgt het op een andere manier aandacht.

@ missf het idee dat het mis kan gaan leefde bij mij ook steeds meer bij elke zwangerschap. Helemaal bij de 4e, echt vreselijk. Dit komt ook omdat je je dan realiseert wat voor impact een gehandicapt kind op de rest van het gezin heeft en wat de rest zal 'moeten'inleveren.

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 03 feb 2015 14:43

Ik denk ook wel dat je geen tijd heb om het te missen omdat je druk ben met de kleine en je hebt
er wat moois voor terug gekregen.
Het is idd dat je nu weet wanneer het voorbij is terwijl dat normaal gesproken niet zo is.

Nou meiden ik hoop dat ik binnenkort goed nieuws kan brengen en voor degenen die bijna uitgerekend zijn, sterkte als het zover is :wink:

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 03 feb 2015 21:57

Lisette, sterkte voor de bevalling! en we horen wel als het zover is!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 03 feb 2015 23:02

Sterkte lisette!
En jij ook Missf, met de laatste loodjes!

Ik heb het geschopt in mijn buik best wel eens gemist. Aan het eind van de zwangerschap keek ik er echt wel naar uit dat de baby er was, maar vond het ook altijd wel soort van 'gezellig', een heel bijzonder gevoel, zo'n kleintje in je buik
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Sophie77 » 05 feb 2015 13:54

Sterkte, Lisette!

Ik heb het geschop de meeste keren na de bevalling niet gemist, maar de laatste keer wel. Idd een heel bijzonder gevoel, zo'n kleintje in je buik.

Lisette.V

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lisette.V » 07 feb 2015 17:42

Afgelopen woensdag hebben we een heerlijk mannetje gekregen.
Hij heet L.ucas en weegt 7 pond.
Het herstel na de keizersnee valt me alles mee.
Ben alweer helemaal mobiel, moet uitkijken dat niet te veel ga doen :wink: .

L. is wel veel afgevallen dus we zijn nu aan het bijvoeden en hopen dat hij morgen gegroeid is.

Verder genieten we volop van hem

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor leen10 » 07 feb 2015 17:47

Gefeliciteerd Lisette!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten