Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 22 jan 2015 17:14

Njah, ik baal er gewoon van. Ik beval in het ziekenhuis en ze hoeven me niet te verschonen ofzo ;) Dus ik snap eigenlijk niet dat dat bed dan zo hoog moet staan. Misschien toch maar nog een keer navragen als ze op intake komen. Vraag anders wel of ze een klein iemand kunnen sturen :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2015 18:12

Idd ff navragen. Hier zei mijn kraamvz als ik niet op bed gewassen wilde worden dat het niet zo'n probleem was. Ons bed is al 60cm hoog zonder klossen.
En niet iedere dag het bed verschoond, vind dat eerlijk gezegd ook onzin. Om de dag mn onderlaken en halverwege een keer de rest is meer dan genoeg.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 22 jan 2015 20:27

bij ons moest het echt, terwijl ik ook met een ks in het ziekenhuis ben bevallen en we een extreem hoog bed hebben, kwam net een paar cm te kort, anders hoefden we niet eens klossen. :-oo
Ik kon ook echt niet normaal in bed klimmen, ook na de ks niet, drama die klossen. En ik ben nog lang ook!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 22 jan 2015 21:38

Dippie schreef:Njah, ik baal er gewoon van. Ik beval in het ziekenhuis en ze hoeven me niet te verschonen ofzo ;) Dus ik snap eigenlijk niet dat dat bed dan zo hoog moet staan. Misschien toch maar nog een keer navragen als ze op intake komen. Vraag anders wel of ze een klein iemand kunnen sturen :mrgreen:


Ik heb 't ook nagevraagd indertijd, schijnt te maken hebben met arbo-technische dingen. Eigenlijk mogen ze anders niet eens je bed verschonen, controles doen etc.. Dus eigenlijk alle dingen die ze aan bed moeten doen.
Maar goed, wij hebben een boxspring van 70 cm hoog en dat is destijds afgetekend door degene die de intake deed.

@Lisette
Spannend hoor, hoop dat het verder allemaal goed gaat met je.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 23 jan 2015 08:39

Het gaat niet alleen om het verschonen maar als je eens op gaat letten wat een kraamverzorgster aan het bed doet en dan bij alle kraamvrouwen... Het is voor hun rug dat de bedden op werk hoogte staan.
Ik werk in de thuiszorg maar dat is het eerste wat er moet komen als wij maar iets op het bed moeten doen een hoog/laag bed ruggen zijn zo belangrijk....
Wat maakt het nou uit dat je bed een tijdje omhoog staat :D

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2015 09:22

Wil geen discussie starten :wink: maar hier hebben ze 4 x niet veel meer met mn bed gedaan dan erop zitten en verschonen hoor. Ik gebruik het wel als commode, maar die staat ook gewoon op mijn kamer dus de kv en vk gebruiken de commode bij verschonen. Alleen het aankleden na de geboorte is alle keren op bed gedaan. En mijn controles natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 23 jan 2015 17:26

Mjah...hier hebben ze ook niet veel aan bed gedaan. Verschonen hoeft van mij ook echt niet elke dag (deed ze toen ook niet). Gewoon lekker luchten als ik aan het douchen ben, en daarna klaar. Controles...tjah, welke? Temp meten deed ik zelf, en wond controle stelde ook niets voor. Tuurlijk kan het anders gaan, maar daar ga ik niet van uit. Vianne werd gewoon verschoond op dr kamer, en als ik het zelf wilde doen legde ik het verschoningskussen op mn schoot.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 26 jan 2015 23:06

Deden ze zo weinig controles? Bij mij werd ook elke dag m'n buik gecontroleerd, hechtingen en m'n hartslag enzo.

Ik ben inmiddels bijna 35 weken zwanger. Wat onwijs snel gaat het. Ik zou het eigenlijk wel willen rekken om er nog even goed bewust van te zijn hoe bijzonder het is om een kind te dragen. Wie weet is het de laatste keer dat ik dit meemaak.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 27 jan 2015 09:19

@missf hoe gaat het met je?

Spannend acrire! Succes met de laatste loodjes! Voed jij jouw oudste ook nog steeds zelf?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 27 jan 2015 09:42

Het gaat prima :D
Vannacht dacht mijn man echt dat ik wakker zou worden en zou zeggen dat ukkie eraan kwam, zo onrustig schijn ik te hebben geslapen, maar ik werd wakker en dacht: wauw, wat heb ik lekker geslapen :mrgreen: Niks aan de hand dus. En ik voel me eigenlijk wel goed. Wel de laatste loodjes kwaaltjes, maar daar kan ik wel mee leven.

Idd net als Acire zegt, nog even flink genieten van het kindje dat ik draag, want de kans is groot dat dat niet meer gebeurd. Niet dat ik dat erg vind, maar ik besef wel dat dit moment waarschijnlijk nooit meer terugkomt (of wel, en dan hoop ik er gewoon weer zo van te genieten ;) ). Dat heb ik bij de andere 2 echt te weinig gedaan. Daar zat ik zo erg op te wachten en het zat te zijn, gelukkig is dat dit keer niet zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor mormeltje » 27 jan 2015 15:45

Jens, wat fijn dat ook het hoofdje van jullie kindje er normaal uit zag!

Dippie, heb je een klein of een groot kind dat je groeiecho’s moet?

Wat naar Lisette dat je een bloeding had! Gelukkig ben je weer thuis.

Acire en MissF, geniet inderdaad van de laatste loodjes!

Hmmz, klossen. Ik kan me wel voorstellen dat als een kraamverzorgster een poos staat te helpen met de bv, dat ze het fijn vindt om niet al te diep gebukt te staan. Mij lijkt het vooral irritant om (met hechtingen?) in je bed te moeten klimmen, terwijl je normaal daar geen moeite voor hoeft te doen.

Wij moesten ook voor een tweede echo. Meneer of mevrouw lag met het armpje over het hartje dus kon ze het hartje niet van bovenaf echoën. Gelukkig bleek het hartje er normaal uit te zien een week later. Bij ons keek ze weer uitgebreid toen, vonden wij natuurlijk helemaal niet vervelend. De baby is aan de grote kant, wat met 20 weken op zich nog weinig zegt.
Wij zijn in de kerstvakantie verhuisd, er gaat eindelijk orde in de dozenrommel en klusrotzooi komen. Ik werd daar erg moe van, van die troep…
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 27 jan 2015 20:00

Mormeltje, er was bij de 20-weken een verwijd nierbekken geconstateerd. Hierdoor moet ik deze week terug voor een extra echo. Met 34weken volgens mij nog een groei echo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 01 feb 2015 14:53

ajl schreef:Spannend acrire! Succes met de laatste loodjes! Voed jij jouw oudste ook nog steeds zelf?

Ja, 3x per dag, smorgens bij het wakker worden en smiddags en savonds bij het slapen. Er komen nu inmiddels weer minidruppels melk uit geloof ik, maar ze heeft maanden droog gedronken. Ik heb het niet gestimuleerd en niet afgeremd, het is gewoon zo gelopen. Ze is een echte fan, als ik zeg: kom je drinken bij mama, laat ze letterlijk alles uit dr handen vallen om naar me toe te lopen.
2 jaar geleden had ik het bizar raar gevonden, maar binnenkort ga ik dus tandemvoeden :)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 02 feb 2015 10:57

Ok, ik ben nog een beetje in de fase van bizar raar :wink: niet verkeerd bedoeld hoor!

Missf is er bij jou al iemand geboren? Wat is de uitgerekende datum?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 02 feb 2015 15:16

Nee hoor :) Ben vrijdag a.s. ook pas uitgerekend, dus het kan nog even duren
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten