Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lidia » 08 jan 2015 14:43

@Lammetje: van harte gefeliciteerd!

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor mormeltje » 09 jan 2015 16:07

Gefeliciteerd Lammetje!

Ik kom hier als nieuweling binnen. Op dit moment ben ik 20 weken zwanger van ons eerste kind. Ik ben 31 jaar oud.
What goes around, comes around

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 09 jan 2015 16:21

Gefeliciteerd mormeltje, en welkom! We lopen bijna gelijk op, ben nu ruim 19 weken zwanger, ook van de eerste. Maandag hebben we de 20weken echo.
Gaat alles goed met jou? Last gehad van kwaaltjes?

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor mormeltje » 09 jan 2015 16:33

Dank je wel Jens! Wat leuk, dat scheelt maar een week. Wij hebben woensdag de echo, erg spannend!
Voel(de) jij je goed?
Ik ben erg misselijk geweest. Na een bloedonderzoek (ik loop bij de gyn i.v.m. hypertensie voor de zwangerschap) bleek dat mijn leverwaardes torenhoog waren. Dat kwam door problemen met de galwegen. Nu zijn die waardes weer normaal en is de misselijkheid weggeëbt.
Verder ben ik wel heel erg moe hoor, mijn werk (5 dagen per week in het onderwijs) valt me daardoor zwaar.
Voel jij jullie kindje al goed bewegen?
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2015 19:41

Bedankt voor de felicitaties! Hier gaat het goed!! Kleine groeit lekker, borstvoeding loopt ook super!

Welkom mormeltje, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 12 jan 2015 11:04

Vanmorgen de echo gehad! Voor zover we het kindje hebben kunnen zien leek alles er goed uit te zien, maar het kindje verstopte zijn hoofdje en daarom mogen we nog een keer terug komen;-)

mormeltje schreef:Dank je wel Jens! Wat leuk, dat scheelt maar een week. Wij hebben woensdag de echo, erg spannend!
Voel(de) jij je goed?
Ik ben erg misselijk geweest. Na een bloedonderzoek (ik loop bij de gyn i.v.m. hypertensie voor de zwangerschap) bleek dat mijn leverwaardes torenhoog waren. Dat kwam door problemen met de galwegen. Nu zijn die waardes weer normaal en is de misselijkheid weggeëbt.
Verder ben ik wel heel erg moe hoor, mijn werk (5 dagen per week in het onderwijs) valt me daardoor zwaar.
Voel jij jullie kindje al goed bewegen?


Wat vervelend dat je je zo misselijk voelde! Wat kunnen ze verder doen om de leverwaardes naar beneden te krijgen? Of denken ze dat het na de zwangerschap weer weg is?
Ik kan me goed voorstellen dat je werk wat zwaar valt, juist in het onderwijs als je de klas in het gering wil houden lijkt me dat nog vermoeiender.. Ben je ook van plan 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan?

Ik heb me de eerste 11 weken wat misselijk, heel moe en last van luchtjes gevoeld maar na 11 weken was alles weg en heb ik nergens last van! Echt genieten dus!
Het kindje voelde ik vanaf 16 weken, en afgelopen zaterdag heeft m'n man het voor het eerst gevoeld.
Ik werk in de meervoudige gehandicaptenzorg, nu gaat het werk met nog met gemak af, maar ben benieuwd hoe dat wordt als m'n buik verder naar voren komt..

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 12 jan 2015 11:07

Gefeliciteerd Lammetje! Fijn dat ze er is!

Jij ook gefeliciteerd mormeltje. Spannend zo'n eerste kindje. We zitten lekker dicht op elkaar, ik ben nu ruim 21 weken zwanger (wel van de 3e).
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 12 jan 2015 17:13

Mormeltje; welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het goed gaat!
Ik ben inmiddels bijna 28 weken zwanger van onze tweede!

Wij hebben afgelopen zaterdag een 3D/4D HD Live echo laten maken, wat een super gave ervaring is dat zeg! We hebben een DVD meegekregen met de gehele echo erop, een stick met 43 kleuren foto's en 36 losse zwart/wit foto's :8>
Afbeelding

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor mormeltje » 13 jan 2015 16:03

Och Jens dat is ook wat, lag je kindje al met het hoofd naar beneden dan? Wel stiekem leuk om hem/haar nog een keertje te zien of niet?
Grappig, mijn man voelde ons kind ook al afgelopen zaterdag voor het eerst. Hij was diep onder de indruk terwijl het nog niet eens een flinke hoek was ;)
Ik ga idd 6 weken van te voren met verlof. Anders valt mijn hele verlof in de zomervakantie (6 weken) en daarvan krijg ik maar 3 weken gecompenseerd. Ik ga mijn heerlijke weekjes niet weggooien ;)

Inderdaad aardig wat zwangeren hier in de twintig weken! Leuk!

Dippie, wilden jullie het geslacht weten of konden ze daar mooi omheen echoën? Konden jullie al gelaatstrekken herkennen? Dat lijkt me erg grappig.

Hoeveel dagen blijven/gaan jullie werken na de bevalling? Ik vier dagen (eigenlijk 3,5 omdat ik de woensdagmiddag mis). Ik krijg vaak een 'hart onder de riem': nou, jij werkt ook veel straks, dan ga je veel missen. En bedankt. Ik doe het helaas uit pure noodzaak, zou het liefst ook minder gaan werken. Hebben jullie zulke ervaringen? Overigens worden deze opmerkingen alleen maar door mede christenen geplaatst, vriendinnen die 'nergens aan doen' vinden het veel normaler lijkt het wel.
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 13 jan 2015 19:58

Dippie, leuk zo'n echo! Jullie weten wel wat het is toch?

Mormeltje, gefeliciteerd!
Bij de eerste werkte ik voor ik met verlof ging 28 uur (studeerde er nog naast, anders was het 32 of 36 uur geweest), daarna 24. Bij de tweede 24 uur blijven werken.
Bij de eerste beviel dat perfect, onregelmatig werken, het was echt ideaal. Na de tweede vond ik het veel pittiger, ook voor mijn man, dus ben ik regelmatig gaan werken, eerst 24, later 19 uur.
En dit keer heb ik het echt heel makkelijk, want ik werk in ons eigen bedrijf, en dat hebben we gewoon bij ons huis. Dus zo goed als geen opvang nodig. In het hoogseizoen, de zomer, werk ik dan max 3 a 4 dagen, in het laagseizoen misschien amper 2 uur per week.
Nadeeltje is wel dat ik geen officieel verlof heb, ik werk gewoon door tot de bevalling (maar dat is dus maar 2 uurtjes per week ofzo), en in het kraambed zal ik vast wel gewoon doorgaan, als alles mee zit. Maar dat vind ik geen probleem. Het is onze keuze, en het zorgt ervoor dat het mogelijk is dat ik bij de kinderen thuis ben, en toch werk. Want fulltime thuiszitten zonder werk kan ik denk ik echt niet.

Nog een paar dagen, dan ben ik 37 weken. Wat leek het soms lang te duren, maar wat gaat het nu snel :D Gister hebben we de kinderen maar eens uitgelegd waarom ons bed zo hoog is geworden (wauw, wat een verademing, dat ding op klossen, ik spring er zo in en uit :) ) en wat een kraamverzorgster is en dat ze naar opa en oma gaan als de baby geboren wordt. Ik zou zo vergeten dat het wel handig is om dat uit te leggen. Ze vonden het gelukkig allemaal best :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 13 jan 2015 20:45

mormeltje schreef:Hoeveel dagen blijven/gaan jullie werken na de bevalling? Ik vier dagen (eigenlijk 3,5 omdat ik de woensdagmiddag mis). Ik krijg vaak een 'hart onder de riem': nou, jij werkt ook veel straks, dan ga je veel missen. En bedankt. Ik doe het helaas uit pure noodzaak, zou het liefst ook minder gaan werken. Hebben jullie zulke ervaringen? Overigens worden deze opmerkingen alleen maar door mede christenen geplaatst, vriendinnen die 'nergens aan doen' vinden het veel normaler lijkt het wel.


Ik ben dan altijd wel benieuwd wat pure noodzaak is...?
En als je graag minder zou willen werken, zodat je meer bij je kindje kan zijn en er meer rust in huis is, is dat écht niet haalbaar? (anders leven? of heb je een te duur huis? of wil je graag alles nieuw? of moet je perse op vakantie? enz enz enz).

Ja, ik heb ook die ervaringen. Ik ben ook (nog steeds) een werkende moeder (al 6jaar moeder). Van mijn familie en vriendinnen werkt ongeveer niemand buitenshuis. Ze vinden het de taak van een moeder om voor kinderen en huishouden te zorgen maar genieten daar ook erg van (willen niet anders). Sommigen hebben ook wel heel grote gezinnen. Maar daar kan het ook. En sommige mannen verdienen echt niet veel hoor...

Ik werkte voor de geboorte van de eerste 40uur in de week en 1 dag in de zaak van mijn man. Na de geboorte van de eerste kreeg ik een 0-urencontract. Dit vond ik heel fijn. Had altijd genoeg dienstjes voor het uitkiezen (en was heerlijk heel veel thuis). Met de nieuwe wet (werk en zekerheid) ben ik verplicht een contract te nemen voor een aantal uren. Dus nu een contract voor een aantal uurtjes in de week.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 13 jan 2015 21:03

@654321: wat bedoel je precies met dat laatste, wet werk en zekerheid?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 13 jan 2015 21:20

vpk schreef:@654321: wat bedoel je precies met dat laatste, wet werk en zekerheid?


Er is één of andere nieuwe wet, deze wet heet 'werk en zekerheid'. Daarmee is er een verbod gekomen aan 0-uren en oproepcontracten in de (welzijns)zorg.
Ff googlen al je meer wil weten ;-)

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 14 jan 2015 09:32

Ons kindje lag erg bijzonder... Met zijn beentjes naar voren en z'n hoofdje naar mn rug. Nu snap ik ook waarom m'n buik al zo dik is;-)
Idd, volgende week weer naar beebje kijken dus erg vind ik het niet!
Wij krijgen de echo foto's op USB, had er nog nooit van gehoord dat ze dat deden!

Werken..
Ik/wij zitten ook met dat dilemma, hoeveel moet je blijven werken? Mijn man heeft een erg onregelmatig loon, we moeten dus uitgaan van zijn basisloon. Maar ik wil elke maand ook blijven sparen (we hebben een eigen huis, evt. voor een nieuwe auto mocht deze het begeven etc.), maar ja hoeveel is normaal om te sparen en heb je ook echt nodig? Wij leven niet enorm luxe, zijn niet van vakanties, doen goedkoop boodschappen, hebben 1 auto en hebben ook geen behoefte om dagjes weg te gaan/vaak uit eten maar wij geven wel geld uit aan ons huis wat we zelf volledig hebben opgeknapt.
Ik doe mijn werk met enorm veel plezier en kan het ook echt niet missen. In de gehandicaptenzorg heb je alleen maar korte diensten (De langste diensten zijn 's morgens van 7.00u-10.30u, 's avonds van 15.30u-22.30u) Maar wanneer ik een kleiner contract neem (dat wil zeggen onder de 20uur) dan krijg ik de korte diensten (7.00-10.00 / 16.30-21.00) en moet ik in verhouding net zo vaak terug komen.
Ik vind het ook lastig om daar nu al over te beslissen en heb ervoor gekozen om het eerste half jaar na mijn verlof 15uur ouderschapsverlof op te nemen en dus 15uur per week te blijven werken. Daarna ben ik verplicht voor een half jaar mijn oude contract terug te nemen en dan ben ik van plan mijn PBLuren en overuren op te nemen zodat ik ongeveer 20uur per week moet werken.
Na die tijd kan ik dus beslissen wat haalbaar is om te blijven werken.

Ben benieuwd naar hoe anderen hierin staan!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 14 jan 2015 11:19

lastige keuze Jens, ik zou liever 1 lange dienst dan 2 korte draaien maar uren minderen lijkt mij anders wel fijner.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten