Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2015 13:15

@Ajl, dat zal vast wel weer even flink wennen zijn bij thuiskomst? Hoe ging die overgang weer terug in zijn ledikant? S. gaat op zijn verjaardag naar school en ik moet er nog maar even niet aan denken.

@Meeting, ik kan elke middag. En Utrecht is voor mij ook goed te doen.

Wij zijn weer terug van een midweekje vakantie. Helaas veel muggen, wespen en andere steekvliegen. Maar wel heerlijk vakantie gevoel gehad. S. heeft zich heel goed gedragen en heeft voor het eerst in een stapelbed geslapen. Hij wilde niet naar huis. :wink: Super leuk huisje op een heel klein recreatieparkje (in totaal 3 huisjes en een veld voor campers/caravans).

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 14 aug 2015 19:49

Ik wil ook wel weer naar de meeting komen! Mits het ergens in de buurt is van het station.
Ik neem dan wel alleen Vianne mee, scheelt me een hoop gedoe met het OV :)
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 14 aug 2015 21:36

Mij lijkt het ook wel leuk om te komen. Woensdagmiddag is prima, Utrecht of omgeving is ook goed.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 16 aug 2015 14:00

Hier ook weer terug van 2 weken een heerlijke vakantie in de Harz. Het was echt genieten!
Heb niet de tijd om alles bij te lezen, maar wat betreft de meeting, lijkt mij ook wel leuk. Utrecht eo is voor mij prima te doen! En woensdagmiddag is prima!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 20 aug 2015 22:45

oh wat leuk, ik ben ook naar de Harz geweest, voor het eerst overigens. Wat een prachtig gebied! En er was echt ontzettend veel te doen, we gaan zeker nog een keertje terug!



Hier slaapt de jongste ( 2.5 jr ) voor het eerst zonder speen. Ze was gewend met 2 spenen te slapen ( hoe dat zo is ontstaan weet ik niet meer ) , maar op vakantie had ze er 1 uit het autoraam gegooid toen we reden...dus die was foetsie ...
En nu vanochtend bekeek ik haar speen eens wat beter maar er zat een flinke scheur, dus kapot.....tja..wat kapot is gaat in de prullebak.
Ik dacht in de supermarkt, zal ik een nieuwe kopen maar dat staat me toch wel heel tegen dus niet gedaan..
Haar middagdutje ging goed, toen ze wakker werd hoorde ik een soort huiltje en roepen 'peen' maar toen ik binnenkwam lachte ze gewoon dus wellicht vertelde ze het aan haar knuffels, ik had gezegd dat je zonder speen met je knuffeltje op je wang kan aaien en dat doet ze nu trouw :lol: , en toen papa thuiskwam vertelde ze; peen, pot, ( speen kapot ) , en deed ze voor hoe ze ging kriebelen
Ze ging zonder morren naar bed dus wie weet is het meteen opgelost.

( het is mijn derde kindje, maar de eerste die speende )

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 21 aug 2015 18:59

@ Meribel: wat grappig, idd een supermooi gebied, en heel veel te doen. Wij zijn ook nog niet uitgekeken en willen ook nog wel terug.

En wat de speen betreft: fijn, ik hoop dat het hier ook zo makkelijk gaat ;-)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 21 aug 2015 19:18

Oh, lekker meribel! Hier een jaartje verder, maar snachts nog steeds een speen!
Maar ik ben er zelf ook een beetje laks mee, dus we moeten echt even een goed tijdstip vinden om hem weg te doen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 21 aug 2015 19:41

nou t'is gelukt, misschien omdat ze echt zelf dat ding in de prullebak gooide, ik weet het niet, ze vertelt nog steeds dat haar speen kapot is aan jan en alleman, maar ze slaapt nu gewoon zonder ( wel met het speenbeest wat er altijd aan vast geknoopt zat , die wrijft ze nu tegen haar wang )
:D

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 21 aug 2015 21:35

het moment kan zich ook vanzelf aandienen... F was echt verslaafd aan z'n speen/spenen, en van 't een op 't andere moment (hij was toen net 3) zei hij: ik wil geen speen meer, want jullie hebben ook geen speen als jullie slapen.
De eerste keer zei ik nog 'nee joh, neem lekker je speen :mrgreen: ' (want hij heeft geen favoriete knuffel ofzo) maar hij wilde echt niet meer en heeft er nooit meer om gevraagd. J is ook echt speen-fan, dus ben benieuwd hoe dat tzt gaat ;-)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 21 aug 2015 21:41

Ha fijn meribel! Hier is de derde ook de eerste die speent. Hij heeft er soms wel 4 in bed :oops: . Ik had er altijd 1 reserve zodat we niet hoefden te zoeken in het donker, en 1 in de tas. Op een keer hadden we hem er meerdere in bed gegeven zodat hij er zelf 1 kon vinden als hij wakker werd, maar nu weet hij het precies, als hij er maar 3 heeft dan roept hij 'anne peen?' (andere speen).
Wel fijn als ze er nu zo ineens af is! Duimden jouw oudsten dan of dat ook niet?
Bij de meiden hier is het duimen nog wel een ding... Em gaat naar groep 3 dus zou t wel mooi vinden als ze het af kon leren. Toch ook maar eens consequent aan gaan werken..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 22 aug 2015 13:28

de middelste deed niets, maar de oudste duimde heel intensief,
bepaald moment echt blaren op haar duim, en haar ene duim bleef ook een stuk korter ( en smaller )
Toen ze dat zelf zag ( was bijna 4 ) toen besloot ze ook zelf te stoppen. Eerst afgesproken dat ze het nog in bed mocht, maar vrij
snel was ze daar ook mee gestopt, en inmiddels is haar duim weer normaal bijgegroeid :lol:
zo'n kort duimpje was wel haar motivatie, dát wilde ze echt niet zo houden.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2015 12:53

Hier 5 jarige m nog met speen. Jammer dan. Alsie 18 is heeft hij er vast geen meer :)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 23 aug 2015 19:54

Nina was ook verslaafd aan haar speen (kreeg hem alleen in bed) rond de 3 jaar ging ze over naar haar nieuwe kamer met een groot bed.
2 weken van te voren gezegd als je in je nieuwe kamer gaat slapen doen we je speen weg.
Toen het zover was hebben we de speen weggedaan en ze heeft er nooit meer om gevraagd (en ik was echt bang voor hele drama's)

Jet heeft ook een speen maar alleen in bed of als ze in de auto gaat slapen of in de kinderwagen.
Vind het geen probleem.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 23 aug 2015 22:45

Norah heeft ongeveer twee weken een speen gebruikt, toen ze een week of twee oud was. Ze had heel veel zuigbehoefte toen ze aan de borst dronk. Aangezien de drinkmomenten heel kort waren hebben we toen een speen geïntroduceerd. Toen ik overstapte naar kolven en zij zodoende wat langer kon drinken en rustiger, had ze geen behoefte meer aan een speen. Ding weggegooid, nooit meer gebruikt. Ze zuigt ook niet aan een vinger/duim. Alleen een knuffel en die is heilig! :lol:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 24 aug 2015 04:46

Even bijlezen hoor, ik loop een beetje achter :wink:

@Speen: R heeft 'm ook lang gehad en op een gegeven moment ook met d'r afgesproken dat we 'm in de prullenbak zouden gooien. Ik heb er toen wel een achter de hand gehouden voor noodgevallen en ze snapte ook best dat ze die alleen mocht als ze gevallen was o.i.d. Die wel weer elke keer weggelegd, zodat ze 'm niet snel zou vinden en op een gegeven moment was het helemaal over. Ze is gelukkig niet gaan duimen daarna.
D'r knuffels wil ze wel allemaal in bed hebben als ze gaat slapen. Ze houdt ze niet vast ofzo, maar ze moeten wel allemaal naast haar kussen liggen.

@Vakantie: Iedereen inmiddels weer naar school, of nog een week vakantie? Hier hebben we ruim 2 maanden achter de rug, nog drie weken te gaan. De afgelopen maanden moest ik nog werken, nu een week vrij, dus dat is voor R ook wel fijn.
D'r Nederlands is best vooruit gegaan deze vakantie, we hebben veel bezoek gehad en er werd dagelijks Nederlands gepraat, dus ze pikte heel wat op. Best grappig om te horen.

@Meeting: dat gaat voor mij natuurlijk niet lukken, maar stiekem ben ik wel nieuwsgierig naar foto's :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten