Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 17 jul 2014 18:12

Het topic over borstvoeding begon in 2007 zo:
rosalie83 schreef:Dat kan ik nou niet begrijpen! Ik begin dan wel moedergevoelens te krijgen en zo ;) Maar borstvoeding... :|


Lammetje schreef:Dat is zo'n heerlijk moment, lekker samen, niemand die het over kan nemen van jou. Weten dat je kindje van jouw melk groeit. Als hij je onder het drinken met een grote glimlach aankijkt. Of zoals nu bij ons, eerst een grote grijns en dan 'aanvallen'.


We zijn inmiddels al weer toe aan deel 3. Deel 2 vind je hier.

-----------------------------------------

Afbeelding

Bestel het gratis cadeaupakket hier...

(advertentie via Refoweb)

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Haai » 17 jul 2014 20:17

Wat jammer dat ze zo moeilijk doen over dat klieven! Hier is het destijds bij Timon ook gebeurd, gewoon door de vk. Ze twijfelde of het echt nodig was, maar heeft het toch gedaan met het idee 'baadt het niet, schaadt het niet'. De ingreep stelde echt niets voor, een druppeltje bloed en heel even huilen. Jorn hebben ze er nu ook extra op gecontroleerd, het schijnt erfelijk te zijn.

De borstvoeding hier loopt super, op wat spruw na dan. Eerste kuurtje Nystatine zit er alweer op, helaas nog niet helemaal over maar nu moest ik het eerst maar even aankijken van de CB-arts. Verder was ik al begonnen met wat kolven om een voorraadje op te bouwen, maar daar ben ik maar weer gauw mee gestopt want had meteen weer behoorlijke overproductie. Ik heb nog tot eind september de tijd, dan moet ik serieus gaan kolven ;)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 17 jul 2014 21:41

Wat vervelend Sterretje! Kun je niet iemand anders vragen die minder moeilijk erover doet? :-oo

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 17 jul 2014 21:58

Vervelend Sterretje. Idd misschien een second opinion?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor parkiet » 19 jul 2014 20:55

Ohh Sterretje, dan zou ik ook wel balen zeg :(. Ik zou ook zeggen second opninion... Heb je trouwens een verwijzing van de HA gehad hiervoor? Dat had ik wel. De KNO-arts waar ikuiteindelijk zat twijfelde over het knippen van het lipbandje, maar deed het op mijn verzoek wel (idd, baat het niet dan schaadt het niet, en ik voelde er niet zo veel voor om dan een paar weken later hiervoor nog eens terug te moeten.

Op borstvoeding.com vind je een lijst met namen van professionals die kunnen klieven...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor meribel » 21 jul 2014 22:59

Ik vind het ongelooflijk knap hoe je het zo volhoud met een tweeling en dan borstvoeden zeker als het niet van een leien dakje gaat.
Het zal hier wel vloeken in de kerk zijn maarre...je moet er niet aan onderdoor gaan hoor, op een fles worden ze dan ook groot ( en je hebt meer kinderen toch?)
Hoe dan ook, respect en veel sterkte met alles!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor parkiet » 22 jul 2014 13:51

Sterkte dan, Sterretje! Ik hoop dat het nog even lukt. Enne, geen vacuüm kunnen krijgen bij de fles kan zeer zeker ook met de tongriem te maken hebben.
En wat zijn ze super gegroeid, wauw :D.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 22 jul 2014 14:34

@ sterretje Sterkte meid! Dapper hoor dat je het zo volhoudt.
Onze dochter kon eerst ook niet uit een fles drinken. Zij had moeite om haar lipjes te tuiten. Bij ons hielp het uitproberen van verschillende flessen en wij zijn op de difrax uitgekomen. De jongste daarentegen dronk weer niet uit de difrax, maar weer uit de borstflow van avent. Dus misschien helpt het uitproberen van verschillende flesjes.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Jannoek » 22 jul 2014 22:43

wat vervelend sterretje. sterkte en succes!
Hier verloopt het voeden nog van een leien dakje, al bijna 6 maanden! alleen eerste weken kloven, daarna helemaal geen ellende gehad itt vorige keer.
Hoop dat t nog even zo blijft gaan, zo is voeden echt genieten..

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor AikonGirl » 27 jul 2014 20:32

Vervelend zeg, sterretje..
Maar mooi dat ze zo goed gegroeid zijn.

Ik geef des avonds en des ochtends nog borstvoeding aan mn meid van 11 maanden.
Moet ze dan daarnaast nog andere melk krijgen? Of krijgt ze genoeg van mij?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 27 jul 2014 22:00

AikonGirl schreef:Ik geef des avonds en des ochtends nog borstvoeding aan mn meid van 11 maanden.
Moet ze dan daarnaast nog andere melk krijgen? Of krijgt ze genoeg van mij?


Er staat mij iets van bij dat Kleintjes adviseert om geen melk bij te geven, als er sprake is van borstvoeding?

@Sterretje
Sterkte met de kids, maar fijn dat ze zo goed groeien, dat is wel een mooie beloning voor al dat geduld en doorzettingsvermogen!

Hier dacht ik even dat DL wat langer ging doorslapen tussen de voedingen door, maar helaas... dat was zeker een grapje :o .
Overigens moet ik verder niet zeuren, want tegenwoordig doet ze 't aanleggen zo goed als zelf.

Moet alleen nog even bedenken hoe ik het overdag ga aanpakken. Ze is nogal borstvoedingsverslaafd en graait dus thuis gewoon in mijn shirt als ze wil drinken. Maar wil toch niet dat ze dit ook elders gaat doen. En tegenwoordig gaat ze (als ze bij een vrouw op schoot zit) ook even kijken, wat die nu precies heeft zitten onder haar bovenkleding.... :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor parkiet » 01 aug 2014 20:43

Duschka, kun je misschien iets met babygebaren, om haar het zo anders te laten aangeven?
En wat dat slapen betreft, kijk eens hier: http://www.webkim.nl/slaapt-de-jouwe-al-door-de-4-fases-van-de-knipperlichtslaap/. Hier in huis hebben we tweemaal fase drie (met af en toe tekenen van fase 4) en eenmaal fase 1 soms 2.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 02 aug 2014 21:43

AikonGirl schreef:Ik geef des avonds en des ochtends nog borstvoeding aan mn meid van 11 maanden.
Moet ze dan daarnaast nog andere melk krijgen? Of krijgt ze genoeg van mij?


Ik denk dat ze nog wel andere zuivel moet krijgen, maar niet perse melk. Ik weet niet hoeveel, staat dat niet in het boekje van het CB bijvoorbeeld?
Dat je geen melk bij hoeft te geven bij borstvoeding is alleen als je nog volledig bv geeft. Maar ik neem aan dat jouw dochter ander drinken drinkt overdag?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 05 aug 2014 06:48

Ik ben nu ook helemaal gestopt met bv geven. Op cb zeiden ze tegen mij dat de kleine meid nog zo'n 0,5ltr zuivel per dag nodig heeft en dat ze in ons geval 2 flessen krijgt en dat aanvult met yoghurt en andere zuivel. Ze krijgt dus 350ml flesvoeding en de rest aan yoghurt.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 05 aug 2014 07:46

@Parkiet
We doen wel aan babygebaren en hoewel ze de gebaren voor drinken bij mama heel goed begrijpt, wil ze die gewoon niet terugdoen 't boefje.
Ze gebaart een hoop: papa, mama, opa, oma, poes, maar drinken = graaien ](*,)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron