Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 mar 2016 18:11

Geld over?? Bij kdv waar T zitnwaren de boxen afgekeurdm nieuwe regels... de boxen moeten met 1 hand in 1 handeking te openen zijn. Ze hadden nogmdie met 2 handen bediend moesten worden.

Die zijn ook geen 10 euro. Keer minimaal 6 boxen!!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 27 mar 2016 20:01

Marnix schreef:Natuurlijk mag het best een hoop kosten. Het is meer wanneer je berekent wat je per dag betaalt, hoeveel kinderen en hoeveel medewerkers dat ik denk: hm dan houden ze toch geld over?!? ;)

Euh tsja zolang je niet filantropisch bent, is dat toch de insteek? :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2016 20:10

Zit wat in ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 28 mar 2016 18:38

Wij gebruiken niet heel veel uren per maand op kdv voor de oudste 18uur en de jongste 39uur per maand en echt ik vind kdv echt goedkoop!
Bij ons zit alles inbegrepen en je betaald per uur. Dan staan bij de belastingdienst onze jaar salarissen nog een stuk hoger dan dat we werkelijk verdienen.

Snap nooit heel goed dat mensen kdv zo verschrikkelijk duur vinden voor ons echt niet en zo slecht verdienen wij niet :oops:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mar 2016 21:38

Ik vind het ook niet duur... 1 nadeel in ons geval is dat we voor de boys ivm koemelkallergie alles moeten meegeven. Maar t zelfde betalen als anderen. Gelukkig kon de locatieleidster wel met ons meedenken en mogen beide kinderen een gratis dag komen. Als.extra ;) maar jah.... nu die dag nog opmaken :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2016 10:23

Misschien verschilt het ook per plaats of zo dan. Ik vind het wel vrij prijzig. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 29 mar 2016 19:24

Het ligt aan je inkomen.
Twee jaar terug had mijn man een goede baan, en ik verdiende redelijk (secretaresse). We betaalden voor 1 kind 600 euro netto per maand voor 2,5 dagen opvang. Dat vond ik erg veel, zeker vergeleken wat ik verdiende toen.
Eerder, toen we er nog 2 op de opvang hadden, waren we volgens mij wel 800 netto kwijt. Maar toen verdiende ik meer, dus was het minder 'erg' om meer te betalen.
Volgende week gaan ze alledrie naar de opvang, en betalen we netto echt niet veel. Dat komt omdat we allebei een eigen bedrijf hebben, waarbij ik nog bijna niks ga verdienen het eerste jaar waarschijnlijk, en mijn man investeert vaak weer in zijn bedrijven, waardoor de netto winst niet zo heel hoog is. Daardoor krijgen we best veel toeslag. Het enge is wel, dat als onze bedrijven goed/nog beter gaan lopen, dan moeten we waarschijnlijk heel wat terug gaan betalen.
Da's voor ons natuurlijk wel een goed teken :mrgreen: maar wel een beetje jammer omdat zoiets vaak zo laat pas kenbaar gemaakt wordt door de belastingdienst.
(maar dit hoort niet in borstvoedingtopic ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Jess » 29 mar 2016 21:07

een vriendin zit beetje in borstvoedingdip. Kindje (4 mnd) groeit even niet. Op cb zeggen ze om de fles erbij te geven. Kindje drinkt goed uit de borst en wil geen fles. Ik zei dat ze dat ze beter geen fles kon geven maar gewoon alleen bv omdat anders misschien de productie minder wordt.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor pien » 29 mar 2016 21:10

Mijn mening was altijd: als ze goed plassen en vieze luiers maken, en levendig zijn, en ook voldoende drinkmomenten hebben op een dag, dan kun je het best even aankijken. Groei is ook een momentopname. Als ze af gaan vallen, is het weer een ander verhaal.

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 29 mar 2016 22:00

Op het cb gebruiken ze (logisch) een curve die op fles- en borstgevoede kindjes gebaseerd is. Nadeel is dat je dan dit soort dipjes ziet. Twee dingen: een vier maandendip is heel gebruikelijk en er zijn ook curves speciaal voor borstgevoede kinderen, waarop het kind waarschijnlijk beter de lijn volgt dan nu lijkt! Google maar eens ;)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 30 mar 2016 04:49

Jess schreef:een vriendin zit beetje in borstvoedingdip. Kindje (4 mnd) groeit even niet. Op cb zeggen ze om de fles erbij te geven. Kindje drinkt goed uit de borst en wil geen fles. Ik zei dat ze dat ze beter geen fles kon geven maar gewoon alleen bv omdat anders misschien de productie minder wordt.



Wat jammer dat het CB een bv-ondermijnend advies geeft.
Ik dacht dat de 4mnd dip, zo'n beetje de meest bekende dip was?
Meer aandacht voor de wereld erom heen en dus minder geconcentreerd drinken?

Als er niets anders aan de hand is (spruw of iets dergelijks) en er zijn idd voldoende plas- en poepluiers en de baby is alert, dan zou ik 't lekker zo laten. Voldoende aanleggen, je baby lekker laten drinken wanneer erom gevraagd word en that's it.maar ik maak mij wat dat betreft niet vlot zorgen en wij gaan ook niet naar 't cb

Maar goed, maakt je vriendin zichzelf zorgen om haar baby?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Jess » 30 mar 2016 06:40

Het is niet haar eerste kind, ervaring genoeg maar ze laat zich snel beetje onzeker praten.

Fijn dat jullie hetzelfde zeggen als ik zei. Kindje doet het verder prima

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2016 08:18

Zolang het kindje een gezond gewicht heeft zou ik het lekker nog een poosje aanzien. Je moet het soms CB niet al te serieus nemen soms. Wij moesten Olaf ook na iedere luier 5 minuten op zijn buik leggen zodat hij zijn nek goed kon trainen. Nooit gedaan. En de keer daarna zeiden ze: Hij is zo sterk in zijn nek, jullie leggen hem vast vaak op de buik zodat hij zijn nek kan trainen. Hmhm, ja natuurlijk. En oh hij was eigenlijk net iets te zwaar volgens de groeicurve. Of we daar op wilden letten. Kom op, het kind is 3 maanden, was maar 3150 gram bij geboorte. Moest even wat inhalen. Wat willen ze, dat hij gaat lijnen? :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 30 mar 2016 11:29

Jammer zulk commentaar. Een bv curve loopt anders dan een fv curve dat zou t cb ook moeten weten. In principe kan een bv kindje niet te veel groeien zolang er sprake is van exclusieve bv. En 3150 is een keurig startgewicht, toch?

Hier dunne baby's die dan ineens loeihard groeien op bv... DL groeide wel 300 gram per week soms... Stabiliseerde rond een jaar en is nu van de plus 1 lijn naar de min 1 lijn gegaan om daar een nieuwe groeilijn te maken...prima.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2016 19:03

En we hebben de eerste keer spruw al te pakken ](*,) ](*,)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron