Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 08 okt 2015 21:01

Bij mij is het al twee jaar geleden, maar ik weet nog goed dat ik al pads nodig had voordat ik bevallen was! Dus ik heb er aardig veel gebruikt. Zeker totdat N.orah vijf maanden oud was... Meerdere pads per dag. t Werd niet erger bij het voeden maar had wel elke nacht een extra handdoek in m'n slaapshirt, naast de pads..
Szent az Úr

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 09 okt 2015 09:54

Echt leuk al die verschillen. Zo vond ik die lilypads ideaal, maar denk dat die bij heftig lekken niet eens helpen.

Doet mij soms nog wel pijn dat ze geen bv meer drinkt, vannacht was ze aan het krijsen omdat ze niet lekker is, dan mis ik het echt. Maar als ik dan aan kolven en werken en weggaan denk ist wel ideaal zo

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor mormeltje » 13 okt 2015 11:01

Ik meld me hier ook als 'borstvoedster' ;)
Mijn zoon voed ik overal, gewoon discreet. Ik kreeg er pas nog een compliment over, dat er 'niks' te zien was.
Qua pads: ik gebruik natusan pads. Meestal lek ik als ik aan het voeden ben uit de borst die niet aan de beurt is. Maar tussendoor wil de melk ook wel eens toeschieten, als ik het over mijn zoon heb of als ik hem hoor huilen. Durf het niet aan om zonder pads in op stap te gaan.
Lilypads werkten voor mij niet, ik lekte er langs.
What goes around, comes around

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 15 okt 2015 08:56

MissF schreef:Maar wanneer is een kindje te groot/oud om in het openbaar overal te voeden vinden jullie?

Onze dochter van bijna 1 jaar krijgt nog ongeveer 5 voedingen per dag, dus ik heb daar ook mee te maken. Ze drinkt nog regelmatig met anderen (vooral familie) erbij, maar omdat ze dan behoorlijk slechter drinkt (omdat ze afgeleid wordt), ga ik toch steeds vaker even apart zitten (of op bed liggen), dus het regelt zich min of meer vanzelf.
Volgende week zijn we een dagje weg en moet ik in 't openbaar voeden. Waarschijnlijk wil ze dan wel een keertje vaker drinken. Maar goed, ik voed zo discreet en onopvallend mogelijk en als mensen er dan nog last van hebben, kijken ze maar de andere kant op, ik kan moeilijk dl honger laten lijden omdat iemand het niet kan aanzien :wink: .

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2015 12:50

Ik snap nou niet dat iemand daar last van kan hebben. Is toch een heel natuurlijk een mooi proces? Waarom zouden mensen dat niet aan kunnen zien?

Hmm volgens mij ben ik zo ongeveer de eerste man die in dit topic wat zegt..... :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 13:03

Het is idd een heel natuurlijk proces. Maar 'de maatschappij' is daar best ver vanaf geraakt. Er zijn regelmatig rellen over, bijvoorbeeld toen een moeder een restaurant moest verlaten omdat ze zat te voeden. Als je dan de reacties leest, bijvoorbeeld op nu.nl dan is het heel duidelijk dat de meeste mensen een fles geven normaal vinden, en borstvoeding moet je dan thuis maar doen. (Dat het zo niet werkt, daar hebben ze geen idee van, maar oke). Terwijl iedereen 'aaaahhh' zegt als een veulen bij dr moeder drinkt, of een aap, of weet ik welk dier :)
Als voedende moeder voel ik me op een bepaalde manier verantwoordelijk om het voeden te laten zien. Als we nou met elkaar 'gewoon voeden' wanneer het nodig is zonder ons te schamen, dan kunnen alle moeders na ons zich vrijer voelen.
Maar tegelijk voel ik ook ongemak, zéker nu ik 2 kindjes voed. Dat is zo onbekend en roept altijd vragen op. Ik heb niet altijd zin om uitleg te moeten geven. Ik lieg er niet over, maar ermee te koop lopen doe ik al helemaal niet.
Ik denk dat voor mezelf de grens ligt bij hoe nodig de melk is voor het kleintje. Voor kinderen onder het jaar is melk de hoofdvoeding, die zou ik zonder na te denken voeden in het openbaar. Maar vanaf dat mijn dochter 1,5 is voed ik haar niet meer openbaar. Ze kan ook water drinken denk ik dan. En daarbij, ik voed haar bij haar bed. En die staat nou eenmaal niet op straat.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 13:05

Dippie schreef:Idd... Kruidvat voeding is lang zo duur niet ;) Pads vlogen er hier ook doorheen en ik moest elke dag nadenken welke kleren ik aantrok. Wat was ik blij dat ik daar vanaf was :)


Hehe, ja, dat is aan het begin een uitdaging. Ik voed nu meer dan 2 jaar non stop en mijn hele garderobe is inmiddels voed-proof. :D

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Lidia » 15 okt 2015 13:25

Pads... wat zijn dat? :mrgreen: Die heb ik echt, werkelijk waar, nooit nodig gehad. Ik heb J. 4 maanden gevoed en D. 8 maanden.
Over voeden in het openbaar: ik vind het juist altijd mooi dat mensen dat gewoon doen. Ik was daar zelf ook heel makkelijk in, als je het goed doet, ziet niemand iets bijzonders.
Wel zag ik een keer, toen we een dagje uit waren, een kind naar zijn moeder rennen, tilde haar shirt op, nam een slok en rende weer weg. Sorry, maar daar zou ik me als moeder niet voor laten gebruiken. Dat zag er heel wonderlijk uit...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2015 13:35

Acire schreef:Het is idd een heel natuurlijk proces. Maar 'de maatschappij' is daar best ver vanaf geraakt. Er zijn regelmatig rellen over, bijvoorbeeld toen een moeder een restaurant moest verlaten omdat ze zat te voeden. Als je dan de reacties leest, bijvoorbeeld op nu.nl dan is het heel duidelijk dat de meeste mensen een fles geven normaal vinden, en borstvoeding moet je dan thuis maar doen. (Dat het zo niet werkt, daar hebben ze geen idee van, maar oke). Terwijl iedereen 'aaaahhh' zegt als een veulen bij dr moeder drinkt, of een aap, of weet ik welk dier :)
Als voedende moeder voel ik me op een bepaalde manier verantwoordelijk om het voeden te laten zien. Als we nou met elkaar 'gewoon voeden' wanneer het nodig is zonder ons te schamen, dan kunnen alle moeders na ons zich vrijer voelen.
Maar tegelijk voel ik ook ongemak, zéker nu ik 2 kindjes voed. Dat is zo onbekend en roept altijd vragen op. Ik heb niet altijd zin om uitleg te moeten geven. Ik lieg er niet over, maar ermee te koop lopen doe ik al helemaal niet.
Ik denk dat voor mezelf de grens ligt bij hoe nodig de melk is voor het kleintje. Voor kinderen onder het jaar is melk de hoofdvoeding, die zou ik zonder na te denken voeden in het openbaar. Maar vanaf dat mijn dochter 1,5 is voed ik haar niet meer openbaar. Ze kan ook water drinken denk ik dan. En daarbij, ik voed haar bij haar bed. En die staat nou eenmaal niet op straat.


Helemaal mee eens. Gelukkig zijn het incidenten en valt het doorgaans wel mee. En de mensen die er wel aanstoot aan nemen moeten zich eens afvragen waarom. Oeh, een borst. Die zie je standaard niet in restaurants, dat is ook niet de bedoeling... maar als er een kind aan hangt (en dat gebeurt doorgaans best subtiel) is daar toch weinig onethisch, raar of op andere manier aanstootgevends aan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2015 14:24

Hoe lossen de moeders met een puberzoon het op? Puberzoon komt thuis met vriendjes, gaan jullie gewoon door met voeden, ook al krijg je rare blikken van die gasten? Of zelfs een zogenaamd grappige opmerking?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2015 14:41

Het zou mooi zijn als mensen het normaal zouden vinden maar of dat ooit gaat gebeuren. Maar dan kan een moeder toch gewoon even op de slaapkamer of zo gaan zitten, mochten er mensen langskomen die er niet zo goed mee om kunnen gaan?

Misschien moeten we, mannen en vrouwen (mits de temperatuur het toelaat) gewoon zoals sommige stammen in Afrika, Azie en Midden / Zuid-Amerika met ontbloot bovenlijf gaan rondlopen, dan ben je snel van dit soort problemen af :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 14:58

Chaya schreef:Hoe lossen de moeders met een puberzoon het op? Puberzoon komt thuis met vriendjes, gaan jullie gewoon door met voeden, ook al krijg je rare blikken van die gasten? Of zelfs een zogenaamd grappige opmerking?


Zeker! Ik heb geen puber in huis, maar tijdens de startdag van onze gemeente heb ik ook gevoed met jong tot oud erbij. Juist bij pubers, laat ze maar zien dat het normaal is. Zij zijn de vaders en moeders van straks :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2015 15:18

Inderdaad. Het wordt tijd dat dit soort dingen weer normaal gevonden gaan worden en dat kan alleen door het gewoon te gaan doen. Misschien kijken mensen de eerste keer wat raar op maar als het vaak genoeg gebeurt is het zo normaal. Soort van alternatieve "free the boobies" :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 15 okt 2015 15:44

Hier geen pubers maar wel pubers in de familie. Voed dan gewoon. Denk zelf datje er juist een item van gaat maken als je t in afzondering doet. Overigens wel een tijdje in afzondering gevoed omdat dl toen onwijs vlot afgeleid was maar dat had dus niets met reactie van de omgeving van doen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Memmem » 15 okt 2015 20:03

Hier wel puberzonen met vrienden, voedt dochter gewoon. Als ze het niet willen zien kijken ze maar een andere kant op, ik ga niet apart zitten in mijn eigen huis.
'We' vinden het normaal dat vrouwen een diep decoleté maar owee als je iets borst ziet door borstvoeding.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten