Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 28 sep 2015 20:50

Grappig :)
Ik gebruik geen pads, nooit spruw gehad, BH aan moet toch.. dus kost mij geen geld, behalve dan het extra eten :lol:
Maar, lek jij nog steeds dan dat je pads gebruikt?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 29 sep 2015 16:18

Acire Ik geef geen bv meer (tot 6 maanden ongeveer gedaan) maar altijd gelekt en de goedkopere pads waren dan niet voldoende altijd van Natusan.
Voor ons was het echt niet goedkoper hoor... Neemt niet weg dat het wel beter is dan flesvoeding

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 29 sep 2015 19:31

Hier precies zo, liefie, je bent echt de enige niet. Ik gebruik die dingen al drie jaar ;) Wasbare lijkt een uitvinding, maar die lekken te snel door, waardeloos. Overigens, als je kindje ouder wordt, heb je een zwakker tsr of helemaal niet meer, dan gaat het lekken ook bijna over.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 29 sep 2015 22:13

Ik lek helemaal niets. Ik druk het altijd dicht zodra ik een tsr voel aan de verkeerde kant. (Deurbelmethode heet dat)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 okt 2015 20:34

Hier niet hoor.. pads vliegen er doorheen!!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 07 okt 2015 10:37

Mensen die geen BV geven moeten deze posts maar ff overslaan, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat werkt. Lek je dan de hele dag door, of alleen als je de andere kant aan het voeden bent?
Ik heb wasbare pads gekocht en gewassen voor het eerste gebruik, maar ik gebruik ze helemaal niet. Als iemand interesse heeft...?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 07 okt 2015 10:52

Hier ook wasbare compressen maar geen lekkage ook niet tijdens voeden
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Em. » 07 okt 2015 12:20

BV geven is voor mij al weer ruim een jaar geleden, maar ik had wel pads nodig. Vooral de eerste maanden.

Mn snachts had ik wel last, maar ook wel tijdens het voeden aan de andere kant. Maar ik heb wel eens gehad dat ik twee natte plekken in m'n shirt had..... :? (gelukkig thuis ;-)). En ik merkte ook wel toen ik bv gaf en werkte dat het tegen de tijd dat ik moest gaan kolven ook flink begon te lekken....

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 07 okt 2015 13:32

Nee hoor, zeker niet de hele dag door. Pff, dat zou me wat zijn.. Met voeden aan de andere kant kun je inderdaad lekken, of bij een tsr als je te lang wacht met voeden. Maar dat is vooral de eerste maanden bij mij. En de deurbelmethode ken ik, maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan moet ik - vergelijking - een complete ruit inslaan ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 07 okt 2015 13:36

Tot een maand of 5 heb ik ook altijd gelekt, maar 1 paar pads per dag was voldoende, dus dat zijn ook de kosten niet, 2 euro voor 30 stuks. Dat valt wel te overzien :D
Ik lekte altijd bij een tsr, en soms als hij langer dan 3 uur ertussen liet.
Sinds de 5 maanden lek ik zo goed als nooit meer, ook niet als hij er opeens een keer overdag 5 of 6 uur tussenlaat.

We zitten ondertussen of 4 a 5 keer bv per dag, en een papfles 's avonds. En hij slaapt al 2 nachten 6 uur achter elkaar, zo fijn. Het voeden duurt ook maar 5 minuten ofzo overdag.
Wat ik wel wat lastiger ga vinden is voeden in het openbaar. Ik ben altijd heel erg makkelijk geweest, ik voed echt overal, borstvoedingsschort erover en hup. pas midden in Amsterdam nog op een bankje. Zo gezellig, komen er mensen van allerlei culturen gezellig bij zitten :mrgreen: Maar ik twijfel nu wel eens of hij niet te groot wordt om het overal te doen. Zouden anderen zich niet ongemakkelijk voelen? En ik kan zeggen: tja, hun probleem, maar dat vind ik ook niet oke, want ik vind het belangrijk om ook aan mijn medemens tegemoet te komen. Maar wanneer is een kindje te groot/oud om in het openbaar overal te voeden vinden jullie?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 07 okt 2015 14:37

Ik voed dl ook gewoon in t openbaar. Vind dat zelf geen probleem. Wel discreet. Laagjes kleding dus niets te zien.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 07 okt 2015 14:44

Idd... Kruidvat voeding is lang zo duur niet ;) Pads vlogen er hier ook doorheen en ik moest elke dag nadenken welke kleren ik aantrok. Wat was ik blij dat ik daar vanaf was :)
Afbeelding

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor pien » 07 okt 2015 15:27

Ik legde zelf de grens met voeden in het openbaar als mijn kinderen zelf rondliepen en dan op schoot klommen of aan mijn kleding gingen trekken. Op de één of andere manier voelde dat voor mij erg onplezierig, en ik kan me voorstellen dat mensen dit ook niet fijn vinden. Eigenlijk is het natuurlijk onzin, want niets natuurlijker dan bv geven, maar toch.......

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2015 20:07

Ik voed T nu niet meer in het openbaar (hij wordt maandag 1), eenvoudigweg omdat hij alleen nog 's morgens in bed en 's avonds voordat hij gaat slapen drinkt (en een enkele keer 's nachts, als hij bijv. last van tandjes heeft). Hij zou nu ook veel te snel afgeleid zijn denk ik :).

Wat lekken betreft: hier af en toe gehad, bijvoorbeeld toen T voor het eerst ging doorslapen (handdoek onder m'n slaapshirt :mrgreen:)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vpk » 08 okt 2015 20:13

Hier vooral bij de meiden veel gelekt, indd vlogen de pads erdoor, deed er soms (bijv als ik weg moest) 2 achter elkaar! 8-[
Bij J was het gelukkig minder.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten