Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 22 aug 2015 20:10

Goeie MissF, wat knap dat je dat volhoud! Ik ben echt heel blij dat Vince redelijk snel ging doorslapen! Ik maak hem sinds twee weken rond 23.00 weer wakker voor een fles, omdat hij anders structureel te weinig drinkt op een dag, maar meestal ligt hij om 19.30 op bed en wordt de volgende morgen rond 07.00 weer wakker. Soms snachts speentje geven, maar dat is erg verschillend.
Petje af hoor!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 24 aug 2015 22:01

MissF schreef:Hier ondertussen al 6,5 maanden borstvoeding aan het geven, en het loopt nog steeds prima. Hij krijgt nog 7 a 8 keer per 24 uur (waarvan 2 a 3 's nachts) Ik ben verbaasd over mezelf, dat ik het zo leuk vind. Want hij komt elke nacht bijna altijd om de 3 uur voor een voeding, en tussendoor vaak ook nog tig keer voor zijn speen of pijn of weetikveel wat. Maar ik weiger te stoppen. Dan maar een poosje moe nog :D
Ondertussen krijgt hij wel elke dag iets van fruit of groenten, en dat eet hij gewoon in kleine stukjes met een vork. Ook steeds vaker een paar stukjes brood, als hij wakker is als wij brood gaan eten. En dat vindt hij ook prima.
Gister heeft hij wel voor het eerst wat water uit een fles gedronken, ik hoop wel een klein beetje dat hij dan iets minder vaak gaat drinken. Soms ook wel lastig (voor anderen vooral ;) ) dat ik niet zonder hem weg kan, een lange tijd. Pas wel gedaan, met vriendinnen, een uurtje of 6, maar dan ben ik de hele week bezig met kolven. Hij drinkt die 7 a 8 keer ook beide kanten, dus er is nooit echt wat 'over'. Maar zo lang het zo goed gaat blijf ik maar doorgaan denk ik :D


Ik ben zo verbaasd om dit van jou te lezen! Zo grappig dat je nu zo voor de BV gaat, je hebt er heel wat voor over!
Heb je nu ook soort spijt dat je dat bij de anderen niet gedaan hebt, of werkt dat niet zo?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 25 aug 2015 08:04

Dippie, bedankt! :oops:
Acire, haha, het verbaasd mij ook wel eens, maar het past wel bij mij, als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het ook lukken ;)
En spijt, totaal niet. Bij Jurian moest ik er echt niet aan denken en dat was ook prima. En bij Frederiek was het voor Jurian beter dat ik stopte, omdat hij amper aandacht kreeg, en ik vond het niet kunnen dan ik de hele dag met voeden bezig was, en hij amper aandacht kreeg. Dus die 8 weken waren prima.
En dit keer wilde ik gewoon eens meemaken hoe het is om door die lastige fase heen te komen, en dat bevalt me dus prima. Al moet ik wel bekennen dat stel dat er ooit een vierde zou komen, wat ik niet verwacht, maar stel, dat ik niet weet of ik er weer aan begin. Het is geweldig om mee te maken, maar eerlijk is eerlijk, de oudsten dronken al veel sneller 's nachts niet meer de fles, en ook overdag lieten ze er langere tijd tussen, wat gewoon wel makkelijker was. Maar daartegenover staat wel weer dat borstvoeding zo simpel is, ik hoef nooit uit bed om een fles klaar te maken, we hebben 1000 km gereden om op ons vakantieadres te komen en weer terug, en steeds stopten we gewoon even op een parkeerplaats, hup aanleggen en 8 minuten later reden we weer verder. Ik was dolblij dat ik geen flesjes klaar hoefde te maken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 01 sep 2015 11:00

Ja, het heeft allebei voordelen. Alhoewel de voordelen van kv allemaal voordelen voor de mama zijn en niet voor het kind :)

Ben wel benieuwd hoe dat dan ging toen je Frederiek nog bv gaf. Kon je tijdens het voeden geen aandacht geven of hoe werkte dat?
Ik merk hier juist dat de oudste veel meer aandacht nodig heeft en krijgt dan de jongste. Ben ik de jongste aan het aankleden of voeden en ondertussen steeds aan het praten en opletten op de oudste. Hier is het dus wel andersom denk ik.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 02 sep 2015 09:37

Wat leuk missF!!

Hier is het juist andersom. Oudste 14 of 15 maanden, weet niet meer precies, tweede 12 maanden, derde 28 maanden en nu zegt mevrouwtje, die fles is zo makkelijk, dan komt er meteen drinken. Bij de borst iedere keer vervelend doen, huilen, was echt een strijd.
Toen combi met KV, nou ze was toen meteen lui en met 7 maanden ben ik echt gestopt.
Vind het vreselijk, iedere keer dat flesje, vind maar 1 voordeel van flesvoeding: je hoeft het niet zelf te geven of ervoor thuis te blijven. Maar verder.... =; geef mij maar borstvoedingskinderen :wink: al heeft dat ook genoeg haken en ogen hoor wil het niet perfectioneren :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2015 21:58

Nou ik kan de mijne na 9 mnd bv wel aan de fles of beker kijken. Ben er zooo klaar mee. Helaas door de kma weinig keus uit melk. De oudste wilde ook geen melk maar gaf ik dunne yoghurt in xe fles erbijm deze mag niks. Ook veel groente en fruit geven reactie.. we blijven zoeken.

Overigens hier geen troosttiet.. zoals.wij het plat noemen. Alleen drinken om echt te drinken. Amders niet. Hij blijfg naast de best grote hoeveelheid toch na elk tussendoortje en eten vragen om bv...door te jammeren. Nog ff en dan maar cold turkey stoppen. Knopje kan ik nog niet vinden. Moet er okk nog niet aan denken.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 10 sep 2015 14:49

Haha grappig. Ik zie juist alleen maar voordelen aan de fles, behalve dan ik weet dat bv natuurlijk en goed is, ben ik nog steeds blij dat ik gestopt ben. Ik ben gewoon geen bv-mama :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 20 sep 2015 12:19

... je vergeet dat KV een vermogen kost ;)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 06:48

Eigenlijk valt dat nog best wel mee. Ik denk dat ze nu voor een groter bedrag per week naar binnen werken. Krijgt jouw oudste ook nog bv?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 21 sep 2015 07:55

Ligt ook aan de voeding, had geitenmelk en dat kost bijna 40 euro per blik waar je 1,5 week mee doet...
Toch maar over gegaan op bio melk van hipp, das 13 euro.
Maar bv is en blijft het goedkoopste

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 21 sep 2015 08:44

Goedkoop is het zeker. Jorrik is nu ruim 7 maanden, en hij heeft me nog bijna niks gekocht, op af en toe een pak luiers na. Maar ik verschoon hem toch echt geen 6 keer per dag, dus zoveel gaan er ook niet doorheen.
Voeding is gratis, op nu een enkel stukje fruit en groenten na, kleding allemaal gekregen, stapels liggen er klaar, tot en met maat 92.

Vandaag heb ik wel voor het eerst pap gekocht, met opvolgmelk. Ik wilde het eigenlijk niet, maar opeens was ik het zo zat, die nachten. Ik ben nooit echt lekker uitgeslapen 's morgen, altijd moe. Op zich gaat het best, maar ik merk wel dat ik minder kan hebben, en dat wil ik niet meer. Dus vanavond vanavond krijgt hij mooi een fles pap met opvolgmelk om 22.30 uur, en dan kolf ik zelf, kan ik een voorraadje aanleggen voor als we samen een weekendje weggaan. Benieuwd of het helpt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 21 sep 2015 11:57

Acire schreef:... je vergeet dat KV een vermogen kost ;)

Borstvoeding indirect soms ook hoor.

Ik heb echt heel erg veel moeten eten en nog bijvoeding gehad, vooral 't eerste jaar, om op gewicht (of daar in de buurt) te kunnen blijven.
Dat was zeker ook niet gratis :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MoesTuin » 27 sep 2015 10:30

Hier gaat de borstvoeding vanaf het begin al goed.....
Hij groeit er fantastisch op!
t gaat echt snel allemaal, baby achtige gaat er snel af, nu al weer bijna 6 weken.
Alles gaat goed eigenlijk, alleen die vervelende darmkrampjes, wat sneu telkens.
Ook wel last van reflux, maar heeft een drankje via huisarts voor gekregen, gelijk een hele rust kwam over hem heen toen dit verholpen was.
Overigens, met flesvoeding, heb je volgens mij ook nog die darmkrampjes, het hoort er ook gewoon bij , ook al is het geen leuk gezicht en niet fijn voor hem.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 27 sep 2015 14:29

Fijn dat 't goed gaat, MoesTuin!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 28 sep 2015 11:39

Acire schreef:... je vergeet dat KV een vermogen kost ;)



Zo goedkoop vind ik BV niet hoor... Zalfjes/middeltjes tegen spruw voedingsbh's kolf ''pads'' die er met bosjes door heen gaan.
Wij geven daarna kruidvat flesvoeding dat is helemaal niet duur en af en toe een nieuwe speen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten

cron