Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 19 mar 2015 15:41

@ missf Ik heb nooit op verzoek gevoed, eigenlijk alleen in de kraamweek de eerste dagen. Aan het einde van de kraamweek probeerde ik volgens tijd te voeden. Ik begon rond 6- 7 uur en dan om de drie uur, werkt ook beter in de avondspits met de anderen. Je weet dan dat hij gehad heeft en aan de beurt is als de rest ook gegeten heeft. De laatste voeding deed ik 's avonds rond 22.00 uur en daarna zag ik wel hoe laat hij kwam , maar vanaf 's morgens ongeveer half 7 maakte ik hem ook wakker voor een voeding. Na een paar weken merk je dan wel dat het beter gaat.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 19 mar 2015 19:43

Hier heb ik tegenwoordig ook een speentje voor de kleine meid. Voordeel daarvan, ze drinkt ook ongeveer om de 4 uur, soms langer, soms korter, maar zit er nog maar 2 uur tussen probeer ik eerst de speen. Als ze dat goed vind heeft ze dus niet echt honger. Blijft ze huilen en spuugt ze de speen uit, heeft ze toch niet genoeg gehad en nag ze nog even een tussendoortje.
Merk dat mijn voeding hierdoor veel beter is afgesteld (had overproductie en enorm toeschietreflex met daardoor krampjes en huilen).
De nachten zijn hetzelfde gebleven, snachts heeft ze geen speen, die spuugt ze meteen uit. Ze drinkt nooit lang. Soms snachts krampjes, dan ben ik wel ff bezig.
Meestal komt ze rond 00 en tussen 4-5, maar soms slaat ze 00 over en voed ik om 3uur. Mag echt niet klagen iig :wink:

Dus voeden op verzoek maar eigenlijk ook niet :D
Wakker maken werkt niet. Ze drinkt dan 1 slok en komt het uur daarna meteen nog een keer.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 19 mar 2015 23:53

MissF schreef:Pff, ben ik de enige die voeden op verzoek, wat zo 'in' is toch wel pittig vindt als het langer dan een maand duurt?


Nee hoor helemaal niet. Voeden (al dan niet op verzoek) kan gewoon heel pittig zijn en vooral als je dus live bv geeft en het even niet kan "afwisselen".
Anderzijds gaven kennissen van ons fv en als ik zag hoe dat ging... rekenen, klok in de gaten houden, flesjes gedoe... dat zou ik dan weer heel pittig vinden. Ik ben niet zo van de klok, dus vind het doorgaans eigenlijk wel makkelijk dat dreumes zelf (luid en duidelijk) laat merken wanneer het tijd is voor een slok (je) :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor pien » 22 mar 2015 15:05

Dat vond ik ook altijd heel pittig. Volgens mij kun je alleen op die manier vraag en aanbod echt goed op elkaar afstemmen, en 's nachts wordt dat proces juist geregeld. Dus is het beter om het wel te doen. En het is ook niet altijd honger, maar soms gewoon huidhonger. Maar het is inderdaad erg pittig als je ook oudere kinderen hebt lopen, en dus overdag niet makkelijk even kan slapen of zo. Vaak zie je wel dat er na een week of 6 veel meer een ritme komt, tenminste hier wel, dus hopelijk is dat voor jou ook snel. En wanneer je lijf doodmoe is, lijkt me dat ook niet ideaal, dus dan is ergens een middenweg vinden, en meer regelmaat afdwingen misschien beter?
Overigens gaf ik de fles ook op verzoek. je kind een half uur laten huilen omdat de drie uur nog niet om zijn, dat heb ik nooit begrepen......Maar even tien minuutjes wachten of troosten met een speentje in plaats van borst of fles, dat deed ik ook wel.
ik vind die baby-tijd sowieso zwaar. Ze zijn zo afhankelijk, en je moet zo beschikbaar zijn. Het viel me alle keren zwaar, hoe mooi het ook is.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2015 23:26

ik voel me enorm verwent.... kereltje hier groeit als kool... meld zichzelf om de 3-4 uur.. soms 5... krijgt rond half negen s avonds laatste voeding en ik pak em s mortens rond zes uur op.. omdat ik anders in de knoei kom met de andere twee.... Overigens moet ik wel alllle koemelkproduten en produten met cacoa erin laten staan...

ik doe ook voeden op verzoek.. alleen heeft hijzelf een goed ritme ingebouwd... ik weet niet wat me overkmt! :shock:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2015 16:08

Heerlijk, ppm!

Ik moet zeggen dat ik op de 1 of andere manier wel gewend ben geraakt aan het voeden op verzoek, ook 's nachts. Toen ik nog verlof had, had ik er op een gegeven moment wel ff de balen van dat T soms zo vreselijk lang dronk en ik het idee had de hele dag op de bank te zitten om te voeden :). Nu is hij 5 maanden, drinkt heel efficiënt (paar minuten) en slaapt nog niet door, maar ach, ook daar wen je dus wel aan, ik ben zo weer in slaap gevallen en zit niet te knikkebollen op kantoor ofzo :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 25 mar 2015 20:44

Hier mn principes afgelopen nacht even overboord gegooid :-oo . NL had w.s. last van tandjes en wilde steeds drinken. Ik heb haar aangelegd en ben weer gaan slapen... Ik werd wakker van de wekker en de dame lag ook heerlijk naast me. Was zo mega moe van de nacht ervoor dat DJ last van z'n tandjes had. En ja... nu hebben ze beiden de onderste twee tandjes middenvoor... :lol:
De dame gaat al meer eten, ze leert het wel. En als ze het na een paar happen zat is maakt AJS haar aan het lachen, gaat haar mond open en 'duwen' er dan snel een lepel vol in, en die eet ze zonder problemen op. En zo eet ze nu ongeveer 4 keer per dag ongeveer een halve maaltijd.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 25 mar 2015 23:07

Sterretje schreef:Hier mn principes afgelopen nacht even overboord gegooid :-oo . NL had w.s. last van tandjes en wilde steeds drinken. Ik heb haar aangelegd en ben weer gaan slapen... Ik werd wakker van de wekker en de dame lag ook heerlijk naast me. Was zo mega moe van de nacht ervoor dat DJ last van z'n tandjes had. En ja... nu hebben ze beiden de onderste twee tandjes middenvoor... :lol:
.


Uitzonderingen bevestigen de regel, toch? :P
Oh en tandjes... dat is idd zo vermoeiend, maar ook zo zielig voor die kleintjes.

Ik vroeg mij weleens af, waarom we ons toch niets herinneren van die eerste twee zorgeloze jaren van je leven... maar euh.... vast deels vanwege dat gebit dat in die periode "geboren" moet worden!

We zijn hier aan het laatste kiesje bezig (voor zover wij kunnen zien) maar die besluit dus kennlijk om ook meteen "met een klapper" te komen. Brrrr.... arm kind weigert al dagen te eten, wil alleen maar BORST, of handje in de mond, en kwijlen maar.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 27 mar 2015 17:06

En die krampjes wil je je ook niet herinneren 8-[ :wink:

Kleine meid slaapt lekker dpor, zo'n 7/8uur achter elkaar. Heb de late voeding geschrapt dus ze slaapt vanaf 21ongeveer tot 4 of soms 5 uur. Heerlijk!

nu vanaf 12 uur ook nog niet wakker gezien, maar ze was vanmorgen beetje overstuur. En lekker buiten gewandeld, dan slaapt ze ook erg goed!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 27 mar 2015 22:29

Ik ben aan het tandemmen geslagen met m'n 2 wijffies. Het is ff puzzelen, maar ook wel héél makkelijk! S drinkt mooi de stuwing weg, dat hoeft D dan niet meer te doen, kan die gewoon rustig drinken zonder fratsen. (De kraamzorg zei dat ze zulke extreme stuwing al lang niet meer had gezien, dus dat S dat weg kon drinken was wel feestelijk 8-[ ) S drinkt nu 3 keer per dag. De eerste keer dat ze moest wachten tot D klaar was met drinken was lastig voor dr, maar nu is ze eraan gewend en vind ze het prima. Wel bijzonder hoor :)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 28 mar 2015 13:19

Acire schreef:Ik ben aan het tandemmen geslagen met m'n 2 wijffies.


Lijkt mij ook heel bijzonder om te doen!
Fijn dat het allemaal goed verloopt.

En euh... ja die stuwing... ik was 't al weer min of meer vergeten maar brrrrrr
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mar 2015 07:59

ooooh stuwing.... heb veel voeding dus herken et :) en oook dit keer sneller borstontsteking... hang er al weer tegenaan omdat T zo wisselend drinkt..... ene keer om de vijf uur twee dagen en dan wil ij weer elk uur.... Kolf onderhand 300 cc op een dag extra...maar zou nie weten wat ik er mee moet.

en.... de vorige week is et mis gegaan na de bv. wel in slaap gevallen samen.... denk ik... en werd wakker toen ik boem hoorde. T helemaal uit bed gevallen. hij huilde zoooo verschrikkelijk... voel me zooo stom... dus nu liggen we mdden in het bed om te voorkomen dat hij eruit rolt!

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 30 mar 2015 09:21

Oeh, wat schrik je dan he, PPM...
Maar over die overproductie: zou niet teveel kolven hoor! Alleen als het echt niet te houden is de druk eraf kolven (zeg maar: gewoon een tijdje leeg laten lopen). Want zo houd je het in stand!
Met die 'dunne' melk komt T vast vaker, omdat hij er niet zo verzadigd van raakt. En vervolgens is hij zo vol, dat hij een dag minder hoeft te drinken.. En zo wisselt hij steeds. Als je de 'natuur' zń gang laat gaan en zelf alleen hoedt voor overstromingen en ontstekingen (want dat is inderdaad niet grappig!) heb je wel sneller een evenwicht.. Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 mar 2015 09:25

paprikameisje2 schreef:ooooh stuwing.... heb veel voeding dus herken et :) en oook dit keer sneller borstontsteking... hang er al weer tegenaan omdat T zo wisselend drinkt..... ene keer om de vijf uur twee dagen en dan wil ij weer elk uur.... Kolf onderhand 300 cc op een dag extra...maar zou nie weten wat ik er mee moet.

en.... de vorige week is et mis gegaan na de bv. wel in slaap gevallen samen.... denk ik... en werd wakker toen ik boem hoorde. T helemaal uit bed gevallen. hij huilde zoooo verschrikkelijk... voel me zooo stom... dus nu liggen we mdden in het bed om te voorkomen dat hij eruit rolt!

Manoël heeft ongeveer anderhalf jaar bij ons in bed geslapen. Ik heb toen ons bed tegen de muur gezet en dan lag Manoël aan de kant van de muur en ik ernaast . In het midden vond ik gevaarlijk met de dekens en mijn man vond het ook eng als hij naast em zou liggen. Hij was dan bang dat hij op hem zou gaan liggen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 30 mar 2015 12:52

PPM Dan schrik je ook! Niks aan overgehouden? Als je zoveel melk helpt kun je beter stoppen met kolven tussendoor.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten