Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 16 mar 2015 09:21

Een slechte moeder vind ik je niet hoor :wink: Ik heb ze bij ons ook wel eens zo lang laten huilen. Als het enige doel van het kind is om het bed uit te mogen dan laat ik ze brullen. Nachtvoedingen doe ik na ongeveer 6 mnd echt niet meer. Dan eten zo overdag voldoende en is het klaar. Rond 6 uur is het dag en dan zijn ze aan de beurt. Daarentegen geef ik nog wel lang een avondfles, meestal tot een maand of 10.
En de buren, ach ik hoor hun kinderen ook wel eens brullen. Hun jongste zoon mocht tijdens de vakantie ( op de comping) 's nachts in hun bed liggen als hij wakker werd en na de vakantie niet meer. Dat heeft 2 maanden 's nachts brullen opgeleverd. Het is een volhardend type, dus met een uurtje huilen waren wij er niet.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 16 mar 2015 10:43

Wat is brullen, echt krijsen, overstuur gillen of gewoon huilen met tussendoor stil vallen. vind ik wel een verschil en kun je beide opvatten.
Ik vind laten huilen geen optie, dan is iedereen wakker en ben ik langer bezig dan er even heen gaan. Eerste jaar ligt ze toch nog bij ons in de co sleeper. Echt super handig met voeden ook. Kan gewoon blijven liggen :wink:

Hier groeit de kleine dame goed gelukkig. Slaapt nog niet iedere nacht even goed, maar normaal mag ik niet klagen. Vind een voeding rond 3/4 uur niet zo erg. Om 6uur wel want dan moet ik er bijna uit en kom ik niet meer in slaap :) ze slaapt over het algemeen heel snel weer verder, ben 10 minuutjes bezig gemiddeld.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 16 mar 2015 12:36

Ik vind je ook geen slechte moeder hoor :wink: Maar ik dacht dat je dan 3 kwartier ging luisteren naar gehuil en dan slaap je zelf ook niet( ging even van mijzelf uit)

Jet slaapt van 18.45 tot 05.00/06.00 (en al slapend krijgt ze tussen 21.30/22/30 nog drinken) als we die niet geven slaapt ze even lang... Alleen net als vanmorgen was het 05.00 en lag ze er om 05.10 weer in alleen voor mij niet echt de moeite meer om te slapen mijn wekker ging om 06.00 (dan geef ik eigenlijk liever om 03.00 drinken of helemaal niet :lol: )

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 16 mar 2015 13:46

Haha, en ik ben blij als Jorrik om 6 uur komt, want dan drinkt hij 3 kwartier en kan ik lekker nog een een kwartiertje slapen, dan komen de andere 2 kids bij me in bed en kunnen we nog een kwartiertje knuffelen. Elk kwartiertje is meegenomen momenteel, hij is 2 nachten wel 3 keer gekomen. Dan voed ik hem wel als laatste om een uur of 8 al, hem wakker maken heeft helemaal geen zin, dan drinkt hij 4 slokken en houdt zijn lippen dan stijf op elkaar en wil gewoon slapen. Gevolg is wel erg gebroken nachten. Hopelijk waren het regelnachtjes/dagjes, en gaat hij vanaf nu lekker doorslapen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 16 mar 2015 13:56

Haha zo zie je hoe verschillend het is :-) Als ik vrij ben vind ik het niet erg dat Jet tegen de ochtend komt dan blijf ik altijd tot 08.00 liggen... Maar een half uur slapen vind ik echt verschrikkelijk.
Jorrik neemt de tijd om te drinken val je dan zelf niet in slaap? Heftig zo vaak voeden 's nachts hier ook een tijdje gehad.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 16 mar 2015 14:41

Hier ook een paar nachten gehad vorige week, iedere keer voor 2 minuten drinken oeps-smile gelukkig niet de hele week, nu was het weer netjes tussen 3 en 5 een keer.
Ga het nu wel weer merken aan mn energie, die gebroken nachten... hoop dat ze snel helemaal doorslaapt :wink:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Lidia » 16 mar 2015 14:52

D. krijst gelukkig niet, het is meer een aandachthuiltje. Zodra hij zijn speen heeft, valt hij weer in slaap. Hij moet dus (volgens mij) leren om zonder onderbreking door te slapen. Tenminste... dat zou lekker zijn.

Sterkte iedereen die nog moet voeden 's nachts :wink:

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor jamillah » 16 mar 2015 15:18

Lidia schreef:Haha, die buren maken zelf zo veel herrie, dat ze ons niet eens horen...

Dat hij drie kwartier huilt gebeurt niet iedere nacht hoor, rustig aan...
Ik voel me nu gelijk een slechte moeder, want ik hoor hem nl. pas heel laat... Als je op z'n minst al 8 maanden niet aan je nachtrust komt, slaap je er op een gegeven moment blijkbaar doorheen. Dan hoor ik achteraf van m'n man (die kan hem dus heel makkelijk laten huilen) dat het drie kwartier geduurd heeft. Maar we hebben hem nu een paar nachten niet gehoord, dus het helpt blijkbaar...

En stress... sorry, maar als er één een vrolijke baby is, is hij het.


Haha zo ben ik ook groot geworden.. Mijn moeder roept altijd dat wij na de kraamweek meteen doorsliepen. Zegt mn pa heel nuchter: 'Ja duh, je hoorde ze niet en dan stopten ze vanzelf wel een x met brullen' :mrgreen:
Je kan inderdaad wel heel vast slapen, ik ben ook niet 123 wakker maar ik heb snel genoeg ergens een por te pakken :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 16 mar 2015 15:25

Vrienden van ons hebben 4 kinderen gekregen en hebben nooit nachtvoedingen gegeven. Zij hoorden hun kinderen ook niet, liggen beiden gewoon in coma. De laatste voeding gaven ze rond 23.30 uur en de eerste rond 6.30 uur. En of de kids gehuild hebben, weten zij niet, want zij sliepen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 16 mar 2015 17:30

Lidia, is het misschien een idee om die papfles te vervangen door een gewone fles? Pap kan namelijk best zwaar op zn maagje vallen, waardoor hij dus snachts veel wakker is omdat het allemaal aan het werken is binnenin... Hoeft geen pijn te zijn.
Wat je ook zou kunnen doen; de twee borstvoedingen ipv smorgens en smiddags dan smorgens en savonds geven. Smiddags dan evt een papfles? Als hij die echt nodig heeft? Hier heeft V dat eigenlijk nooit gehad, alleen toen ze ouder was en dus nog maar 1 fles had smorgens, dat werd toen een papfles.

Hier zien we best al weer op tegen die gebroken nachten... We zijn zo verwend met Vianne, buiten die eerste weken om dan ;) Die moest ik vanmorgen om 09.00 echt wakker maken. Dus ik neem het er ook nog lekker van :D

Acire, van een beetje huilen krijgt een kindje echt geen stress hoor ;) Ik weet niet of ik het zou kunnen, aangezien ikzelf dan geen oog dicht meer zou doen. De andere optie om dus het kindje steeds te pakken, daar gaat hij ook aan wennen, dus lijkt me ook geen slim plan. Zolang je weet dat er niks ernstigs aan de hand is natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd wat jij in zo'n situatie zou doen dan?
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Haai » 16 mar 2015 21:20

Een baby kan zeker wel stress ervaren als je het laat huilen, daar in genoeg onderzoek naar gedaan (cortisolspiegel -stresshormoon- stijgt tijdens huilen). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het kind altijd bij de eerste kik moet pakken ;)
Hier slaapt meneertje (9 mnd is ie nu) sinds een paar nachten door. Maar stiekem mis ik de nachtvoedingen nog wel.. Vind het altijd zo'n gezellig knuffelmomentje.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 17 mar 2015 20:43

Ja, kinderen die huilen ervaren stress. Kunnen in extreme gevallen zelfs hersenschade oplopen.

En het argument: dan wennen ze eraan.. ja... uh... wat is er mis mee als een kind went aan het gevoel: als ik verdrietig ben zijn papa en mama er voor mij? Betekent niet dat je hen altijd hun zin moet geven uiteraard. Maar zeker die kleintjes (onder 9mnd) kun je niet verwennen en hebben je nodig. De meesten ook snachts weleens.
Stel dat ik huil en mijn man denkt: ik ga maar niet vragen wat er is, want dan denkt ze: als ik huil krijg ik aandacht. Dat zou bizar zijn. Waarom zou dat voor kinderen anders zijn dan voor volwassenen?

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 18 mar 2015 12:17

Tussen wennen en verwennen vind ik nogal een verschil zitten eigenlijk. Kinderen wennen nou eenmaal snel aan een gewoonte, ook die kleintjes. En dat geeft niet, maar kan met sommige dingen dus helemaal niet zo handig zijn om ze daaraan te laten wennen. Als een kindje bijvoorbeeld al een aar nachten doorslaapt, en het op een gegeven moment weer gaat huilen en je dan een voeding gaat geven, tjah...grote kans dat het de volgende nacht weer lekker wakker wordt voor een voeding en zo zit je er weer aan vast.
Ik zeg dus niet dat je nooit naar je kindje moet luisteren als het huilt, maar kom er eerst achter waarom ze huilen. Zijn ze verdrietig; tuurlijk pak je ze dan en troost je ze. Maar kinderen huilen ook weleens gewoon puur om aandacht, en dan moeten ze dus leren dat ze dat snachts niet krijgen.
Om het nu al over hersenschade te hebben...ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat wel over hele extreme gevallen zou gaan, en niet na 45min laten huilen/jengelen.
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Lidia » 18 mar 2015 22:02

Ik vind er ook nogal verschil in zitten hoe een kind huilt. Op het begin moet je je kind leren kennen, maar op een gegeven moment kun je de huiltjes wel herkennen. En dat hij drie kwartier gehuild heeft is een keer gebeurd, maar daarna niet meer, gelukkig.

Mijn vraag ging oorspronkelijk over die laatste fles. Die hadden we in het leven geroepen, omdat hij gewoon heel hongerig is. En dat geeft niet, maar ik kreeg het met borstvoeding niet rond.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 19 mar 2015 15:29

Pff, ben ik de enige die voeden op verzoek, wat zo 'in' is toch wel pittig vindt als het langer dan een maand duurt?
Vannacht is hij 3 keer geweest, half 2, 4 uur en half 6 ongeveer. En hij komt overdag toch echt niks tekort. En het ellendige is dat het dus niet éénmalig is, maar al langere tijd. Vanaf vandaag maar begonnen met meer regelmaat overdag te krijgen, in de hoop dat hij dan 's nachts ook wat regelmatiger gaat slapen en drinken. Vandaag lukt het onverwacht goed, netjes om de 3 uur drinken, en zelfs al 2 keer een uur in zijn bed geslapen, want hij anders nooit deed (alsof hij al jaren op de wereld is ;) ). Ik hoop van harte dat het beter gaat binnenkort, want we komen zo allebei wel echt slaap tekort helaas.
Liggend voeden doe ik niet meer, dan vallen we beiden in slaap, en hij drinkt dan niet door, dan schrik ik weer wakker, hem weer wakker maken. en dan zijn we zo anderhalf uur verder voor hij klaar is, en ondertussen ben ik 3 keer in slaap gevallen en weer wakker geworden, dat breekt nog meer op. Dan liever 3 kwartier zittend voeden en mezelf wakker houden, daar voel ik me overdag toch beter door.

Maar toch blijft het wel heerlijk, die borstvoeding :) Zo gezellig, die momentjes samen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten