Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 25 feb 2015 23:11

@MissF
Zo, die groeit hard! :D
Super dat de medicatie goed aanslaat.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor pien » 26 feb 2015 14:01

Wat was de reden voor de medicatie MissF? Je kindje is pas twee weken toch?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 26 feb 2015 14:54

Hij heeft verborgen reflux, op zich niet erg, maar hij had echt pijn, en bij dochter hebben we een week of 8 getobt, en toen zij medicijnen kreeg veranderde ze in een heerlijk tevreden baby, en had ik spijt dat ik niet eerder naar de dokter was gegaan, dat wide ik voorkomen, ik ben helemaal niet van de medicijnen maar vind het ook onnodig dat zo'n ukkie pijn heeft wat simpel te verhelpen is. De huisarts vertelde dat het een onschuldig medicijn is, dus geen probleem om nu al te geven. Het is zo fijn om te zien dat hij zich nu zo goed lijkt te voelen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor pien » 27 feb 2015 12:44

Ik bedoel eigenlijk: hoe weet je dat het verborgen reflux is? Ik dacht altijd dat de klachten die daarmee gepaard gaan (pijn door ontstoken slokdarmweefsel) niet al zo snel zichtbaar zijn. Ik zou zelf inderdaad ook nooit lang doortobben als er een oplossing is, pijn hebben terwijl je het kunt verhelpen is natuurlijk niet nodig. Maar ik dacht dus dat verborgen reflux niet zo snel al zichtbaar is.......Hoe heeft de huisarts het vastgesteld?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 11 mar 2015 11:29

Jet is weer goedgekeurd op het CB ondertussen weegt ze 7245gram en krijgt ze 5 maanden BV en het bevalt mij nog best terwijl ik voor mijn idee heel mijn BV ''kapot'' maak door amper te kolven meer en er soms echt veel te lange tijd tussen zit doordat Jet maar 1 kant drink maar goed ze heeft er altijd nog genoeg aan en is zeer tevreden.

Wel grappig dat CB je echt probeert om te praten om bijvoeding te gaan geven want ja ze heeft het echt nodig :lol:
Mijn man was er bij en hij zei ook als je niet sterk in je schoenen staat ga je er zo in mee :)

Over een maandje gaan we starten met Rapley ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 11 mar 2015 15:32

Fijn dat het nog steeds zo goed gaat Liefie!
Pien, echt aantonen kan niet, behalve met één of ander naar onderzoek in het zkh, en dat doen ze niet zo snel. Het is dus vooral de symptomen die ik heb beschreven, waardoor de huisarts mijn vermoeden beaamde.

De borstvoeding loopt hier nog steeds prima. Volgende week naar het cb, ik heb het idee dat Jorrik erg hard gegroeid is, ook in de lengte. Be benieuwd :) Het is wel goed om niet bij te houden hoe vaak hij drinkt op een dag, want dat blijft echt heel vaak. Niet steeds alles leeg, maar regelmatig nog een minuut of 10 om in slaap te vallen denk ik. 's nachts komt hij ook nog 2 keer, laatste voeding om half 11, en dan elke 3 uur. Hij slaapt daarna gelukkig wel verder, maar het begint toch wel vermoeiend te worden merk ik. Vooral omdat ik 's morgens niet kan blijven liggen, de andere kids zullen toch naar school/psz moeten. Overdag slaapt Jorrik erg weinig, hij heeft ontzettende krampjes, de hele dag door, waardoor hij veel wakker is. Dus zelf bijtanken lukt ook overdag niet. Nouja, die krampjes gaan vanzelf wel over, hopelijk komt er dan wat meer ritme in de voedingen en slaapt hij dan wat beter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 11 mar 2015 16:37

@ liefie: Inderdaad. Hier ook, we moesten echt vanaf 4 maand gaan bijvoeden, erg goed m.b.t. allergieën... Aangezien ze netjes op de lijnen zitten heb ik niet eens over nagedacht :-oo Bij de oudste twee deden we ook rapley. Nu met de tweeling doe ik het half om half.. hele stukken in de hand en tussendoor wat meer geprakt. Anders is het niet te doen om en de tweeling en de andere twee aan tafel aan het eten te houden :mrgreen:
NL eet als een bootwerker. Hij drinkt nog steeds slecht, ik geef hem 's middags nu ook Brinta met 200 ml kolfmelk, heeft hij dat weer binnen. Vaak in de ochtend en de avond nog ongeveer 150 ml. Maar weer krijg ik er niet in. Maar eet wel twee stuks fruit per dag, dus zit ook wel vocht in. NL drinkt nog steeds 6 x per dag :shock: . Maar... sinds twee weken eet de dame een beetje mee. Wat yoghurt, wat zachte stukjes fruit als banaan. Dus.. langzamerhand;-) Toen ze acht maand werden ben ik naar 5 keer kolven per dag gegaan. Stukje mee rust, zo om de 4 uur. En als ze negen maand zijn ga ik naar 4 keer kolven. Met een jaar wil ik op 3 keer zitten. Maar zodra NL de borst niet meer wil, stop ik ook met kolven voor DJ :)
Ze groeien beiden als kool. al is DJ voelbaar lichter dan zijn zus. Een heel andere bouw.

@MissF: Gaat opbreken he... wat was ik blij toen ze met 7 maand van 23.00-6.15 doorsliepen. Ik heb wat dat betreft het eerste half jaar (en nog wel n beetje) op de automatische piloot geleefd. Overdag kan ik ook nooit ff liggen, er is altijd wel een van de kids wakker. Het eerste half jaar bestond uit vier uur slaap per dag, viel ik soms gewoon zittend aan tafel, of in de bank slaap :shock:. Dan is zes uur per nacht nu weer heerlijk.
Time flies when you have none!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor cornelia77 » 12 mar 2015 10:45

En, hebben jullie nanny Jo gisteravond gezien? Bizar...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2015 11:33

sta er heel septisch tegen over... tuurlijk en k het lang niet met haar eens maar die moeder was ook aant eind van haar lijntje.... wil je dan een moeder die compleet afknapt? denk niet dat dat ook wenselijk is. Dus.. tuurlijk zou ik anders liever zien... maar hoe buig je dat om? als zoonlief bv wil blijven krijgen en ik niet heeft hij echt pech.... :oops:

HIer een beer van een kereltje... 6460 met drie maand :) bij de geboorte ruim vijf pond :) hij is niet lang en daarom lijkt ij nog dikker... ons lkkre dikke kereltje!! We blijven kmv eten.. alleen jammer dat sommige dingen opeens veranderen tja... toen zat er opeens wel melk in!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Lidia » 12 mar 2015 11:43

Hier krijgt ons kereltje nog 2x borstvoeding op een dag. Tot 2 weken terug kreeg hij nog 3x, maar toen ben ik gestopt met kolven (op het werk en 's avonds) en dan loopt het toch terug. Nu vindt hij het allemaal wel prima, dat scheelt. 's Morgens rond 7.00u krijgt hij bv en 's middags rond 16.00u. Hij is nu 7,5 maand. Als het aan hem ligt, drinkt hij de hele dag... :roll:

@MissF: D. slaapt ook niet veel overdag. Dat komt dan wel niet door krampjes, maar hij heeft gewoon weinig slaap nodig, denk ik. En als hij dan 's nachts lekker zou slapen, nee hoor, je hoort hem op z'n minst een keer of 2, 3. Soms blijft hij 3 kwartier huilen, soms maar 10 minuten. We zijn er mee gestopt om zijn speen steeds te gaan geven...

Wanneer bouwen jullie die laatste fles af? Omdat hij toch al steeds wakker wordt 's nachts, durf ik dat niet. Nu krijgt hij om 22.00u een papfles en dan de andere ochtend om 7.00u pas weer bv.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 14 mar 2015 22:33

Laat jij zo'n kleintje zo lang huilen? Dat vind ik echt heftig om te lezen eigenlijk. Weet je dat hij daar echt stress van heeft?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 14 mar 2015 22:43

paprikameisje2 schreef: We blijven kmv eten.. alleen jammer dat sommige dingen opeens veranderen tja... toen zat er opeens wel melk in!


dat is idd super irritant!
Ik kocht al weinig "kant en klare" spullen, toen ik voor DL volledig KM vrij ging eten, stopte ik daar mee en maakte ik alles zelf. Maar nu door omstandigheden weer even terugvallen op "kant en klaar" en dus weer etiketten lezen. Man, wat frustrerend, vermoeiend en tijdrovend.....
Gelukkig is ML dol op shoppen.... ik haat shoppen :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 15 mar 2015 10:50

Lidia schreef:Hier krijgt ons kereltje nog 2x borstvoeding op een dag. Tot 2 weken terug kreeg hij nog 3x, maar toen ben ik gestopt met kolven (op het werk en 's avonds) en dan loopt het toch terug. Nu vindt hij het allemaal wel prima, dat scheelt. 's Morgens rond 7.00u krijgt hij bv en 's middags rond 16.00u. Hij is nu 7,5 maand. Als het aan hem ligt, drinkt hij de hele dag... :roll:

@MissF: D. slaapt ook niet veel overdag. Dat komt dan wel niet door krampjes, maar hij heeft gewoon weinig slaap nodig, denk ik. En als hij dan 's nachts lekker zou slapen, nee hoor, je hoort hem op z'n minst een keer of 2, 3. Soms blijft hij 3 kwartier huilen, soms maar 10 minuten. We zijn er mee gestopt om zijn speen steeds te gaan geven...

Wanneer bouwen jullie die laatste fles af? Omdat hij toch al steeds wakker wordt 's nachts, durf ik dat niet. Nu krijgt hij om 22.00u een papfles en dan de andere ochtend om 7.00u pas weer bv.



Dan slaap je toch zelf ook niet? Nina heeft ook veel gehuild 's nachts maar zijn er altijd naar toe blijven gaan want als ze huilde sliepen we zelf ook niet.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor jamillah » 15 mar 2015 23:10

Drie kwartier huilen, dan heb ik de buren aan de bel denk, doe je oordoppen in dan ofzo 8)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Lidia » 16 mar 2015 09:13

Haha, die buren maken zelf zo veel herrie, dat ze ons niet eens horen...

Dat hij drie kwartier huilt gebeurt niet iedere nacht hoor, rustig aan...
Ik voel me nu gelijk een slechte moeder, want ik hoor hem nl. pas heel laat... Als je op z'n minst al 8 maanden niet aan je nachtrust komt, slaap je er op een gegeven moment blijkbaar doorheen. Dan hoor ik achteraf van m'n man (die kan hem dus heel makkelijk laten huilen) dat het drie kwartier geduurd heeft. Maar we hebben hem nu een paar nachten niet gehoord, dus het helpt blijkbaar...

En stress... sorry, maar als er één een vrolijke baby is, is hij het.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten