Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor zomaar » 12 dec 2014 18:26

Verloskundige zei dat het compleet was, maar hoe kwam jij daar achter dan?

roos10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:49

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor roos10 » 12 dec 2014 18:56

Door een echo bij de gynaecoloog. Had verder niks geen lichamelijke klachten die daarna verwezen. Alleen een baby die niet groeide.

Maar dit hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn..

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vanellus » 12 dec 2014 20:16

Geen voeding in de borstvoeding, tsja, dat schijnt dan niet te kunnen. Maar na 3 weken op verzoek voeden of 10 keer per dag (urenlang) onder begeleiding van een lactatiedeskundige en kolven en allerlei opbeurende praatjes hadden wij een dochter die alleen maar magerder werd. Ze huilde weinig, dat is waar. En wist ik veel als jonge moeder. Ik ben de wijkverpleegkundige die zei: "Vanmiddag haalt je man uit zijn werk een fles en een pak voeding, want zo kan het niet." nog eeuwig dankbaar. Blijkbaar zijn er ook kindjes die stiller worden als ze honger hebben. Dochter heeft tot haar eerste jaar heel extreem gereageerd op voedsel: het kan inbeelding van mij zijn, maar het leek alsof ze nog steeds bang was tekort te komen.

Maar toch opmerkingen van wildvreemden als ik de fles gaf. En dat deed me best zeer.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Boerin » 12 dec 2014 20:42

vanellus schreef:Geen voeding in de borstvoeding, tsja, dat schijnt dan niet te kunnen. Maar na 3 weken op verzoek voeden of 10 keer per dag (urenlang) onder begeleiding van een lactatiedeskundige en kolven en allerlei opbeurende praatjes hadden wij een dochter die alleen maar magerder werd. Ze huilde weinig, dat is waar. En wist ik veel als jonge moeder. Ik ben de wijkverpleegkundige die zei: "Vanmiddag haalt je man uit zijn werk een fles en een pak voeding, want zo kan het niet." nog eeuwig dankbaar. Blijkbaar zijn er ook kindjes die stiller worden als ze honger hebben. Dochter heeft tot haar eerste jaar heel extreem gereageerd op voedsel: het kan inbeelding van mij zijn, maar het leek alsof ze nog steeds bang was tekort te komen.

Maar toch opmerkingen van wildvreemden als ik de fles gaf. En dat deed me best zeer.

Ik vond dat mega irritant, borstvoedingsmaffia noemde iemand het: drammen dat het moet als het niet kan. Heerlijk relaxed was het met die flessen toen ik het schuldgevoel de deur uit geschopt had, alhoewel met de eerste zelfs dat nog een gedoe was. Dan kwam het eruit en was het mijn schuld. Ik zag het toen echt niet meer zitten en ik deed m'n Bijbel open en las een tekst waarvan ik niet wist dat ie in de Bijbel stond: zelfs jakhalzen zogen haar jongen. Lol toen was ik van die onzekerheid ook weer af. Als zelfs een jakhals het kan, kan ik ook wel een flesje geven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

roos10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:49

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor roos10 » 12 dec 2014 20:45

Nou ik geloof het idd ook wel hoor! Ik gaf de eerste zowat elke 3kwartier een voeding en ze groeide gewoon niet, ze viel zelfs af! En idd ook niet huilen, goed natte luiers enz. Heel eng, zodoende bij de tweede veel sneller over op de fles. Na 1 dag flesvoeding (verplicht vanwege medicatie tijdens narcose) 200 gr aangekomen!! Dat zegt genoeg toch?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 dec 2014 16:44

Idd... borstvoedingsmaffia :) ben voor borstvoeding.. maar het moet niet ten koste gaan van kinderen! En moedera.. en andere kindeeen. Wat ik gedaan heb bij marijn... alles kolven.. dan in de fles... ga ik echt niet redden nu. Al lijkt et tot nu toe goed te gaan. Hij is zeeer tevreden en relax... haast eng zo stil en rustig.. hij slaapt....wakker... drinken en slaapt...

Tis saai.. haast... tis ook noooit goed...al die kilometers die ik met M moest lopen en J ook een beetje... geven toch aan dat dje beide wat onder de leden hadde . M is duidelijk dan.. maar wat mlet dat joch een pijn hebben gehad.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 14 dec 2014 22:24

Hier blij dat ze over een weekje 6 maand zijn en we met groenten gaan starten. Hopelijk gaan ze dan wat minder drinken :mrgreen: Ze komen nu nog steeds om de drie uur, 7 keer per dag :-oo

Over brost/flesjes... lijkt me inderdaad heel vervelend als je kind het flesje niet pakt. Met de oudste twee zijn we na 3 weken het flesje gaan proberen. 3 keer in de week kolfde ik de avondvoeding, direct in de fles en gaf mijn man dat. Werkte (voor ons) perfect.

Nu kolf ik een aantal van de voedingen. (Zo wie zo omdat DJ niet zelf kan drinken bij mij, dus voor hem kolf ik iedere voeding) Als NL een hele andere tijd komt als dat ik zou moeten voeden kolf ik ook voor haar en krijgt ze later de fles. Kolven is nu mijn ritme, want anders is het niet vol te houden. Komt ze rond die tijd, mooi, voed ik haar zelf, en anders krijgt ze het later uit de fles.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 15 dec 2014 20:35

7 keer per dag deed mijn dochter met een jaar nog steeds. Of beter gezegd: 6 keer per dag en 1 keer per nacht. Is dat zo raar?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 15 dec 2014 21:11

Acire schreef:7 keer per dag deed mijn dochter met een jaar nog steeds. Of beter gezegd: 6 keer per dag en 1 keer per nacht. Is dat zo raar?


Ik denk heel normaal als je op verzoek voed. Hoewel ik wisselende verhalen hoor hierover.

Maar kan me voorstellen als je kolft, en het zijn er twee dat zeven keer per dag best heftig is.

Hier kijk ik echt met smart naar onze afspraak bij de KA uit, hoewel ik het beslist niet wil, gaat de enorme vraag hier toch een beetje op mijn zenuwen spelen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 15 dec 2014 21:28

Wanneer kun je er terecht? kan me voorstellen dat het pittig is. Zoonlief had ook tot anderhalf vrijwel geen behoefte naast de mamamelk om te eten en te drinken. Opeens ging het beter, heel vreemd. We hebben gedacht aan gluten allergie en zo nog meer aandoeningen. Hij had ook altijd diarree als hij.bijvoeding kreeg. Alleen fruit ging goed.

Wat het geweest is weten we niet, ka kon ook niks geks vinden. Ik ben heel blij dat ik tot 2,5 jr bv heb kunnen geven. Nu eet en drinkt hij vrij normaal.

Op bijna 2 jarige leeftijd dronk hij dus ook gerust nog 5-8 x per 24uur. mensen zeiden dat ik daarmee moest stoppen, zodat hij vanzelf wat anders zou gaan eten. Ik denk dat hij dan in het zh was beland.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 dec 2014 13:57

hier ook gehad met de oudste, die wilde ook geen vast voedsel, tot 8 maand alleen bv gegeven en ze groeide ng steeds als kool, schijnt em vast te zitten dat ze dan niet voldoende ijzer oid binnen krijgen.

Maar op een gegeven moment.. zo rond de anderhalf toc eindelijk wat meer eten...


Oooo hier een enorme spruwuitbraak! verschrikkelijk, zn heele mond, zn billen kapot. Bah bah bah.. en zelf heb ik enorm last daardoor van 1 borst... pfff.. en maar blijven lachen dat het goed gaaat!
Kreeg gelukkig toch via de vk direct daktarin.. met veel pijn en moeite van de apotheek....

maar verder gaat et wel goed! alleen kost alles meer tijd.. meer handen wassen, maar hgiene.. meer was... alles om de spruw te boven te komen... zucht... hopelijk is het de eerste en laatste keer.

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Max » 17 dec 2014 09:29

Ben jij geen fan van Gentiaanviolet?
Dat werkt stukken makkelijker (en bij ons beter) hoor!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 dec 2014 09:35

Ken et niet... bij ons os et weer onder controle.. nu zn billen nog

. Vuuuuuurrood en kapot zijn ze.. smeer me een slag in de rondte

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 17 dec 2014 11:32

Maizena schijnt goed te werken. Zelf gelukkig nooit nodig gehad, maar het lijkt me een makkelijke tip.
Sterkte!

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Max » 17 dec 2014 13:13

smeer je met miconasol? Dat maakte bij ons nog meer kapot omdat de huid daar heel dun van wordt. Gentiaan violet vond ik beter werken, daar zit ook wolvet in plus dus gentiaan. Das ook schimmel en bacteriedodend. Is natuurlijk middel.
Kun je op alles smeren en hoef je niet van tevoren af te wassen van je tepels.
En ook zit je niet te kliederen met de daktarin in t mondje. Even met wattenstaafje wangetjes en tongetje ondersmeren en klaar. (Je hebt er zalf en vloeibaar van)
Succes in ieder geval. Hopelijk is het snel over!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten