Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 20 sep 2019 10:41

Nog een ding. De huisarts raadde mij aan een boek te lezen toen ik met heftig letsel bij de dokter kwam. Ik was er helemaal niet klaar voor om de relatie te beëindigen en ik was ook bang dat mijn kind bij me weggehaald zou worden als ik praatte over wat er gebeurde. Dat is nooit gebeurd en daar had ik ook niet bang voor hoeven te zijn. Vrij snel na dat consult ben ik toch bij hem weggegaan. Dit boek is een aanrader om te begrijpen wat er gebeurt in zo'n relatie en waarom.

Het boek dat de huisarts mij aanraadde:
Women Who Love Too Much van Robin Norwood
De Nederlandse titel is "Als hij maar gelukkig is".

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor K80 » 20 sep 2019 12:07

Ik hoop oprecht dat je weer gelukkig bent, of kan worden.

Wat heb je een hoop mee gemaakt. Erg goed dat je bent weggegaan, wat anderen er ook over mogen zeggen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 11:05

Gruzelement schreef:Ik kom helemaal nooit (meer) op refoweb, ik ben online niet actief. Maar ik herinnerde me opeens deze forumpost die ik lang geleden geplaatst heb. Ik ga mijn eigen post en alle reacties niet doorlezen, omdat ik dan waarschijnlijk van slag raak en me weer een week moet bezighouden met de vraag waarom ik het zelf niet inzag. Maar ik wil toch even posten omdat iemand die het hard nodig heeft deze berichten misschien leest. 'Een update'. Hoe gaat het nu met je?

Ik heb de relatie met deze man jaren later beëindigd, en dat is ook alweer een poos geleden. Ik woon nu op mezelf nadat ik eerst een klein jaar in een vrouwenopvang heb gezeten. De beslissing om de relatie te beëindigen kon niemand in mijn hoofd krijgen, die moest echt van binnenuit komen. Anderen (onbekenden online en vrienden, familie) stonden min of meer machteloos. Er is natuurlijk nog veel meer te zeggen, want wat is een 'dader' en een 'slachtoffer', het helpt niet om op zoek te gaan naar een schuldige. Ik ben tien jaar in een slechte relatie gebleven omdat ik dacht dat dat moest, omdat ik niet wist hoe ik kon loskomen. En ongetwijfeld wil de lezer nu weten wat er intussen gebeurd is, in al die jaren, en wat er gebeurd is dat ik toch de beslissing kon nemen. Ik laat dat allemaal weg, het gaat mij om het onderstaande.

Tegen slachtoffers van huiselijk geweld wil ik het volgende zeggen: je hebt meer opties dan je zelf denkt. Afhankelijkheid maakt je zwak, maar je bent minder afhankelijk dan je denkt. Mij kostte het tien jaar om los te komen. Jij kunt het ook. Praat alsjeblieft met iemand, ook als je in de relatie wilt blijven. Lieve onbekende, lieve jonge vrouw, lieve oudere vrouw, lieve man die geslagen wordt, lief kind, praat alsjeblieft met iemand. Ik heb mijn leven eraan te danken dat ik ervoor koos om de buren meer te vertrouwen dan mijn 'man', ik heb het aan hen verteld, het waren nieuwe buren. Dat liep nu eenmaal zo, ik schaamde me maar heel eventjes, ik deed het voor mijn kind. De dader moet zich schamen, jij niet. Voel je gesterkt door de liefde waarmee ik dit opschrijf voor je. Praat alsjeblieft met iemand. Mensen zullen je helpen.

Wat goed zeg! Goed dat je het deelde en hulp hebt ingeschakeld en ook voor je kind de juiste stappen hebt genomen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten