Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor *Annet* » 20 aug 2011 20:20

Jij ook heel veel sterkte om dit allemaal een plaats te geven. Weet ook een man die nogal agressief was maar bij hem kwam het omdat uit onderzoeken bleek dat hij een te hoog testosteron gehalte had. Daar kreeg hij iets voor en toen ging het ook een stuk beter.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 01 sep 2011 22:17

Er is sinds ik niet meer gepost heb niets voorgevallen, wat al een lange periode is. We zijn bezig met professionele hulp, dus misschien hangt het ermee samen dat we het gevoel hebben dat er iemand meekijkt.

Een van de laatste reacties (niet de laatste) was weer van iemand die uit elkaar gaan als enige optie zag: ik kan hier alleen op zeggen dat ik het daar niet mee eens ben. Wij willen het allebei repareren in plaats van twee kapotte mensen verder in hun leven. Verder is het geen situatie met 1 dader en 1 slachtoffer. Er zijn er van allebei 2. In sommige situaties kun je alleen uit elkaar maar in de onze niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schelpje3 » 01 sep 2011 22:23

Wat fijn Gruz :D Ik zat me steeds af te vragen hoe het nu met je is. Je topic heeft veel losgemaakt, zoals je ziet ! Misschien heb je er zelfs anderen nog mee geholpen.
Ik heb bewondering voor je hoor ! Het is heel moeilijk en ingewikkeld.
Een vreemde die je dit aandoet, kun je mijden, maar niet je eigen man.
Je wilt toch samen verder als het enigszins kan. Er ligt idd een belofte.
Wil je ons af en toe op de hoogte houden ?
Groet van Schelpje

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor mw » 01 sep 2011 22:34

Fijn dat er geen klappen meer gevallen zijn Gruzelement! Weet je man ervan dat je hier je situatie gedeeld hebt!
Fijn dat jullie ook hulp gezocht & geaccepteerd hebben!

Ik wens jullie ontzettend veel geluk toe, Gods zegen (hopelijk vinden jullie Hem weer!) & veel liefde toe!
Blijf aan je denken!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Spons » 02 sep 2011 16:25

mw schreef:Fijn dat er geen klappen meer gevallen zijn Gruzelement! Weet je man ervan dat je hier je situatie gedeeld hebt!
Fijn dat jullie ook hulp gezocht & geaccepteerd hebben!

Ik wens jullie ontzettend veel geluk toe, Gods zegen (hopelijk vinden jullie Hem weer!) & veel liefde toe!
Blijf aan je denken!



hetzelfde hier !

mohamed

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor mohamed » 02 sep 2011 16:55

mw schreef:Fijn dat er geen klappen meer gevallen zijn Gruzelement! Weet je man ervan dat je hier je situatie gedeeld hebt!
Fijn dat jullie ook hulp gezocht & geaccepteerd hebben!

Ik wens jullie ontzettend veel geluk toe, Gods zegen (hopelijk vinden jullie Hem weer!) & veel liefde toe!
Blijf aan je denken!

Spons schreef:hetzelfde hier !

+ 1, ik ben positief verrast!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor NdW » 02 sep 2011 17:33

Wat fijn, Gruz!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor -Judith- » 02 sep 2011 19:18

NdW schreef:Wat fijn, Gruz!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Memmem » 03 sep 2011 20:42

NdW schreef:Wat fijn, Gruz!

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 26 aug 2019 14:08

Ik kom helemaal nooit (meer) op refoweb, ik ben online niet actief. Maar ik herinnerde me opeens deze forumpost die ik lang geleden geplaatst heb. Ik ga mijn eigen post en alle reacties niet doorlezen, omdat ik dan waarschijnlijk van slag raak en me weer een week moet bezighouden met de vraag waarom ik het zelf niet inzag. Maar ik wil toch even posten omdat iemand die het hard nodig heeft deze berichten misschien leest. 'Een update'. Hoe gaat het nu met je?

Ik heb de relatie met deze man jaren later beëindigd, en dat is ook alweer een poos geleden. Ik woon nu op mezelf nadat ik eerst een klein jaar in een vrouwenopvang heb gezeten. De beslissing om de relatie te beëindigen kon niemand in mijn hoofd krijgen, die moest echt van binnenuit komen. Anderen (onbekenden online en vrienden, familie) stonden min of meer machteloos. Er is natuurlijk nog veel meer te zeggen, want wat is een 'dader' en een 'slachtoffer', het helpt niet om op zoek te gaan naar een schuldige. Ik ben tien jaar in een slechte relatie gebleven omdat ik dacht dat dat moest, omdat ik niet wist hoe ik kon loskomen. En ongetwijfeld wil de lezer nu weten wat er intussen gebeurd is, in al die jaren, en wat er gebeurd is dat ik toch de beslissing kon nemen. Ik laat dat allemaal weg, het gaat mij om het onderstaande.

Tegen slachtoffers van huiselijk geweld wil ik het volgende zeggen: je hebt meer opties dan je zelf denkt. Afhankelijkheid maakt je zwak, maar je bent minder afhankelijk dan je denkt. Mij kostte het tien jaar om los te komen. Jij kunt het ook. Praat alsjeblieft met iemand, ook als je in de relatie wilt blijven. Lieve onbekende, lieve jonge vrouw, lieve oudere vrouw, lieve man die geslagen wordt, lief kind, praat alsjeblieft met iemand. Ik heb mijn leven eraan te danken dat ik ervoor koos om de buren meer te vertrouwen dan mijn 'man', ik heb het aan hen verteld, het waren nieuwe buren. Dat liep nu eenmaal zo, ik schaamde me maar heel eventjes, ik deed het voor mijn kind. De dader moet zich schamen, jij niet. Voel je gesterkt door de liefde waarmee ik dit opschrijf voor je. Praat alsjeblieft met iemand. Mensen zullen je helpen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2019 14:12

Ha Gruz, wat fijn dat je deze update wilt plaatsen.
En wat heb je voor deze relatie gevochten. Respect!
Ik hoop dat je nu het geluk zult kunnen vinden en bovenal de rust.
Je zelfrespect ben je niet kwijt, zo te lezen.

Gods Zegen!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2019 18:08

Mijn eigen reacties even teruggelezen en tjonge, wat was ik in 2011 nog bot. Tegenwoordig misschien nog steeds wel een beetje, maar hopelijk ben ik nu meer in staat wat genuanceerder en invoelender te reageren. Als mijn woorden destijds niet behulpzaam waren, dan bied ik daar alsnog mijn excuses voor aan.

Ik ben wel blij te lezen dat je aan die situatie bent ontsnapt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 26 aug 2019 20:39

mortlach, ik denk niet dat het een verschil maakt. Ik heb warme reacties en botte reacties gehad toen, als iets een mens had kunnen wakker schudden dan was die combinatie het wel geweest.

Ik herinnerde me jou nog wel, trouwens.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor elburger » 27 aug 2019 16:38

God bless you
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor MoesTuin » 31 aug 2019 14:27

Fijn Gruzelement :!:

(leuk in die zin, zo'n oud topic met al die andere nicknamen :mrgreen: )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten