Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jorden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2011 19:57

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Jorden » 29 jul 2011 12:41

Ga bij hem weg en verplicht hem in relatietherapie te gaan als hij nog verder met je wil.
Ik hoop dat je familie of vrienden hebt die je tegen hem kunnen beschermen, anders is er nog het blijf van mijn lijf huis.

Je wordt (bent?) diep ongelukkig als je verder gaat en je als boksbal laat gebruiken.

Ik vind iedere vent die zwakkeren slaat een lafbek, incl. je man waar je zoveel van houdt.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Schipje » 29 jul 2011 12:55

Gruzelement schreef:Ik ben overtuigd geraakt op dit forum dat ik een psycholoog moet zoeken. Misschien alleen voor mij, zoals iemand suggereerde, maar eigenlijk voor ons allebei. Mijn man is wel bereid daartoe. We hebben het met z'n tweeen echt wel over dit probleem, want zoals ik al aangaf is hij buiten deze problemen om een bijzonder lieve en eigenlijk ook heel rustige, intelligente man. Hij weet dat er een probleem is.

Waarom zitten jullie dan nog niet bij een relatietherapeut?

Heeft je man geen kinderwens? Straks word je perongeluk toch zwanger en krijg je een miskraam door de mishandelingen.......... o vreselijk
En horen de buren niks?

Ben het van harte met ajl eens. Wil daar aan toevoegen dat ik wel geloof dat een zeer problematisch huwelijk waarbij man en vrouw allebei écht de intentie hebben mét psychologische hulp om hun huwelijk te redden, dat dat goed komt, als er geen sprake is van een psychische ziekte. Al zal het altijd knokken blijven denk. Dat is in een normaal huwelijk al zo dus zeker bij die van jullie.

Samanthi

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Samanthi » 29 jul 2011 13:07

Gruzelement schreef:Lieve mensen, het is niet goed als ik zeg 'vanavond ga ik dit of dat vragen' en mensen gaan er zodanig over in zitten dat ze het niet van zich af kunnen zetten. Dat moet ik niet doen, ik denk dat dat fout was van mij. Ik kan wel algemeen iets vertellen als er iets gebeurd is.

Ik ben overtuigd geraakt op dit forum dat ik een psycholoog moet zoeken. Misschien alleen voor mij, zoals iemand suggereerde, maar eigenlijk voor ons allebei. Mijn man is wel bereid daartoe. We hebben het met z'n tweeen echt wel over dit probleem, want zoals ik al aangaf is hij buiten deze problemen om een bijzonder lieve en eigenlijk ook heel rustige, intelligente man. Hij weet dat er een probleem is.

Sommigen vragen: Waarom zei ik dat we ons allebei hebben kunnen inhouden? Hoezo moet ik me inhouden? Omdat het de laatste tijd is voorgekomen dat hij me met geen vinger aanraakte en ikzelf door het lint ging. Door wat hij zei, zijn onbegrip. Als ik hem iets wil vragen waarvan ik weet dat hij er soms kwaad van wordt, of niet goed op reageert, dan is dat iets wat voor mij veel meer uitmaakt dan voor hem. Die vriendin is voor mij misschien veel belangrijker dan voor hem. Voor hem is het op dat moment misschien belangrijk dat ik niet ga, maar voor mij is het zo dat ik om die vriendin geef, en tegelijkertijd van mijn man houd. Als hij dus gewoon blijft zeggen dat hij het niet wil hebben, en vervelende dingen over die vriendin gaat zeggen, dan hoor ik 1. degene van wie ik houd dingen zeggen 2. over iemand om wie ik geef. Deze tegenstelling, samen met het feit dat ik (in het Spaans, weet je nog) niet altijd een weerwoord heb, zorgt ervoor dat ikzelf soms degene ben die de fout in gaat. Uit mijn eerste bericht bleek denk ik dat dat pas later zo geworden is.

Mijn man is op dit forum nu een beetje de boosdoener geworden, omdat ik degene ben die hier post en sympathie krijgt, maar Gruzelement gebruikt ook wel eens geweld. Mijn man is soms ook gewoon bang van mij.

Het is logisch dat je door het lint gaat, maar je houdt de situatie in stand en het wordt steeds erger en erger... je verteld het tegen andere die geven het advies zoek hulp, dat is de enige weg... nu leg je het bij andere neer, maar echt meis, je moet nu een hulplijn bellen, blijf van mijn lijf huis is heus niet voor eenzijdig geweld en daar zitten echt niet allemaal zielige vrouwtjes. Maak er meteen werk van en als het niet klikt met een hulpverlener/methode, geef dat aan, geef het niet op. kom op joh, het is vrijdag ze zijn vandaag open, anders moet je weer tot maandag wachten.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor 654321 » 29 jul 2011 13:26

Het mooiste wat je gezegd hebt is dat je man wel bereid is om psychologische hulp te zoeken!! Nou, DOEN!!!
Lieverd, zo'n relatie is NIET normaal! Je gaat er aan kapot!
Sterkte met alles. Realiseer je dat op zo'n openbaar forum reacties ook pijn kunnen doen. Wij zijn niet allemaal psychologen ofzo.
Wat is die lieve kant van jou man? Dat hij onbegrip toont? Dat hij iemand waar jij om geeft belachelijk maakt? Dat hij zich helemaal niet afvraagt of jij niet heel graag een kindje wil? Dat hij door het vuur wil gaan voor jou? Dat hij zijn eigen probleem laat bestaan en zo jou kapot maakt? Sorry, sorry, maar voor een buitenstaander als mij klinkt dit als een heel verziekt huwelijk...
Problemen kunnen er zijn, hele grote (psychiatrische) problemen kunnen er zijn, grote verwerkingsproblemen kunnen er zijn en nog veel meer. Maar kun je dat 10jaar laten gebeuren?! NEE toch.
Er is maar 1 advies: zoek hulp!
Verder: ik heb ook medelijden met je man. Wat heeft hij meegemaakt, hoe voelt hij zich, enz. Een gelukkige, zelfverzekerde man is hij niet...

Even tussen haakjes een reactie op voorgaande pagina's; ik overleg ook altijd met mijn man als ik plannen heb. Maar overleggen klinkt toch anders dan vragen. Dit gebeurd in goede harmonie (ik heb wel zin om dit of dat te gaan doen, vind je dat goed? Vind je het goed als ik vanavond dit of dat ga doen? Komt het uit als ik zaterdagavond enz. enz.). Gewoon een beetje elkaars plannen afstemmen, elkaar betrekken bij de 'gezins-, weekplanning'. En normaal gesproken vormt dit geen elkaar probleem en zoeken we het beste voor elkaar. Soms is het gewoon even niet zo handig (te drukke planning bijv. of dat de ander iets anders in gedachten had) en dan spreek je bijv. een andere datum af

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor zomaariemand » 29 jul 2011 14:10

Ik begrijp niet wat blijf-van-mijn-lijf-huizen hiermee te maken hebben. Dat is echt als laatste redmiddel.
Ik denk dat het goed is dat er even wat afstand is, maar er hoeft niet direct gescheiden te worden of geschuild te worden? Er kan toch ook een vakantiehuisje gehuurd worden voor een tijdje?
Ja, het klinkt als een problematisch huwelijk. Ja, er moet wat gebeuren. Maar nee, niet direct scheiden of direct weglopen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2011 15:16

Schipje schreef:Al zal het altijd knokken blijven denk.


Typische woordkeuze :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Race406 » 29 jul 2011 15:25

Schipje schreef:Al zal het altijd knokken blijven denk.
Mortlach schreef:Typische woordkeuze :-oo
:mrgreen: :schaterlach: :muhahaha:
Het is triest, maar deze woordkeuze is inderdaad wel grappig..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 29 jul 2011 17:02

Al zal het altijd knokken blijven denk.
Mortlach schreef:
Typische woordkeuze

Het is triest, maar deze woordkeuze is inderdaad wel grappig..


inderdaad, ik lach me verrot :lol:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Schipje » 29 jul 2011 19:06

:oops: figuurlijk gesproken uiteraard :oops:

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 29 jul 2011 22:02

Ik ga dus op zoek naar een psycholoog en wat blijkt, dat kan ik echt voorlopig niet betalen, tenzij ik er speciaal een lening voor afsluit, waarbij het de vraag is of ik dat voor elkaar krijg.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2011 22:15

Heb je al naar de voorwaarden van je ziektekostenverzekering gekeken? Met een verwijzing van je huisarts krijg je eerstelijnspsychologen gewoon vergoed voor zover ik weet!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2011 00:35

LeChat schreef:Heb je al naar de voorwaarden van je ziektekostenverzekering gekeken? Met een verwijzing van je huisarts krijg je eerstelijnspsychologen gewoon vergoed voor zover ik weet!


Inderdaad. Om nou maar te blijven aanmodderen omdat denkt dat je de kosten niet kunt opbrengen is ook niet echt handig. Je zou bijna zeggen: als het moet, dan sluit je er toch een lening voor af. Of is een lening hebben erger dan worden afgetuigd? Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Samanthi » 30 jul 2011 09:59

Je kunt diverse hulplijnen bellen voor advies in een telefoonboek te vinden, ga maandag naar de huisarts en vraag een verwijzen, hij stuurt dit naar een GGZ en je wordt in korte tijd uitgenodigd.
DOEN

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor gempa » 30 jul 2011 10:04

LeChat schreef:Heb je al naar de voorwaarden van je ziektekostenverzekering gekeken? Met een verwijzing van je huisarts krijg je eerstelijnspsychologen gewoon vergoed voor zover ik weet!

dat ja, ik heb nooit een cent betaalt hoor

haagwinde
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:40

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor haagwinde » 30 jul 2011 13:31

Zo'n goede baan en dan geen geld voor hoognodige hulpverlening?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten