Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schaapje » 30 jul 2011 14:04

quote="Gruzelement"

Mijn man is op dit forum nu een beetje de boosdoener geworden, omdat ik degene ben die hier post en sympathie krijgt, maar Gruzelement gebruikt ook wel eens geweld. Mijn man is soms ook gewoon bang van mij.


Ik heb in het begin al geschreven dat jouw verhaal rammelt aan alle kanten.

Misschien moet je de topic-titel veranderen in "ik sla mijn man en hij slaat terug"
Maar het kan ook zijn dat jullie beiden het wel fijn vinden, vandaar dat jullie 90% van de tijd
samen " intens gelukkig zijn" zoals je schreef.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 30 jul 2011 14:58

Een deel van de informatie die ik heb gegeven klopt niet, omdat ik bang was herkend te worden. daar heb ik nu wel spijt van, ik had ook gewoon minder kunnen vertellen, maar als ik het nu recht ga zetten word ik alsnog herkend.
Toen ik net gepost had voelde ik me minder eenzaam maar uiteindelijk is het hetzelfde. Toen ik me had laten overtuigen hulp te zoeken ging ik op zoek maar het blijkt ook makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn verhaal rammelt inderdaad, mijn leven rammelt ook. Als je heel de tijd kritiek moet leveren op mijn verhaal an sich en of het wel klopt, heeft het ook niet veel zin als je reageert, want ook een plausibel verhaal op het internet kan totaal niet kloppen, en een verhaal wat rammelt kan om andere redenen rammelen maar toch wel kloppen.
Ik word een beetje moedeloos dat ik steeds moet verdedigen dat ik de waarheid spreek, terwijl ik niet mijn hele leven hier kan beschrijven.
Ik weet niet of dit jouw methode van peuteren is, om er achter te komen wie iemand is, schaapje?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schaapje » 30 jul 2011 15:23

Je zegt hier weer tegenstrijdigheden, nl. dat een deel van de informatie niet klopt...en dat je jezelf
moet verdedigen dat je de waarheid spreekt.

Je zegt dat je verhaal inderdaad rammelt aan alle kanten, en dát was mij nou opgevallen.
Niemand kan jou verder helpen als je de echte waarheid niet vertelt, wat is jouw aandeel in het geheel.

En als jij zegt dingen te moeten schrijven die niet waar zijn omdat je anders herkent wordt. dat is een slap excuus, want waarom heb je het dan over het vloeiend spaans spreken, daaraan zouden
mensen die jou kennen (als ze al hier op dit forum aanwezig zijn) je zeker herkennen.

Maar ga gerust je gang verder, van mij heb je geen last meer, je zal vast een reden hebben waarom je hier een topic geopend hebt, ik wens je echt het beste toe :-D
Laatst gewijzigd door schaapje op 30 jul 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2011 15:27

Mij kan het in ieder geval niets schelen wie je bent, dus zelfs al zou ik je herkennen, wat dan nog? En vermoedelijk denken veel mensen er hetzelfde over, waarschijnlijk zelfs schaapje. Dat is niet vervelend bedoeld, enkel om aan te geven dat je angst voor herkenning misschien heftiger is dan nodig. Straks herkent iemand je... Nou en? wat zou er dan gebeuren?

Op een forum als dit, vanwege de tekstuele aard, kunnen we alleen afgaan op wat de ander schrijft. Als er vreemde dingen opduiken in de tekst van de ander, dan is het niet vreemd dat daar vraagtekens bij worden gezet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 30 jul 2011 17:02

Weet je, laat maar. Ik geef al toe dat het fout is dat ik een aantal feiten veranderd heb om niet herkend te worden, dat ik inderdaad beter minder had kunnen vertellen (zoals dat Spaans). Inderdaad, dat is fout. Ik heb het idee dat mortlach en schaapje mij willen pakken op wat ik zeg. Ook al zeg ik dat ik fout zat, dan kan ik het nog niet terugdraaien toch? Ik kan niet alle dingen die rammelen recht gaan zetten! Sorry!
De kern van mijn verhaal is wel degelijk waar.

Ik ga proberen weg te blijven op dit forum, want het slaat natuurlijk nergens op om overstuur te raken van twee mensen die anoniem zijn en er duidelijk op uit zijn om mij te stangen.

Wat mij betreft had je beter een ander onderwerp mogen uitkiezen om mij te gaan pakken op mijn woorden, niet een onderwerp waar ik een poging heb gedaan om mijn hele leven hier neer te gooien, zo voelt het in ieder geval, het is niet jouw leven dus voor jou maakt het geen flikker uit, jij bent het volgende week weer vergeten. Ik niet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2011 17:28

Gruzelement schreef:Weet je, laat maar. Ik geef al toe dat het fout is dat ik een aantal feiten veranderd heb om niet herkend te worden, dat ik inderdaad beter minder had kunnen vertellen (zoals dat Spaans). Inderdaad, dat is fout. Ik heb het idee dat mortlach en schaapje mij willen pakken op wat ik zeg. Ook al zeg ik dat ik fout zat, dan kan ik het nog niet terugdraaien toch? Ik kan niet alle dingen die rammelen recht gaan zetten! Sorry!
De kern van mijn verhaal is wel degelijk waar.

Ik ga proberen weg te blijven op dit forum, want het slaat natuurlijk nergens op om overstuur te raken van twee mensen die anoniem zijn en er duidelijk op uit zijn om mij te stangen.

Wat mij betreft had je beter een ander onderwerp mogen uitkiezen om mij te gaan pakken op mijn woorden, niet een onderwerp waar ik een poging heb gedaan om mijn hele leven hier neer te gooien, zo voelt het in ieder geval, het is niet jouw leven dus voor jou maakt het geen flikker uit, jij bent het volgende week weer vergeten. Ik niet.


Nu moet je niet net doen alsof WIJ de kwaaie pier zijn. Ik zei al, mij maakt het niets uit wie je bent. Ik twijfel niet of je verhaal waar is en ik ben er zeker niet op uit om 'je op je woorden te pakken' of je te stangen. Ik begrijp alleen echter die behoefte tot anonimiteit niet zo.

JIJ komt met een noodkreet, maar lijkt er vervolgens alles aan te doen om maar geen hulp/oplossingen te accepteren. Dat is raar en dat wekt onbegrip. Dat had je kunnen zien aankomen.

Het is niemands bedoeling hier om jou overstuur te maken. Op misschien een enkele skeptische reactie zijn alle reacties vol medeleven en behulpzaam. Als je weg gaat, dan zij dat zo, maar geef daar niet anderen de schuld van. Als je blijft is dat ook prima. Ik hoop oprecht dat je hulp zoekt en je situatie ten goede weet te keren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schaapje » 30 jul 2011 18:17

@gruzelement.

Reageer hier eens op, heb je tenminste te maken met mensen die verstand van zaken hebben.

http://www.korrelatie.nl/thema-s/huisel ... eling.html
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 30 jul 2011 18:20

Je kan wel heel de tijd zeggen dat je oprecht bent, maar heel oprecht kom je op mij niet over. Schaapje reageert alleen als ze weer een tegenstrijdigheid gevonden heeft. Er waren inderdaad anderen die hier reageerden waar ik ook veel aan gehad heb, die zijn weggegaan naar interessantere onderwerpen. Dat is vast het beste.

Je kan wel zeggen dat ik expres geen oplossingen wil aanpakken maar ik dacht toch dat ik binnen een vrij korte tijd een voor mij heel belangrijke beslissing heb genomen naar aanleiding van dit forum. Blijkt dat ik nog steeds tegen problemen oploop die voor mij levensgroot zijn maar alla, ik heb me hier wel laten overtuigen. Sorry dat ik zo fel op je reageer, mortlach, maar ik mag je online personage op 1 of andere manier niet echt. Het enige wat me er dan ook van weerhoudt om op je te schelden, is omdat ik denk dan verwijderd te zullen worden.

Al maakt het jou niet uit wie ik ben, iemand anders leest dit en die herkent mij erin, mijn zus, mijn collega, mijn buurvrouw. Ik heb zo mijn eigen redenen om dat niet te willen. Dat is mijn eigen beslissing.

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 30 jul 2011 18:26

Ik heb schaapje verkeerd beoordeeld in mijn haast om iemand uit te schelden.

Dankje voor de link.

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor zomaariemand » 30 jul 2011 19:25

Mortlach schreef:JIJ komt met een noodkreet, maar lijkt er vervolgens alles aan te doen om maar geen hulp/oplossingen te accepteren. Dat is raar en dat wekt onbegrip. Dat had je kunnen zien aankomen.
Maar dat is heel gewoon, dat er geen hulp/oplossingen worden gezocht. In mijn jaren van forumervaring, heb ik het nog maar één keer meegemaakt.
Het was op een ander forum dat er met man en macht is geholpen om een vrouw uit een gevaarlijke situatie te krijgen. Ik maak geen grapje, mensen kwamen met een auto van de andere kant van het land, iemand anders hield de echtgenoot bezig, er was politie ingeschakeld, bij iemand anders kon ze blijven, daarna naar blijf van mijn lijf huis. Dat is de enige waarvan ik weet dat ze ook heeft gedaan wat er nodig was.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2011 19:36

Gruzelement schreef:Je kan wel heel de tijd zeggen dat je oprecht bent, maar heel oprecht kom je op mij niet over.


Zoals de waard is...

Sorry dat ik zo fel op je reageer, mortlach, maar ik mag je online personage op 1 of andere manier niet echt. Het enige wat me er dan ook van weerhoudt om op je te schelden, is omdat ik denk dan verwijderd te zullen worden.


Geen sorry zeggen als je het niet meent. Het is helder. je hebt geen behoefte aan mijn input. Je zult het verder niet meer krijgen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schaapje » 30 jul 2011 21:01

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &start=150

@ Gruzelement hier heb je een forum waar je je verhaal kwijt kunt bij lotgenoten,
ik denk dat je daar meer met raad en daad geholpen kunt worden, omdat ze allen
in hetzelfde schuitje zitten, of gezeten hebben.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor jamillah » 31 jul 2011 10:56

Ik heb niet gereageerd omdat alles wel gezegd is naar mijn idee. Maar ik heb het topic wel gevolgd en er moet toch even van mijn hart dat volgens mij iedereen het beste met je voor hebt. En Mortlach ga je in de loop van de tijd steeds meer waarderen is mijn ervaring :mrgreen:

Sterkte in elk geval met alles :wink:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor *Annet* » 31 jul 2011 11:38

jamillah schreef:En Mortlach ga je in de loop van de tijd steeds meer waarderen is mijn ervaring :mrgreen:


die gevoelens kreeg ik de afgelopen week ook al voor Mortlach :-oo
ja, dat is mijn mening dan he.....

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor DDD » 31 jul 2011 21:34

Misschien is het maar beter deze discussie te stoppen, inderdaad. Maar dat ik wegbleef is gewoon omdat ik er niets meer aan toe te voegen had. Dat voor alle duidelijkheid. De keuze is nu aan jou. Ik wens je veel sterkte.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron