Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 aug 2011 21:54

ik ben daar natuurlijk niet bij, maar als ik eerst begrijp dat het dagelijks mis was, en nu 17 dagen goed, zie ik dat wel als positief! en wat er dan nog meer is, hetzij zo, maar dit is wel positief! en dat is fijn. Een goede uitgangspositie om te bouwen naar meer, met behulp van goede hulp!

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 11 aug 2011 22:03

@paprikameisje @samanthi,

jullie hebben allebei gelijk schatten. het knagende gevoel en de angst dat het fout is zorgt ervoor dat het geen perfecte rust is, en vanuit de ogen van een buitenstaander die alle posts gevolgd heeft is het geen rust, maar RELATIEF gezien is het wel degelijk een periode van rust.
Ik zie het zo:

ergste: woedeuitbarsting
ook heel erg: hulp zoeken/ weggaan
heerlijke verademing: geen woedeuitbarsting of ruzie

onmogelijk: leven zoals de meeste lezers van dit forum, zonder de angst/ schaduw van het geweld

Je hebt twee totaal tegenstrijdige emoties: liefde en haat, tegenover dezelfde persoon. Welke emotie moet je op af gaan? Dit is trouwens een vraag die je niet hoeft te beantwoorden, meer bedoeld als toelichting van het soort gevoelens waardoor je verscheurd kan zijn.

Nu kan ik met enige afstand erover typen en ben ik wat minder licht ontvlambaar. Ik heb de indruk dat men denkt dat ik nogal gepikeerd reageer op dit forum.. :|

mohamed

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor mohamed » 12 aug 2011 09:01

Wat je ook zou kunnen doen is een time out nemen en een tijdje uit elkaar gaan. Door alleen te zijn kun je tot jezelf komen en in alle rust besluiten of dit is wat je wilt. Als hij je die ruimte niet gunt zou je die juist moeten nemen om je vrijheid terug te krijgen. Uit je verhaal blijkt namelijk duidelijk dat je een gevangene bent, maar durf je de sleutel wel in het sleutelgat te steken als deze je overhandigd wordt?

Het gevaar van relaties die abusievelijk zijn is dat het geleidelijk gaat waardoor degene die er de dupe van is het niet merkt. Denk aan het meisje wat de vampier uiteindelijk zelf binnenlaat en zich gewillig in haar nek laat bijten. Dat is feitelijk ook wat jij nu doet, maar realiseer je dat je uiteindelijk geestelijk doodbloedt. Een parasiet wordt zelden opgemerkt door zijn gastheer, of hij wordt gebagatelliseerd als zijnde onschuldig, maar de ervaring leert dat niets minder waar is, want de parasiet geeft alleen om zichzelf en niets om jou.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 aug 2011 11:06

fijn dat je hier toch de onrust van jezelf kwijt kan!!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor jaccootje85 » 12 aug 2011 11:22

Mortlach schreef:Want anders? Gaat het dan niet door? Daarmee zou je bij mij niet moeten aankomen hoor.

Belachelijk. Zoiets vraag je niet, zoiets deel je mee.


Gaat over het vragen of een vriendin mag komen (beetje late reactie)

Zoiets vraag ik ook aan mn man hoor! het is toch heel normaal dat je alles bespreekt met je echtgeno(o)t(e)?! En als mn man het niet goed vindt, zou ik wel doorvragen naar de reden. Gelukkig hoef ik niet op zijn humeur te letten, want hij is vrijwel altijd vrolijk :D
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2011 11:31

jaccootje85 schreef:Gaat over het vragen of een vriendin mag komen (beetje late reactie)

Zoiets vraag ik ook aan mn man hoor! het is toch heel normaal dat je alles bespreekt met je echtgeno(o)t(e)?! En als mn man het niet goed vindt, zou ik wel doorvragen naar de reden. Gelukkig hoef ik niet op zijn humeur te letten, want hij is vrijwel altijd vrolijk :D


Bespreken is wat anders als vragen. En bij 'nee' inderdaad doorvragen, want dan is er blijkbaar iets aan de hand. Maar als het 'Nee' is zonder verdere uitleg of een reden die nergens op slaat zou mijn reactie toch echt zijn 'doe effe lekker normaal!'.

Ik vraag me af hoe het anders gaat. Je nodigt een vriendin uit en een dag later moet je afbellen met de reden 'mijn man verbiedt het'? Kom op nou, zeg.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor jaccootje85 » 12 aug 2011 11:39

Mortlach schreef:Bespreken is wat anders als vragen. En bij 'nee' inderdaad doorvragen, want dan is er blijkbaar iets aan de hand. Maar als het 'Nee' is zonder verdere uitleg of een reden die nergens op slaat zou mijn reactie toch echt zijn 'doe effe lekker normaal!'.

Ik vraag me af hoe het anders gaat. Je nodigt een vriendin uit en een dag later moet je afbellen met de reden 'mijn man verbiedt het'? Kom op nou, zeg.


Ik bespreek mn ideeën met mn man voordat ik het voorleg aan vrienden/vriendinnen. Afbellen heb ik nog nooit hoeven doen. Als mn man geen verdere uitleg zou geven, zou ik inderdaad ook gaan denken: doe ff normaal.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2011 12:39

jaccootje85 schreef:Ik bespreek mn ideeën met mn man voordat ik het voorleg aan vrienden/vriendinnen. Afbellen heb ik nog nooit hoeven doen. Als mn man geen verdere uitleg zou geven, zou ik inderdaad ook gaan denken: doe ff normaal.


Denken? Of zeggen en gewoon doen wat je van plan was?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 aug 2011 15:13

zo belachelijk is dat niet hoor! hier wordt ook alles aan man of hij aan mij gevraagd. Zoiets overleg je toch even of het goed uitkomt. Nu ziti k hier met een man die in ploegen zit, misschien had hij wel wat anders in de planning om te doen, en dan spreek ik af.

Nee hoor, dus zo enorm belachlijk is het niet om dat te moeten vragen, of overleggen.

Mijn vriendinnen zijn hier altijd welkom, maar de momenten moeten toch besproken worden. Dus, worden gevraagd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2011 15:44

paprikameisje2 schreef:zo belachelijk is dat niet hoor! hier wordt ook alles aan man of hij aan mij gevraagd. Zoiets overleg je toch even of het goed uitkomt. Nu ziti k hier met een man die in ploegen zit, misschien had hij wel wat anders in de planning om te doen, en dan spreek ik af.

Nee hoor, dus zo enorm belachlijk is het niet om dat te moeten vragen, of overleggen.

Mijn vriendinnen zijn hier altijd welkom, maar de momenten moeten toch besproken worden. Dus, worden gevraagd.


Dan zijn we het eens, Natuurlijk wordt er overlegd, en als iets echt niet uitkomt of de ander heeft plannen, dan wordt er iets verzet. Maar nog, bespreken is wat anders dan vragen. Bij bespreken kijk je wanneer het allebei het beste uitkomt. Dat is wat anders dan toestemming vragen en waarbij de ander dus gewoon 'Nee. Punt' kan zeggen.

Ik denk dan aan een situatie waarover ik laatst hoorde. De vrouw van het stel wilde een vriendin uitnodigen maar de man zei doodleuk 'nee, want ik kan dat mens niet uitstaan. Die komt mijn huis dus niet in.' Zoiets zou ik dus echt niet pikken. (Zeker als die vriendin helemaal naar het buitenland komt voor een bezoekje).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 aug 2011 20:25

moet wel zeggen dat de vriendinnen die niet klikken met mijn man toch neit meer zo close zijn met mij :oops:

Riska

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Riska » 14 aug 2011 15:13

Gruzelement schreef dat haar man die vriendin niet echt mocht (ik geloof dat het was "iets tegen haar heeft") en dat is geen reden om nee te zeggen.

Ik zou alleen het volgende willen zeggen:
Vanmorgen was ik niet naar de kerk (foei toch Riska! :oops: :wink: )maar heb naar "Het Vermoeden" gekeken van de IKON.
Daarin wordt een speciale boodschap van de geïnterviewde in een muur geplaatst ( jawel, link naar de Klaagmuur, maar dan in het positieve).
Die boodschap was vanmorgen:

Elke angst is een tralie van je eigen gevangenis...

Moet je eens over nadenken Gruz...

Samanthi

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Samanthi » 14 aug 2011 16:34

Riska schreef:Gruzelement schreef dat haar man die vriendin niet echt mocht (ik geloof dat het was "iets tegen haar heeft") en dat is geen reden om nee te zeggen.

Ik zou alleen het volgende willen zeggen:
Vanmorgen was ik niet naar de kerk (foei toch Riska! :oops: :wink: )maar heb naar "Het Vermoeden" gekeken van de IKON.
Daarin wordt een speciale boodschap van de geïnterviewde in een muur geplaatst ( jawel, link naar de Klaagmuur, maar dan in het positieve).
Die boodschap was vanmorgen:

Elke angst is een tralie van je eigen gevangenis...

Moet je eens over nadenken Gruz...


O wat is dit waar!
Riska het was zelfs buiten de gevangenis eng omdat de gevangenis "veilig" was, maar de Heer heeft en zal uitkomst (ge) geven, ook voor jou Gruzz

Riska

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Riska » 14 aug 2011 16:52

Dat kwam heel in het begin van dit topic aan de orde, dat we niet uit de ellende durven stappen. Dat komt zelfs in de Bijbel voor: het volk Israël wordt uit Egypte uitgeleid. Alle ellende wordt vergeten, zeker als het onderweg heel onzeker wordt. "Had ons maar bij de vleespotten in Egypte gelaten"...
Ik heb daar eens een preek over gehoord - hoe moeilijk het is om ergens uit te breken - want hoe ellendig het ook is: dat is, vreemd genoeg, 'veilig'...

Er speelde mij een gedicht door het hoofd, kon het niet gelijk vinden.
Maar het is zo raak, dat ik het hier neerzet:

Soms is het mogelijk
ergens uit te breken, -
lukt het een punt te zetten
achter wat niet klopt:
een uittocht.

Lastiger is om het ook vol te houden.
Vaak denk je: nu begint het pas
nooit was ik eraan begonnen
als ik dit geweten had.

Wat verbaast:
dat het mensen lukken kan
om ergens uit te breken,
vooral ook:
het kunnen volhouden daarna.


Peter van der Schaft

jahjahcity
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:58

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor jahjahcity » 20 aug 2011 13:32

Gruzelement:

Ik heb gehuild bij het lezen van deze topic. Ik heb alles maar ook echt alles gelezen.
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik het zelfde mee maakt als jou.
Ik wist me geen raad en ben op google gaan typpen man slaat vrouw en toen kwam ik hier terecht.
Ik kreeg ook kippenvel van het lezen wat je schreef want dat ik precies hoe ik me voel en wat ik doormaak.
Ik heb wel een einde gemaakt aan mijn relatie maar ik mis hem heel erg en heb hem wel nog gezien.
Mijn vriend wil wel hulp gaan zoeken. Hij zegt dat hij niks psychies heeft maar dat hij gewoon alleen agressief is. Maar ik denk dat het meer dan agressie is. Alleen jij maakt wel een hele groote fout en die hoop ik nooit te maken is dat jij de ernst van de zaak niet echt meer ziet!. Wat een vrouw ook doet of zeg EEN MAN MAG EEN VROUW NIET AANRAKEN !!!!!!!!!!!!!. Ik wil ook schaapje bedanken voor de goeide link. Ik ga ook contact met ze zoeken. ik vraag me af hoe het veder met je gaat gruz. Ik ken veder ook echt niemand in mijn omgeving die zoiets mee maakt als mij. Ik ben trouwens colombiaans.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten