Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 02 aug 2011 13:39

en annet, heb je je er nog erg druk voor gemaakt?
ik wil ook graag alles netjes hebben als er iemand komt, ook al weet ik dat het achteraf weer net zo op de kop zal staan, en je weer van voor af aan kunt beginnen.. (rare gewoonte is dat toch).

zo, wat voelde ik mij vanmorgen een heerlijke huisvrouw 8)
boodschappen waren gedaan, bovenverd opgeruimd en ik zat lekker in het zonnetje boontjes te punten en aardappels te schillen, kindlief in het zwembadje, wasje aan de lijn en wasje in de machine... heb er echt even van zitten genieten
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pol » 02 aug 2011 19:53

Wij hebben tegenwoordig een speeltoestel in de tuin en daaronder rubber tegels. Die laatsten geven enorm af aan kleren.... hoe krijg ik die vlekken eruit? Een wit rokje is verknald, zelfs met vlekkenspray en de kookwas van 90 graden lukt niet....

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jeepeecee » 02 aug 2011 20:07

ik heb me heerlijk nuttig gemaakt vandaag: het hele huis gestoft, 2 slaapkamers, woonkamer, gang. Het hele huis gezogen, de badkamer en wc een grote beurt, de keuken gedweild......

Het jammere is alleen, het was niet bij mij thuis 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 29 aug 2011 19:16

Griebel! Welke blik-opener is nou écht goed?
We zijn nu 5 maand getrouwd, en m'n 3e blikopener is gesneuveld! Ik snap er geen snars van! De eerste was een goedkope, bij de 1e x draaien had ik het wieltje in handen, de 2e was een duurdere versie, na 3x gebruiken kapot, nu heb ik zo'n 'ouderwetse' stalen(want die was vlgns die vrouw in de winkel onverwoestbaar), en die klikt 'm alleen vast, en dan kan je draaien wat je wilt, maar hij verplaatst zich niet...

Wekle blikopener is nou écht goed? Als ik die dingen nou dagelijks gebruik, alá, maar als ik ze 1x in de 2 weken gebruik is 't veel!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 29 aug 2011 19:18

geen enkele, denk ik ;) Ik heb hetzelfde probleem. Daarom koop ik gewoon geen blikjes waarvoor een blikopener nodig is, maar alleen maar met een zo'n trekdingetje erop :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 29 aug 2011 19:40

Bij mij breekt zo'n trekdingetje ook altijd af :x Ik koop zoveel mogelijk glazen potten en heb daar een aparte openen voor.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor liefie » 29 aug 2011 19:47

Tupperware blikopener!! Die heb ik een keer gehad en het is echt een geweldig ding en nog een positief punt je hebt geen scherpe randjes meer als je het blik open gedraaid hebt ideaal!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor NdW » 29 aug 2011 19:53

liefie schreef:Tupperware blikopener!! Die heb ik een keer gehad en het is echt een geweldig ding en nog een positief punt je hebt geen scherpe randjes meer als je het blik open gedraaid hebt ideaal!


Die heb ik ook... en ik ben helemaal geen tupperware-mens, maar deze is echt geweldig!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 29 aug 2011 20:27

Ik heb er een van brabantia. Al meer dan tien jaar. Nooit problemen mee.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 29 aug 2011 20:47

Ik heb een Leifheit geloof ik, inmiddels de tweede. Die van Tupperware heeft mijn moeder, maar ik vind hem lang niet zo ideaal als ze het vaak doen voorkomen.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor tulp » 30 aug 2011 09:28

Ik heb al 15 jaar een Leifheit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 09:36

Ik gebruik die van tupperware, al gebruik maar weinig blikken dus gebruik hem maar zelden. Echt een ideaal ding want het geeft geen scherpe randen aan de blikken.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 30 aug 2011 10:00

ik heb er een van de lidl, 3 jaar garantie dus de bon goed bewaard, maar die kan ondertussen weg, hij doet het nog prima. ik gebruik hem iedere week! Tomatenpuree, soep, perziken op siroop, bruine bonen etc. Iedere week wel een gerecht waar ik een blik voor aanschaf, vind het ideaal :wink: (maar oft ook echt gezond is.....)

hier waren zaterdagavond alle wasmanden leeg, de strijk weg, maar ik kan nu weer overnieuw beginnen. Vind het soms echt ondankbaar. Maar heb er gelukkig geen echte hekel aan.
De vloer is gedweild, straks de wc's nog en dan heb ik voor vandaag alles weer gedaan. Alleen vanavond nog een stofzuiger erdoorheen en koken :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2011 11:02

tupperware, als die kapot is, kan je gratis een andere krijgen :) al heb ik zelf een goedkope van de blokker, we gebruiken dat ding niet zovaak.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 30 aug 2011 12:45

ik heb net zoiets als die van tupperware, alleen dan een ander merk. die man staat hier elk jaar op de jaarmarkt. hij doet het al 3 jaar zonder problemen en gebruik hem best regelmatig. ook geen scherpe randjes. en maar 7,50 euro (die van tupperware is iets van 30 euro ofzo toch?).
er staat alleen geen merknaam op. de jaarmarkt is over 2 weken, dus kan vragen of iemand even een kaartje van die man mee wil nemen voor me? misschien staat er een site op ofzo waar je ze kan bestellen..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten