Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 25 aug 2014 11:33

MissF schreef:En het is idd de geaardheid van het ene stopcontact. Ongelooflijk, de elektricien is een half uur geweest, niks gevonden, en de wasmachinemonteur checkt het stopcontact en zegt meteen: de aarde is er af, dus dat is het probleem. Andere stopcontacten gecheckt, die zijn allemaal prima. Probleem in 10 seconden opgelost.
Ben benieuwd naar de rekening van de elektricien, de wasmachinemonteur kost altijd al amper iets. Nu moet het stopcontact dus nog gemaakt worden, maar dat mag mijn man mooi gaan doen :D

Bizar zeg, dat hij dat dan moet ontdekken. :roll:
Maar gelukkig weet je nu de oorzaak.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2014 12:10

Ongelofelijk zeg. Maar goed fijn dat het is opgelost.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 04 sep 2014 10:06

Dames, het spinnentijdperk heeft haar intrede gedaan :?
Nee daar ben ik niet blij mee want ik hou niet van die kriebeldingen met enge grote lange poten.

Nu zit ik met de volgende vraag: waar blijft de spin nadat je hem hebt opgezogen?

Niet in de opvangbak van mijn Dyson, die was leeg voor ik de spin erin zoog. Stofzuiger naar buiten gezet, mijn dappere oudste zoon gevraagd of hij de opvangbak wilde legen. Zit geen spin in zegt ie. Waar is ie dan gebleven? Toch er weer uit? BRRRRRRRRRRR kan vanaf nu mijn stofzuiger dus niet meer vertrouwen als huishoudelijke hulp en bijstaander uit penibele situaties.

Het is dus zo'n ernstig vraagstuk voor mij dat ik er speciaal weer es voor op refoweb ben :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 10:31

Sowieso niet. De kans is aanwezig dat de spin het overleeft.... en aangezien een spin niet bang is voor een beetje stof kruipt hij er dan gewoon weer uit. Dus, doodslaan of beter, een glas over de spin zetten, papiertje tussen glas en vloer / muur schuiven, naar buiten lopen en de spin ergens in een plant zetten. Het zijn nuttige dieren.

ps. het fruitvliegjestijdperk is ook nog niet voorbij hier... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 12:06

*Annet* schreef:Dames, het spinnentijdperk heeft haar intrede gedaan :?
Nee daar ben ik niet blij mee want ik hou niet van die kriebeldingen met enge grote lange poten.

Nu zit ik met de volgende vraag: waar blijft de spin nadat je hem hebt opgezogen?

Niet in de opvangbak van mijn Dyson, die was leeg voor ik de spin erin zoog. Stofzuiger naar buiten gezet, mijn dappere oudste zoon gevraagd of hij de opvangbak wilde legen. Zit geen spin in zegt ie. Waar is ie dan gebleven? Toch er weer uit? BRRRRRRRRRRR kan vanaf nu mijn stofzuiger dus niet meer vertrouwen als huishoudelijke hulp en bijstaander uit penibele situaties.

Het is dus zo'n ernstig vraagstuk voor mij dat ik er speciaal weer es voor op refoweb ben :mrgreen:

Ik was vanmorgen de eerste die de voordeur uitliep, bam, zo met mn giecheltje in een web. 8-[
Dat rag wreef ik zo van mijn gezicht af, maar was nogal brrrrr dat spin in mijn haar meeliftte.
Ik heb nl. ter weerszijden van de deur hanging baskets, en zodoende kunnen ze een keurig webje van bloem naar bloem weven.
Ik ben niet echt panisch van spinnen, maar hoef ze niet in mijn haar. :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 04 sep 2014 12:33

Misschien toch iets aan die angst doen Annet? ;)
Jullie hebben toch een oud huis? Tja, daar hou je spinnen.
Het was hier 1 spinnennest toen we hier kwamen, huis had 4 jaar leeg gestaan, niks aan gedaan, niemand binnen geweest. Tja, dan zit het vok spinnen en muizen.
Nu alles geschilderd en schoongemaakt is, is het een stuk minder, maar ze zijn er nog steeds genoeg. Dat hoort er nou eenmaal bij :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor liefie » 04 sep 2014 13:42

Wij hebben ook een heel oud huis 100+ maar hebben heel weinig spinnen gelukkig en anders zijn het hele kleintjes die vang ik gewoon met een wc papiertje.
grote zou ik ook met stofzuiger doen hoor maar die heb ik nog nooit gezien in ons huis

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 04 sep 2014 15:30

Hier met de elektrische vliegenmepper :oops:
Zag in een folder van de week een spinnenvanger staan..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 15:39

Ik heb voor het eerst van mijn leven een chocoladevlek uit een witte broek gekregen, geheel en al, niks meer van te zien.
De klassieke fout die vaak gemaakt wordt, is direkt met zeep aan de gang gaan, maar daar fixeer je de vlek mee.
Weken in melk.
Daarna heb ik er voorzichtig wat dikbleek op gesprenkeld, uitgespoeld en toen in de witte was op 40 graden. Helemaal niks meer te zien. =D>

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 22:45

liefie schreef:Wij hebben ook een heel oud huis 100+ maar hebben heel weinig spinnen gelukkig en anders zijn het hele kleintjes die vang ik gewoon met een wc papiertje.
grote zou ik ook met stofzuiger doen hoor maar die heb ik nog nooit gezien in ons huis


Dan lopen ze er net zo hard weer uit. Kan je ze beter buiten zetten :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor liefie » 05 sep 2014 02:34

Haha niet als je een prop in de slang doet :wink: Deden wij thuis altijd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 05 sep 2014 16:14

Ik heet spinnen hier tegenwoordig hartelijk welkom in huis. we hebben nl. erg veel last van vliegen, dus de spin is tegenwoordig mijn bondgenoot ;)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 05 sep 2014 16:33

Enne als je die prop eruit haalt, dan komen er dus tien spinnen naar buiten gekropen Liefie? :P

@Marnix, mijn plafond is 2,75 hoog en die spinnen gaan altijd boven inzitten, ben jij zo lang dat je daar bij kunt? Dan roep ik jouw volgende x
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Memmem » 05 sep 2014 18:33

Als je de stofzuiger een poosje laat draaien overleeft ie het volgens mij niet, meestal zuig ik de spinnen op onder het stofzuigen en ga daarna gewoon verder. Ik heb niet het idee dat in de berging meer spinnen leven dan ergens anders in huis.

Anoniem_89

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 sep 2014 18:36

Ik geef mijn vrouw altijd een waterpistool.
Die vullen we dan met benzine en vlak nadat je begint te spuiten steek je de vlam aan met een aansteker of lucifer. Zo branden we alle spinnen weg.
Voelen ze toch niks van :)


https://www.youtube.com/watch?v=SlIYP3tlUbQ


Video is niet van mij!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten