Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor johannes1 » 28 jan 2014 11:52

Beetje opwarmen en dan kan je het zo wegpoetsen (tenminste op schaaltje) Op tafel kan je opwarmen en dan met een keukenpapier opdeppen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 31 mar 2014 12:07

Dit topic maar even omhoog gooien :)
Wie heeft er dé tip tegen mieren? Ik krijg ze gewoon niet weg. Elke dag de zak eruit halen, mierengif strooien, 2 soorten lokdoosjes, een grote kier helemaal dichtgekit, het helpt allemaal niks.
We kunnen ook niet ontdekken waar het nest zit, ze gaan ergens de muur of de vloer in, in de kelder is geen nest te ontdekken, buiten ook niet. Dus een nest dichtgooien ofzo kan ook niet.
Iemand een tip?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor meribel » 31 mar 2014 12:09

Hier geen tips, ik wordt ook gék van die dingen, en met dit mooie weer is het mierenseizoen helaas alweer veel te vroeg begonnen #-o

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2014 12:15

MissF schreef:Dit topic maar even omhoog gooien :)
Wie heeft er dé tip tegen mieren? Ik krijg ze gewoon niet weg. Elke dag de zak eruit halen, mierengif strooien, 2 soorten lokdoosjes, een grote kier helemaal dichtgekit, het helpt allemaal niks.
We kunnen ook niet ontdekken waar het nest zit, ze gaan ergens de muur of de vloer in, in de kelder is geen nest te ontdekken, buiten ook niet. Dus een nest dichtgooien ofzo kan ook niet.
Iemand een tip?

Wij hadden ze ook al, een paar weken geleden.
De lokdoosjes van de A ction schijnen heel effectief te zijn, ik heb ze niet, dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
We hadden ze vorig jaar zelfs op een slaapkamer boven, geen idee waar ze vandaan kwamen, toen hielp, na 3 vergeefse pogingen, de lokdoos van HG X prima. Met 2 verpakt, wel flink aan de prijs, maar effectief.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 31 mar 2014 12:46

bedankt! Die van de action werkten in ons vorige huis idd perfect, ik ben ook al 3 x daarheen gereden, en tot vorige week hadden ze ze niet. Nu eindelijk wel, dus ik dacht er nu vanaf te zijn, maar helaas :( Deze mieren zijn erg hardnekkig.
Die van HG maar eens opzoeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor bakvis » 31 mar 2014 13:52

Als je het nest niet kan vinden; Piron mierenmiddel.
is eigelijk voor buitenshuis maar vorig jaar werden wij ook helemaal dol van die beesten en geen nest te vinden. toen een beetje van dat spul gestrooid op de plek waar ze steeds zaten. 's avonds gestrooid en de resten smorgens opgeruimd voor de kids beneden waren. Mieren nemen de korrels mee naar hun nest en zo wordt het hele nest uitgeroeid! Is aan de prijzige kan, volgens mij hebben wij het bij de Multimate hier gekocht. Is wel een grote fles (blauw met rode dop) maar je hebt maar een heel klein beetje nodig en het werkt als een trein!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 09 apr 2014 20:03

voor degenen die ook last van mieren hebben: uiteindelijk is de grote stroom verdwenen door de spuitbus van Luxan en lokdoosjes van dat merk. Bij de Welkoop gehaald. Binnen een uur was de lange stroom mieren weg.
Nu vind ik het en der in huis nog wel een verdwaalde mier, maar het is er steeds maar 1, die zijn nog wel dood te maken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 14:48

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Wervelwindje » 14 apr 2014 16:14

Bij ons stikt het ook al weer van de mieren. We wonen in een oud huis vol gaten en kieren, genoeg plekjes om binnen te komen. Pas hadden we zelfs een muis :shock:
Ik heb twee mierenlokdozen van Vapona in de vensterbank gezet, gelukkig lopen er nu bijna geen miertjes meer rond.
Iemand een tip voor een goede wespenverdelger? We hebben vorig jaar op ons balkon een nest gehad, ik wil dat graag voorkomen dit jaar ;)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Acire » 14 apr 2014 18:31

Iemand nog wat voor naaktslakken? *bah*

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 14 apr 2014 18:37

Bij ons kwamen de naaktslakken onder de achterdeur door. Of de kier helemaal dichtmaken, of helemaal (echt tot in de hoeken) bestrooien met zout... maar dan moet je dus wel weten waar ze vandaan komen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pannenkoek » 14 apr 2014 20:18

Acire schreef:Iemand nog wat voor naaktslakken? *bah*


Helaas geen broekje en shirtje :-)

Idd zout, en anders slakken korrels. Zijn idd vieze beesten. :(
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2014 07:27

aargg wij hebben er ook last van, bij ons komen ze onder het huis vandaan, in het kruipruimte is het een groot feest... ](*,) ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2014 08:24

Wij gebruiken deze als we last van mieren hebben:

http://haxo.nl/mierenpoeder-bayer-piron/

Heb je bij intratuin enzo in ieder geval. Werkt prima, ik strooi altijd 1x een beetje en dan zijn alle mieren alweer verdwenen. Ze gaan dood bij hun nest en worden weer door de andere mieren gegeten dus je hoeft het nest niet te vinden, dat doen de mieren zelf wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2014 15:33

Breng slurpers bij je thuis in kaart met een energiemanager door Laura Wismans

Wat zijn bij jou thuis de grootverbruikers? Is het de koelkast? De oude vriezer in de schuur? Die goedkope waterkoker? Hoeveel gas kost een zachtgekookt eitje eigenlijk?

De meeste mensen hebben geen flauw idee. Huishoudens die een energiemanager in huis hebben wel. Er zijn steeds meer van die apparaatjes in omloop. Van uitgebreide pakketten die gas- en elektriciteitsverbruik real time in kaart brengen tot stekkerblokken die een los apparaat meten. Kun je er honderden euro’s per jaar mee besparen, zoals sommige fabrikanten zeggen? En als je er een wil, waar moet je dan op letten?

De rest van dit interessante artikel kun je HIER lezen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2014 15:23

Ik wil graag een muur en een kast gaan verven met krijtverf.
Weet iemand of dit bij één van de bouwmarkten verkrijgbaar is, of moet ik dan naar een verfspeciaalwinkel?
Als ik google bij de verschillende bouwmarkten, kom ik steeds op schoolbordverf uit.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten