Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 06 jan 2014 19:28

Toen wij trouwden hebben we 2 losse boxsprings gekocht, met 1 matras van 180 x 200. Dat matras was aardig zacht, dus kon prima door het trapgat en was ook goed in mijn uppie om te draaien. Maar het hele bed heeft ons weinig gekost (via internet gevonden toen), en dat was vorig jaar aan het matras te merken. We kregen ook last van onze ruggen. Ondertussen hebben we andere matrassen gekocht. 1 grote was niet handig, omdat we van een aardig hard matras houden, en dat is niet zo handig zelf om te keren denk ik, daarom voor 2 losse gekozen.
We hebben matrassen die zich naar je lijf vormen (traagschuim), daartussenin zo'n matraswig, en erbovenop een topmatras, want 2 losse matrassen zou niet blijven liggen op onze boxsprings (zonder ombouw), en ik vind dat helemaal niet prettig, zonder topmatras blijf ik voelen dat het 2 losse matrassen zijn, en aangezien wij nooit beiden de hele nacht op onze eigen helft slapen, was voor ons zo'n topmatras ideaal :D

We hebben ze gewoon via internet gekocht. Achteraf is zo'n traagschuimmatras vast heel fijn, maar met topmatras erop werkt het een stuk minder goed. Wij houden beiden ook van harde matrassen, en dat topmatras is soms toch een beetje te zacht. Maar ach, de komende 10 jaar kunnen we er vast wel weer mee doen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2014 20:03

Wij hebben een boxpring met 2 matrassen, die net een rits aan elkaar zitten zodat ze niet makkelijk schuiven. Toch hadden we last van een gleuf en daar houden wenniet van hebben we ontdekt ;-)
We hebben nu een topper en dat bevalt fantastisch.
Wij hebben ons bed via een vriend gekocht tegen zo'n beetje inkoopprijs. Ideaal.

Een bed is wel een heel persoonlijke keus. Ik zou goed bedenken wat jullie belangrijk vinden (hard/zacht, materiaal, 1 matras/2losse matrassen etc) en met die informatie op zoek gaan. Succes!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 06 jan 2014 22:18

Wij hebben pas nieuwe matrassen, 2 losse dus. De winkel adviseerde om bij bedden vanaf 1.60 altijd losse matrassen te doen. Ze zijn loodzwaar, dus ik ben blij dat het geen hele is ;) Het prettige vind ik nu ook dat ik het veel minder voel als manlief zich omdraait in bed (en dat doet ie vaak en lomp :) ) We hebben er zo'n wig tussen, en ik vind het met de spleet wel meevallen.
Ik zou zelf nooit matrassen via internet kopen. Wij zijn gaan proefliggen in de winkel (Morgana, die verkopen Eastbornmatrassen onder Morganalabel waardoor ze voordeliger zijn). Ik zou ook even goed op een rijtje zetten wat je belangrijk vindt: hard/zacht, wel/niet wasbare tijk, wel/niet hypoallergeen.. En laat je dan gewoon eens voorlichten bij de winkel.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2014 23:01

Wij zijn destijds bij Droomdomein prima geholpen. Twee aparte matrassen, met lattenbodems die je aan kunt passen in stevigheid (niet verstelbaar in de zin van hoofdeinde/voeteneinde omhoog/-laag, maar de latjes zijn verstelbaar). Ieder z'n eigen matras(hardheid), geen last van elkaars gedraai :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pannenkoek » 06 jan 2014 23:18

Wij dobberen heerlijk iedere nacht op ons waterbed!
Als deze aan het einde is gaan we weer voor een waterbed. Heerlijk!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2014 08:45

wij wisten het ook niet meer op gegeven moment en hebben toen bij de plaatselijke winkel een boxspring gekocht. In eerste instantie al met de gedachte dat we graag de plaatselijke middenstand willen steunen als het mogelijk is, en zij hadden een goede aanbieding. Met een topper, dat maakt het wel af. Dat ligt heerlijk zacht maar daaronder heb je wel een stevig matras. Die van ons is in hoogte verstelbaar zowel aan het hoofd- als aan het voeten-einde. Daardoor heb je een split-topper waar je wel duurdere hoeslakens moet kopen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2014 22:31

Wij sparen nog even door: http://www.hetecobed.nl/

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pol » 18 jan 2014 09:05

Wat vinden jullie het voordeel van een boxspring. Wij "genieten" er altijd van bij centerparcs en zo maar vind het rotbedden....

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2014 10:41

wat is er mis mee dan?

Bij vakantieparken hebben ze gewoon 2 matrassen op elkaar gegooid en dat is allemaal losse rommel maar dit ligt prima hoor. Moet wel elke ochtend ff de boel (matrassen/topper) klein beetje rechttrekken maar dat doe je toch als je de bedden opschud.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pol » 18 jan 2014 10:44

vind het meer een vliegende schotel als ik er op lig :lol:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2014 10:51

Geen ervaring met vliegende schotels
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pol » 18 jan 2014 10:53

moet je in een vak.park op een boxspring gaan liggen, is hetzelfde effect als een sf film

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2014 15:37

Gewoon aangeven als ze super slecht zijn. Komen ze zo een nieuwe brengen. De schoonmaakploeg gaat echt niet elk bed beliggen!

Hier na vaak cp vakantie gedaan te hebben, twee keer nieuw matras gevraagd.... beide keren te horen gekregen dat het idd nodig was.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 27 jan 2014 14:44

Heeft iemand een tip hoe je kaarsvet goed weg kan krijgen? Als er bijv. kaarsvetdruppels op de tafel zitten, op een schaal...Ik krap het er nu af, de rest met een sopje, maar het blijft toch nog een laagje achter.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Acire » 27 jan 2014 19:10

Een laagje keukenpapier en dan met de strijkbout eroverheen. Dan komt het los en trekt het vet in het papier.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten