Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 04 nov 2013 11:00

Ik heb van mn schoonzusje een rosti Mepal koektrommel gekregen, en die vind ik heel fijn, ook helemaal doorzichtig, met een gekleurde band! M'n schoonzusje had erover dat ze ook in het groen zijn, en op internet zag ik net ook met een rode of zwarte band...https://www.rostimepalshop.nl/bewaren/b ... html#blauw

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor christien » 05 nov 2013 09:45

@Schelpje, leuk dat je ervaring hebt met de lock&lock dozen en je er tevreden over bent.
Je kan de dozen kopen via de webshop op internet.

@Judith, fijn dat je de koektrommel handig vindt, ik heb zelf geen ervaring met de koektrommels maar wel met de andere producten van rosti mepal.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor zomaar » 13 nov 2013 21:35

Waar wassen jullie grote raamoppervlakken mee? Gewoon met spons en handtrekker, of gebruiken jullie zo'n lange stok met spons en trekker? En wat is de ervaring, krijg je het dan goed schoon en streeploos?
Doe het tot op heden met spons en handtrekker maar het aantal ramen is nogal uitgebreid sindskort, en vind het nu wel wat veel tijd kosten, dacht misschien gaat dat met zo'n lange stok wel vlotter, en heb je ook het hhtrapje niet meer nodig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2013 21:40

Ik heb twee doeken, 1 voor nat en 1 voor drogen. Ideaal.
Zo'n stok is voor mij niet handig, heb een hhtrapje met twee trede's.
En zo vaak lap ik ze ook niet. :oops:

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor zomaar » 13 nov 2013 22:01

Heb ook 2 van die doeken van jemaco of zo iets, maar vindt het daar niet heel mooi schoon van worden, gebruik dat wel voor de ramen van de binnendeuren en de spiegels dat gaat prima, maar op de buiten ramen heb ik altijd het idee dat er nog een soort waas opblijft, nu ben ik ook wel iets pietje precies wat betreft de ramen, en ja het gebeurt hier zeker eens in de maand. Dus iets of wat werkcomfort is wel wenselijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2013 07:23

Oke, dan ben ik het tegenovergestelde. :oops: :oops: Enne nee het is hier niet smerig, maar de ramen buiten lap ik 4/5 keer per jaar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2013 08:32

Hier gebeurt dat ong 2 keer per jaar :mrgreen: :lol:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor juffiejuf » 14 nov 2013 09:49

Hier heb ik ook Jemako doeken. Voor kleine oppervlakten vind ik ze wel oke maar voor grote ramen aan buitenkant ben ik er ook niet weg van. Dan gebruik ik de HARA-trekker en die bevalt super.
Maare.... soms lijkt het echt zo zinloos om die ramen elke keer te zemen.... ;-)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Dippie » 14 nov 2013 12:56

http://www.easipaint.nl/index.php?actio ... de&lang=NL

Ik gebruik dit set voor mijn ramen en ben er super tevreden mee. Ideaal en helemaal streeploos :)
Heb ook doeken van Jemako, maar de gebruik ik ook alleen voor de kleine oppervlakken. Heb ze 1x gebruikt voor mn ramen aan de binnenkant, maar menn....als de zon erop scheen of savonds met de lantaarnpalen aan was het echt een vreselijk gezicht!
Heb dit set ooit een keer op een markt gekocht, jaren geleden, maar ze stonden hier van de zomer ook nog op de weekmarkt. Heb er ook een uitschuifstok bij, ideaal voor mijn grote ramen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 14 nov 2013 13:02

Ik ben nogal van het simpele, gewoon een spons, handtrekker en zeem. Wel een iets duurdere handtrekker, anders krijg ik het ook niet naar mijn zin.
We hebben aan de voorkant een erg groot raam, dat moet echt in 3 delen, maar zelfs dan geen streepje te zien. Het geheim is wel dat je niet steeds je trekker aan de zeem 'afdroogt', gewoon nat houden, dat werkt hier perfect.
In de zomer ben ik ook erg precies op de ramen, als de zon dan naar binnen schijnt dan vind ik het al heel snel viezig. In de winter ben ik erg makkelijk, dan gebeurt het gewoon niet (behalve nu ons huis te koop staat, nu let ik op elk vlekje, en gebeurt het vaker)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2013 20:49

Voor de binnenkant van de ramen (de buitenkant doet de glazenwasser :oops: 8)) gebruik ik hier dezelfde methode als MissF. De glazenwasser klimt hier buiten overal bij met de ladder - met goed streeploos resultaat. Mijn moeder heeft wel zo'n lange stok gebruikt bij haar ramen, maar volgens mij werd dat niet zo mooi. Op kantoor gebruikt de glazenwasser een luxe systeem met waterslang (telescopisch) en tot mijn verbazing werkt dat ook behoorlijk streeploos, maar helaas zal dat privé niet haalbaar zijn :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2013 21:28

Wij hebben ramen die naar binnen open gaan. Ik hoef dus niet met een ladder/stok te werken.
Ik stoor me overigens niet aan strepen/vlekken.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Boerin » 14 nov 2013 21:53

Evelien schreef:Ik stoor me overigens niet aan strepen/vlekken.

Nee ik ook niet.
Stoorde ik me er maar eens aan, dan werden ze eens gelapt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 nov 2013 21:55

ikb en van schone ramen :) zoveel mensen, zoveel verschillen, bij erg vies gewoon met spons, trekker en theedoek, bij tussenbeurten, doeken van jemako.

tja... k heb niet te klagen, 1 raam voor en 1 achter :) wel in twee gesplitst en verder een enkel raampje in een deur :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pannenkoek » 14 nov 2013 22:39

Nou, bij mij genoeg ramen, en dan ook nog eens van die hoge. Ik heb een stok die ik tot 4,5 m kan maken. Dus met mijn 1,5 m erbij is het 6 m. Dan kom ik boven aan het raam. De witte dakgoot rand kan ik wel vergeten. Eerst even met de slang nat maken, en dan moet de spons op steel, en dan afspoelen. Droogtrekken doe ik niet. Het moet goed of niet, en geen half werk dat je nog druipers hebt. Op deze hoogte gaat het niet zonder druipers.
Heb er geen hekel aan, maar ben wel één tot anderhalf uur zoet als ik alle 20 ramen en 3 deuren wil doen. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten