Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schaapje » 30 aug 2013 15:42

liefie schreef:hier wordt de ene week gft opgehaald en andere week rest(container) 1x in de maand zakken plastic afval (zakken krijg je gratis) en 1x in de maand oud papier

Bij ons dito (zelfde stad/buurt :o ) alleen heb ik abusievelijk geschreven dat papier 1 x per week opgehaald wordt, is natuurlijk 1x per maand. #-o

Overigens ben ik wel blij dat er bakken komen voor het plastic, want ook al spoel ik alles zoveel mogelijk om, met dit warme weer liggen ze behoorlijk te stinken in de schuur. :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annette* » 30 aug 2013 16:34

Hier ene week de grijze container (restafval) en de andere week de gft. Plastic, oudpapier, blikjes, glas groente en fruit schillen wekelijks. Als je alles maar gesorteerd aanbied in een bak/emmer, voor het plastic zijn er speciale zakken.

Volgens mij waren wij 1 van de eerste gemeentes die met het ophalen van plastic begonnen, al heb ik wel het idee dat er bij de ene gemeente meer in mag dan bij de ander. Pakken van vla etc. mogen er hier gewoon in. Sinds die tijd gaat onze grijze container veel minder aan de weg, gft sowieso niet meer en blikjes gaan in de oudijzerbak. Voor het legen van de containers betaal je voor het gewicht wat je meegeeft.

Stort is hier niet gratis, voor bepaald bedrag mag je een aanhanger vol brengen. Al hebben ze soms wel van die dagen dat je bijv. snoeiafval gratis kan brengen.
Wat de toekomst brengen moge........

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ctje » 30 aug 2013 17:41

schaapje schreef:Overigens ben ik wel blij dat er bakken komen voor het plastic, want ook al spoel ik alles zoveel mogelijk om, met dit warme weer liggen ze behoorlijk te stinken in de schuur. :-&


Dan vraag ik me af of je het dan niet beter bij het gewoon afval kan gooien, water kost dan wel bijna niets, maar is wel belastend voor het milieu.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2013 18:31

Dat van die stort. Hier is het ook gratis, maar eigenlijk niet gratis want wij betalen per jaar een bepaald bedrag voor het afval wat je brengt bij de stort (of niet).

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 30 aug 2013 19:22

Die 'gratis stort' wordt inderdaad uit de gemeentelijke heffingen betaald, moet tenslotte érgens vandaan komen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Stip » 07 okt 2013 16:21

Hier is de tube zinkzalf aan de achterkant open geknap en mijn colbertje en shirtje zitten er helemaal onder. Helaas is het in de wasmachine er ook niet uit gegaan, iemand nog een tip?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor meribel » 07 okt 2013 23:07

zinkzalf van billen is makkelijker weg te halen met zoete olie.

maar of dat voor kleding geldt? Ik heb echt geen flauw idee.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2013 12:10

Allicht, maar de vraag is dan weer of de olie nog uit de kleding te krijgen is :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Stip » 08 okt 2013 16:09

haha inderdaad... zinkzalf weg, olievlek erin :-)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2013 17:05

Olievlek kun je altijd weer eruit halen met een vlekkenverwijderraar.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 08 okt 2013 18:48

En zo blijft het cirkeltje draaien :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2013 21:57

Maar je bent wel van de zinkzalf af. :wink:

Ik had pas kokosolie in m'n broek en shirt... ik baalde enorm, want dat krijg je er niet alleen met wassen uit. Eerst gespoeld, toen met vlekkenspul erop en het is er uit (pfoeihh).

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor christien » 02 nov 2013 23:26

Ervaringen gevraagd, wat voor soort bakjes schaaltjes gebruiken jullie voor het vers houden van koekjes, fruit groenten e.d.?

Ik heb een aantal bakjes van Rosti Mepal maar heb daar geen goede ervaringen mee.
De doorzichtige plastic bakjes met wit deksel sluiten niet volledig af en producten blijven niet vers daarin.

Heeft iemand ervaring met de schalen/bakjes van Lock & Lock?
Van tupperware weet ik dat het goede producten zijn maar ik vindt deze erg prijzen.
Nu dus op zoek naar een goed alternatief.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sterretje » 02 nov 2013 23:48

christien schreef:Ervaringen gevraagd, wat voor soort bakjes schaaltjes gebruiken jullie voor het vers houden van koekjes, fruit groenten e.d.?

Ik heb een aantal bakjes van Rosti Mepal maar heb daar geen goede ervaringen mee.
De doorzichtige plastic bakjes met wit deksel sluiten niet volledig af en producten blijven niet vers daarin.

Heeft iemand ervaring met de schalen/bakjes van Lock & Lock?
Van tupperware weet ik dat het goede producten zijn maar ik vindt deze erg prijzen.
Nu dus op zoek naar een goed alternatief.


Hier alles wat van 'opbergen/vershouden' is: tupperware. Lijkt duur maarvals ik om me heen mensen
'100' jr oude tupperware zie gebruiken dat nog steeds perfect werkt is het t geld wel waard.
Time flies when you have none!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 09:54

christien schreef:Ervaringen gevraagd, wat voor soort bakjes schaaltjes gebruiken jullie voor het vers houden van koekjes, fruit groenten e.d.?

Ik heb een aantal bakjes van Rosti Mepal maar heb daar geen goede ervaringen mee.
De doorzichtige plastic bakjes met wit deksel sluiten niet volledig af en producten blijven niet vers daarin.

Heeft iemand ervaring met de schalen/bakjes van Lock & Lock?
Van tupperware weet ik dat het goede producten zijn maar ik vindt deze erg prijzen.
Nu dus op zoek naar een goed alternatief.

Volgens mij heet het Lock & STock (we hebben hier ook een forummer die zichzelf zo genoemd heeft :lol: )
Ik heb er een aantal dozen van, je kon ze een keer sparen bij AH en ze zijn fantastisch. Chips en koeken blijven wekenlang knapperig en vers. Ik heb de vierkante dus heel makkelijk te stapelen en in rijtjes weg te zetten in een kast, i.t.t. ronde dozen.
Ik heb geen idee waar je ze kunt kopen, anders zou ik direct naar de winkel gaan om er nog een paar te kopen.
Ze zijn transparant, dus je kunt zien wat erin zit, vind ik zelf heel handig. De deksels hebben aan 4 zijden "clips", dus blijven perfect zitten.
Je ziet, ik ben ben een fan. :wink:

* EDIT* Het wel lock&lock, sorry. Ik heb het net even gecheckt. :oops:
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 04 nov 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten