Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 24 jun 2013 09:31

zon10
Het wassen van de auto op straat is slecht voor het milieu en gemeenten moeten mensen daar van bewust maken. Dat vindt de Bovag, de brancheorganisatie van garagehouders en autowasbedrijven.

In veel gemeenten geldt al een verbod op 'straatwassen' of wordt een ontmoedigingsbeleid gevoerd. Maar in veel gevallen werken deze maatregelen niet of niet genoeg, zo stelt de organisatie.

Veel gemeenten investeren, vooral in nieuwbouwwijken, in de aanleg van gescheiden rioolsystemen. Die zijn juist bedoeld om via de straatputten alleen hemelwater af te voeren.

Na een wasbeurt op straat, zo stelt de Bovag, komen alle schadelijke stoffen rechtstreeks in het oppervlaktewater terecht. Het gaat dan om bijvoorbeeld olie- en rubberresten, shampoos en zware metalen.

Bron: rtl

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 24 jun 2013 09:56

In onze gemeente is dat niet, ik woon in een oude wijk, met een gewoon rioolsysteem en ik schat dat 80% de auto voor de deur wast.
Ik moet wel zeggen dat ik het niet wekelijks doe, zelfs niet maandelijks, maar als het 'luizenseizoen" is aangebroken, dat is dus het voorjaar, begint de wasstraat er niet eens aan.
Ik ben weggestuurd bij een gerenommeerd bedrijf, te vuil mevrouw.
Door die plaklaag blijft echt alles alles er aan zitten. Mijn echtgenoot ging met mijn auto naar de concurrent, maar ving daar ook bot.
Ik ben toen aan de slag gegaan met vloeibare zeep en een microvezeldoekje en hij blonk als een zonnetje.
Ik had de neiging er toen mee langs die beide wasstraten te gaan en te laten zien wat ik verricht had met een emmertje sop en een doekje, wat zij met hun technologisch systeem, kennelijk niet aandurfden.
Vóór de winter invalt, gaat mijn man (de schat) met mijn auto voor een uitgebreide wasbeurt+beschermlaag. (Is wel duur trouwens). In de winter laat ik het er meestal bij zitten. :oops:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jun 2013 21:41

bluuuh... ik blijf een hekel houden aan de terugkomst van vakantie! die akelige berg was... zucht! Morgen weer een dag.. en dan moet ik echt van mezelf! :(

en met autowassen... als je dat met water doet, niks ant handje toch? die rotzooi gaat er anders ook wel af tijdens het rijden hoor! ik poets me echt geen breuk op die rotauto;s die alleen voor de deur staan als noodzakelijk kwaad! of als luxe artikel!

denk dat we dan ook maar eens moeten hebben over al die onzin plasticzakjes bij alle winkels! offuh..... onnodig licht aan laten staan, ehm.... onnodig waterverbruik..... en noem maar op! Ow.. zet de kachel twee graad lager! en doe een dikke trui aan!

Ik word rijk :)... of niet.. moet ik natuurlijk wel enorm veel dikke truien hebben en die moet je weer meer wassen... schiet ik ook niks mee op , de was is al zo verschrikkelijk...

Als er een machine wordt uitgevonden waar ik het in kan gooien en gevouwen weer uitkomt.... dan wil ik die wel testen :)!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LauraC » 24 jun 2013 21:50

paprikameisje2 schreef:Als er een machine wordt uitgevonden waar ik het in kan gooien en gevouwen weer uitkomt.... dan wil ik die wel testen :)!

:mrgreen:

Kiraatjuh
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2013 15:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Kiraatjuh » 25 jun 2013 15:58

Ik gebruik zelf de Philips HR2096 blender. Perfect ding... Maak er bijna elke dag smoothies mee haha, lekker met fruit en groenten.. Zo gezond

Gewoon een beetje recepten opzoeken op internet of youtube. Dat deed ik eerst ook.. Ik heb zelf ook zo'n e-book gelezen, waar allemaal van die recepten in staan en met duidelijke omschrijving.. Dat was deze: http://www.paypro.nl/producten/50_Groen ... 3925/20896 . Veel smoothies hebben echt aparte ingredienten, maar zijn echt super lekker. Niet te snel denken dat iets vies is, want je kan ze zo lekker maken als je wilt haha..

Ik neem ook elke dag een vers gemaakte smoothie mee naar mijn werk, jummm

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 25 jun 2013 19:51

paprikameisje2 schreef:denk dat we dan ook maar eens moeten hebben over al die onzin plasticzakjes bij alle winkels!

die gebruik ik als zak in mijn prullebakken! ideaal.. je gooit ze niet zomaar weg en je hoeft ook nog eens geen pedaalemmerzakken te kopen ;-)

en jah, die wasmachine lijkt mij ook wel wat! Laat even weten als je er 1 op het spoor komt :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2013 19:59

Die plasticzakjes idd, hier hou ik het meestal op papieren of ik neem zelf een grote tas mee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 27 jun 2013 07:22

Over autowassen gesproken. Gisterochtend kwamen ze hier in de wijk de straten en stoepen schoonmaken met zo'n grote harde borstel (zo'n wagentje). Daarna gingen ze met een bladblazer het zand/rommel bij elkaar blazen. Blij dat we onze auto nog niet gewassen hebben, man de hele auto onder een laag zand. Men wat een zooi.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 27 jun 2013 08:07

Maar de stoepen en straten zijn schoon en daar ging het om! :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 27 jun 2013 08:21

Tuurlijk... (niet dus). :wink:

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jans1 » 08 jul 2013 15:34

Misschien een beetje rare vraag...

Maken jullie allemaal gebruik van een toiletborstel??
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2013 16:10

jans1 schreef:Misschien een beetje rare vraag...

Maken jullie allemaal gebruik van een toiletborstel??

:shock: Hoe zou je anders het toilet willen schoonmaken? :-k

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jans1 » 08 jul 2013 17:17

Dat vraag ik me dus ook af bij m'n schoonouders....
Die vinden een toiletborstel smerig en doen dat dus met een wc papiertje... Brrrrr
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2013 17:20

jans1 schreef:Dat vraag ik me dus ook af bij m'n schoonouders....
Die vinden een toiletborstel smerig en doen dat dus met een wc papiertje... Brrrrr

Huh :?: 8-[
Ik spuit altijd de fles met de hals (niet perse het eendje :wink: ) onder de rand, laat dat inweken en dan lekker met de borstel. Bij de A ction verkopen ze voor 69 cent een losse borstel, dus dan hoef je niet het hele setje te vernieuwen, want na een aantal weken/maanden isie wel aan vervanging toe hoor.
Ik zet de borstel één keer per week in een oud potje met dikbleek, verdund met water.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jans1 » 08 jul 2013 17:25

Juist... Lijkt mij net zo een schone manier :-) lijkt me toch dat ze die dingen niet voor niks hebben uitgevonden...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten