Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annette* » 06 jan 2012 22:48

Mijn moeder wast het pakken ook gewoon, binnenste buiten, op een kort programma, 30 graden en niet te strak door de centrifuge.
Daarna nat op de wind, zodat die mooi opdroogt en dat gaat prima :)!
Wat de toekomst brengen moge........

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 06 jan 2012 23:30

Pantalon kan je goed zelf wassen, alleen wel zuinig met wasmiddel, zo koud mogelijk en zo min mogelijk centrifugeren. Colbert heb ik ook weleens gewassen, is alleen wel lastig bij de schouders om 'em mooi glad te krijgen. Maar hier is het wel gelukt.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2012 20:33

Heb pas een vestje van mijzelf wat niet in de wasmachine mocht wel in de machien gedaan, kort programma, weinig centrifuge. Daarna even in de droger en hij is prachtig geworden!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sophie77 » 09 jan 2012 19:57

Manliefs pantalons was ik af en toe, maar aan z'n colberts heb ik me nog nooit gewaagd. 'k Wist ook niet dat dat kon, maar zal het binnenkort eens proberen!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 10 jan 2012 20:27

Ik was(te) mijn broekpakken ook altijd zelf. Gewoon op de wolwasstand. Eigenlijk breng ik zelden iets naar de stomerij, meestal probeer ik het zelf op de wolstand, al heb ik mij nooit gewaagd aan de pakken van mijn man. Het persen van pakken is niet echt mijn ding.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 10 jan 2012 22:51

Ik heb een tijd terug eens geinformeerd wat een trouwjurk stomen kost, en gemiddeld zat het toch ruiimschoots boven de 100 euro...
Bij een stomerij dan he...
Wie weet of er ook goedkopere stomerijen o.i.d. zijn?
Zelf wassen durf ik niet aan, omdat er ook wat 'zilverwerk' op zit, en ik bang ben dat dat af gaat geven...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2012 23:17

Hier kreeg ik het advies om de jurk met een goed wolwasmiddel gewoon in bad te leggen.
Kuh je evt het zilverwerk eraf halen? Met stomen wordt het ook nat en kan het afgeven, denk ik.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 10 jan 2012 23:47

Het zilverwerk is beetje lastig uit te leggen....op m'n heup en op de sleep waren bloemen gemaakt van kraaltjes, pareltjes, pailletten en dus die zilverkleurige soort kraaltjes...
En bij mij is 't; als het bij de stomerij gebeurt, dan kan ik mezelf de schuld niet geven.
Ik denk dat als ik 'm nu in bad leg, 't weinig nut meer heeft, heb er eigenlijk veel te lang mee gewacht :oops: bij de stomerij heb ik nog wel hoop ;-) 't is met name de sleep die vies is, en halter...want de rouge is enorm gaan afgeven...

Gebruikersavatar
Nell
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 mei 2004 04:30
Locatie: VS
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Nell » 11 jan 2012 09:24

Haai schreef:Pantalon kan je goed zelf wassen, alleen wel zuinig met wasmiddel, zo koud mogelijk en zo min mogelijk centrifugeren. Colbert heb ik ook weleens gewassen, is alleen wel lastig bij de schouders om 'em mooi glad te krijgen. Maar hier is het wel gelukt.



Inderdaad , een pantalon is niet het probleem , maar het colbert!! Je moet eigenlijk bij het aanschaffen er al naar kijken!!
In Christ , my Saviour

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Stip » 11 jan 2012 09:40

Ik heb mn trouwjurk laten stomen via de 'winkel' waar ik de jurk gekocht had. Het kostte mij toen 40E, dat vond ik nog wel de moeite waard.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor juffiejuf » 11 jan 2012 09:44

hier eerst in bad gelegd en daarna de trouwjurk koud gewassen en niet gecentrifigueerd. Helemaal goed gekomen! Alleen met de sluier niet... Daar zaten pareltjes op en daar zijn er nu meer van af dan er nog op zitten :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 10:17

Ik heb er eigenlijk helemaal niks mee gedaan. Eerst op een paspop en nu gewoon op zolder, voor als Frederiek hem later wil passen :mrgreen: Dat beetje viezigheid onderaan maakt me niet zo uit eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 11 jan 2012 10:32

Ik zit echt te twijfelen wat ik wil...Vind het zonde, aan de ene kant, want de sleep is echt vies...omdat het toen erg nat was buiten (het had lang geregend, en op 't laatst had ik geen zin meer om telkens die sleep op te pakken, dus in de zaal heb ik 'm gewoon laten hangen, maar daar was het ook niet al te schoon natuurlijk ;-)

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor felisa » 11 jan 2012 11:55

Ik zou hem schoon (laten) maken. Ik weet niet hoeveel waarde je aan je jurk hecht, maar zelf vind ik het niet zo'n leuk idee om over zeg maar 25 jaar de jurk te voorschijn te halen, en hij is nog steeds vies van de trouwdag :?

Zelf heb ik hem gewoon gewassen in de wasmachine, op koud, maar ja, ik had verder geen pareltjes of iets dergelijks aan m'n jurk zitten, alleen stof.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor esli » 11 jan 2012 12:01

Ik heb er ook niks mee gedaan, niet gewassen oid. Die van mij is niet zo vies geworden en ik vind het wel prima zo.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten