Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 20 mar 2011 17:25

@Galateia, knap hoor, dat je die broeken zelf gaat maken....en dan na de reis weggooien....hoelang duurt die reis ongeveer?? als ik iets naai dan hecht ik er heel veel waarde aan, en gooi het niet snel weg.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 20 mar 2011 17:27

Leuke dingen zijn er weer gemaakt!

Ik ben gelukkig geslaagd voor een heel erg leuk babyvestje. gisteren bij mijn oma een aantal boeken door gekeken (al hele oude) en daar kwam ik een heel leuk gebreid vestje tegen (grijs met wit) wat nu weer helemaal in de mode is.
Morgen gaat mijn moeder gelijk wol halen en het vestje breien ben benieuwd naar het eind resultaat.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2011 18:02

rosaatje schreef:@Galateia, knap hoor, dat je die broeken zelf gaat maken....en dan na de reis weggooien....hoelang duurt die reis ongeveer?? als ik iets naai dan hecht ik er heel veel waarde aan, en gooi het niet snel weg.


Die reis duurt 4 tot 8 weken, afhankelijk van hoe snel alle papieren, de rechtszaak, het visum, etc. geregeld zijn. En dan zijn er echt kleren, die kun je weggooien. Omdat ik heel snel verbrand en de Afrikaanse zon natuurlijk meedogenloos is, draag ik daar het liefst dunne lange broeken. En omdat ik vrij lang ben, heb ik altijd moeite met broeken kopen. Dus ik maak ze voor deze reis zelf. En dit zijn echt hele simpele, gewoon met een blinde rits. Dus niet helemaal met knoop en gulp en riemlussen, enzo. Het patroon ligt al uitgetekend van vorige keer, ik weet precies welke dingen ik aan het patroon moet aanpassen, etc.

Ja, er zit even wat werk in, maar als ik er voor zou moeten winkelen, dan zou ik nooit slagen, omdat mijn benen te lang zijn :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 20 mar 2011 19:28

Galateia schreef:
rosaatje schreef:@Galateia, knap hoor, dat je die broeken zelf gaat maken....en dan na de reis weggooien....hoelang duurt die reis ongeveer?? als ik iets naai dan hecht ik er heel veel waarde aan, en gooi het niet snel weg.


Die reis duurt 4 tot 8 weken, afhankelijk van hoe snel alle papieren, de rechtszaak, het visum, etc. geregeld zijn. En dan zijn er echt kleren, die kun je weggooien. Omdat ik heel snel verbrand en de Afrikaanse zon natuurlijk meedogenloos is, draag ik daar het liefst dunne lange broeken. En omdat ik vrij lang ben, heb ik altijd moeite met broeken kopen. Dus ik maak ze voor deze reis zelf. En dit zijn echt hele simpele, gewoon met een blinde rits. Dus niet helemaal met knoop en gulp en riemlussen, enzo. Het patroon ligt al uitgetekend van vorige keer, ik weet precies welke dingen ik aan het patroon moet aanpassen, etc.

Ja, er zit even wat werk in, maar als ik er voor zou moeten winkelen, dan zou ik nooit slagen, omdat mijn benen te lang zijn :mrgreen:


Ik vind een blinde rits best al moeilijk! Zou voor het weggooien die rits er weer uithalen of is mijn zuinigheid weer :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2011 20:06

Ja, die haal ik er natuurlijk uit! Die gebruik ik gewoon opnieuw. Een blinde rits inzetten vind ik eigenlijk veel makkelijker dan een normale rits :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 20 mar 2011 21:14

@galateia, ik naai bijna nooit blinde ritsen in een kledingstuk, daarom iets minder ervaring. Doe eerder een gewone rits. In zo'n omgeving is het idd wel lekker om een dunne lange broek te dragen.
W.s heb je ze dan eerder genaaid, als gekocht. 't is inderdaad lastig als je lang bent. Ben zelf ook 1.88.
iig veel succes!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor ajl » 20 mar 2011 21:19

hier idem ( ook 1m80 met lange benen) Broeken kopen is een ramp. Draag momenteel daarom veel jurken/rokken

Ben trouwens wel benieuwd naar het resultaat Galateia! Ik kijk altijd vol bewondering naar alles wat hier geproduceerd is ( in de volle wetenschap dat ik het nooit zal kunnen)
Laatst gewijzigd door ajl op 21 mar 2011 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2011 21:32

wowh :oops: Ik heb altijd last dat de broeken te lang zijn :oops: (en als ik ze dan korter maak dan vindt ik de broeken ineens niet mooi meer). k ben 1.68.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 21 mar 2011 08:56

ajl schreef:hier idem ( ook 1m80 met lange benen) Broeken kopen is een ramp. Draag momenteel daarom veel jurken/rokken

Ben trouwens wel benieuwd naar het resultaat Galateia! Ik kijk altijd vol bewondering naar alles wat hier geproduceerd is ( in de volle wetenschap dat ik het nooit zal kunnen)


Nou AJL, zeg maar niet te snel dat je het niet kunt hoor! Dat dacht ik ook altijd van mezelf! Bij mij was tijd meer de belemmerende factor! Maar ik kan nu toch leuke dingen maken vooral voor dochterlief! Enne, ik wil je best op weg helpen hoor!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 09:55

@ ajl: Je kunt vast meer dan je denkt hoor! Een paar tips voor je die mij heel goed hebben geholpen: Spreek af met iemand die er wat meer verstand van heeft dan jij*. Je stimuleert elkaar dan, je gooit iets minder snel aan de kant als het niet lukt en het is gezellig ook! Begin heel simpel en stel niet te hoge eisen aan jezelf. Helpt echt!

*diegene moet niet al te goed zijn; mij blokkeert dat juist i.i.g. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2011 10:13

@Sophie, dat is heel persoonlijk. Bij mij zo zoiets juist totaal niet helpen want dan krijg ik alleen maar een negatief gevoel.

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor felisa » 21 mar 2011 10:21

Mijn zussen en ik hebben een poosje samen genaaid, om elkaar 'op weg te helpen' .
Op een doordeweekse avond, om beurten bij elkaar.
zodoende hebben we heel wat van elkaar geleerd, al waren we allemaal beginnende naaisters.
En nu lukt zelfstandig al heel wat.

En soms als je uit een bepaald patroon niet uitkomt, willen ze in de stoffenzaak ook nog wel eens even tips geven.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 11:29

Evelien schreef:@Sophie, dat is heel persoonlijk. Bij mij zo zoiets juist totaal niet helpen want dan krijg ik alleen maar een negatief gevoel.

Dat kan natuurlijk; als ik bij/met mijn moeder naai, voel ik me ook een stuntel :mrgreen:. Zij heeft haar coupeuse-papieren en heeft jaren alles genaaid voor mijn zussen en mij, zelfs trouwjurken en jassen/jasjes enz.. Daarom naai ik liever met een schoonzusje die een klein beetje meer weet dan ikzelf en zelf ook nog regelmatig wat uit moet halen omdat ze het verkeerd gedaan heeft. Daar voel ik me dus niet opgelaten als het bij mij mis gaat :wink:. En ondertussen heb ik door schade en schande al zoveel geleerd dat ik nu ook weleens met naaimachine en al naar m'n moeder ga en daar heerlijk ga fröbelen!

Heel wat anders: je ziet tegenwoordig regelmatig het e.e.a. van tafelzeil. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? En waar haal je patronen vandaan? Ik heb nl. een heel leuke site ontdekt met ontzettend veel keus in tafelzeil en zou er graag mee aan de slag gaan!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 21 mar 2011 11:46

Evelien schreef:wowh :oops: Ik heb altijd last dat de broeken te lang zijn :oops: (en als ik ze dan korter maak dan vindt ik de broeken ineens niet mooi meer). k ben 1.68.


Hier ook zo, ik ben 1.58
Ik zeg wel eens voor de lol 'ruim anderhalve meter'
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 21 mar 2011 12:35

van tafelzeil heb ik schortjes voor de kids gemaakt. Maar dat is simpel, gewoon een ander schortje op zeil overtrekken. Ik heb er zo'n bewerkt baiesband om heen genaaid. Ziet er wel heel leuk uit. Heb nu een tas nog in de planning staan...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten