Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 10 mar 2011 18:13

LeChat schreef:
NdW schreef:Ha, grappig Jans! Ik zag zo'n studiootje pas ergens, toen dacht ik: waar gaan mensen dat nu voor aanschaffen?
Voor sieraden dus, bijvoorbeeld. :mrgreen:
En voor het fotograferen van de trouwringen en de trouwbijbel, het boeket, etc... (de fotograaf op de bruiloft van vrienden van ons had ook zo'n studiootje)



Weet je waar onze fotograaf het boeket en de ringen op had gelegd voor een foto???

Op de grijze container..... We zaten te kijken naar de foto's , en toen wist één van thuis het te zeggen. Nou, je ziet er niets van. een beetje een zwart/grijze achtergrond, maar verder zie je niets.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaar » 11 mar 2011 20:26

Heb gisteren voor het eerst stof via internet besteld. Leek me altijd niks, je kan het niet voelen etc. Maar wilde nu al vast beginnen voor de zomer. En half april is hier pas de stoffenmarkt. ALs ik dan nog moet beginnen, agenda staat dan ook al weer voller, en heb nu iets meer tijd. Dat ik dacht ga het toch maar eens proberen. Katoenen lappen, kan niet zo veel mis mee gaan. Ben benieuwd. Ga volgende week voor het eerst naar naailes. Heb het altijd een beetje mezelf aangeleerd, en dat lukt ook wel maar wil toch even iets meer "kennis", soms kom je er gewoon niet uit, en bepaalde dingen lukken ook niet zo goed. Dus naaikriebels genoeg hier, nu maar hopen dat de resultaten naar wens zijn straks.

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 11 mar 2011 21:21

Ik heb zojuist de finishing touch gegeven aan het babymutsje dat ik al eerder gehaakt had door er een gehaakt bloemetje op vast te zetten:
Afbeelding
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 11 mar 2011 23:15

filia schreef:Ik heb zojuist de finishing touch gegeven aan het babymutsje dat ik al eerder gehaakt had door er een gehaakt bloemetje op vast te zetten:
Afbeelding


wat een mooi mutsje, leuk bloemetje

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 12 mar 2011 13:12

wauw, mooi filia!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2011 13:43

ik heb gedag gezegd tegen de aanschaf van een naaimachine. Ik kan het gewoon niet en ik zit me continue te ergeren aan de draad die er continue uitspringt. Bah..... ik heb er geen geduld voor!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 12 mar 2011 13:47

Dankje, vpk en rosaatje!

Ik was best wel verbaasd dat dit uit m'n eigen handen kwam, had nog nooit iets groters gehaakt dan een bloemetje. Maar blijkbaar is het dus écht zo dat je de basis even moet weten, en dan alles kunt haken... :)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 12 mar 2011 14:25

ik vind het echt een leuk hoedje, heb je er ook een patroontje van? Misschien kan ik een groter model maken voor dochterlief....

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 12 mar 2011 16:11

Bumba schreef:ik vind het echt een leuk hoedje, heb je er ook een patroontje van? Misschien kan ik een groter model maken voor dochterlief....

Dank je. :) Ik heb het patroon van deze site gehaald: http://lindevrouwsweb.blogspot.com/2011 ... tsjes.html Vervolgens zelf het schulprandje en de bloemetjes toegevoegd. Als je even googelt, kun je allerlei patronen vinden van gehaakte mutsjes...

Succes, ben benieuwd naar het resultaat!
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 12 mar 2011 16:16

kwebbel schreef:ik heb gedag gezegd tegen de aanschaf van een naaimachine. Ik kan het gewoon niet en ik zit me continue te ergeren aan de draad die er continue uitspringt. Bah..... ik heb er geen geduld voor!

Misschien is de bovenspanning te strak...?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 13 mar 2011 16:18

zou best kunnen, had m even bij de buurvrouw uitgeprobeerd. Alles ging scheef, bah. Ik doe het met de hand of verzin een andere hobby!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 13 mar 2011 17:47

Maar heel misschien als je eens met de draadspanning gaat spelen... dan zie je dat het allemaal wel meevalt. Echt waar. Als ik iets ga naaien, dan doe ik met een stofrestje eerst testen wat de juiste draadspanning is. Dat voorkomt veel ellende 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 13 mar 2011 21:46

precies, want bij elk stofje heb je toch vaak weer een andere draadspanning nodig. en als je patroon geknipt hebt, dan is er nog genoeg stof over voor een proeflapje.
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 07:40

Erg leuk filia, dat mutsje! Ik hoop ook ooit nog eens te leren haken!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 14 mar 2011 10:29

En vooral de draden goed naar achter leggen als je gaat naaien. Dat vergeet ik nogal eens en dan zit ik me ook flink te irriteren als de draad er weer uitschiet.
Hier is trouwens het dekentje af. Maar eigenlijk vind ik het nu zonde om het als dekentje te gebruiken, er valt zoveel van weg, omdat het best groot is. Misschien dat ik het fleece aan de achterkant er weer afhaal en er speciaal spul tussenstop, zodat het een speelkleed wordt. Ik zal binnenkort eens een fotootje maken. Het was een bereklus, dus ik wil hem wel echt gebruiken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten