Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor tulp » 14 mar 2011 11:12

Ik heb in een breiwinkel het garen Scheepjes Butterfly lux gekocht en ik wil er een sjaal van breien. Heeft iemand er ervaring mee of zal ik zelf het wiel uitvinden? Hoeveel steken moet ik opzetten? Moet ik in het garen steken? In de winkel kreeg ik niet echt advies en op youtube kan ik het deze keer niet vinden.

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 14 mar 2011 11:34

kwebbel schreef:zou best kunnen, had m even bij de buurvrouw uitgeprobeerd. Alles ging scheef, bah. Ik doe het met de hand of verzin een andere hobby!

Recht naaien kun je leren hoor! Gewoon ontspannen blijven dooroefenen. ;)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 11:42

kwebbel schreef:zou best kunnen, had m even bij de buurvrouw uitgeprobeerd. Alles ging scheef, bah. Ik doe het met de hand of verzin een andere hobby!


Niet te snel opgeven Kwebbel! Misschien helemaal opnieuw inrijgen, ook spoeltje opnieuw er in en inderdaad spelen met de draadspanning. De handleiding kan er vast wel iets zinnigs over zeggen, welke spanning je moet gebruiken bij welke stof.
En anders kun je misschien een soort wegwijscursus bij een naaimachinewinkel bij jou in de buurt krijgen?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 14:26

Hierbij een foto van mijn project. Michael heeft een mooie diepe, lage vensterbank waar je heerlijk op kunt zitten. Er lagen 3 saaie rode kussens op en 1 ervan is nu dus 'gepimpt', er liggen er nog 2 te wachten ;)
Kussen 1

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 14:34

Leuk, Laura! Wat ga je op de andere 2 maken?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 14:41

Op 1 komt een Kever-achtige auto (lekker makkelijk hahaha) en die andere...spui je idee-en maar!
Vind het bovenverwachting enorm leuk om te doen. Ik deed het eerst uit financiele overwegingen (voor we het huis kochten had ik rustig 20 euro neergelegd voor een leuk kussen voor M), maar nu doe ik het voor m'n plezier :) Helaas duurt 1 zo'n kussen wel een week ofzo, gewoon omdat het 's avonds laat moet gebeuren. Ik gebruik stof van zijn gordijnen voor de afbeelding en dan gewoon borduurgaren en knopen voor de rest, dus het is leuk dat het allemaal bij het raam past.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 14:48

Een vliegtuig? Met wat wolkjes eromheen? Of een zeilboot? Past wel bij een auto en een trein :wink:!

Vindt M. het trouwens té interessant of niet interessant genoeg om 'mee te helpen' :mrgreen:? 't Zou natuurlijk leuk zijn als je er ook overdag aan zou kunnen werken :wink:.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 14:54

Sophie77 schreef:Een vliegtuig? Met wat wolkjes eromheen? Of een zeilboot? Past wel bij een auto en een trein :wink:!

Vindt M. het trouwens té interessant of niet interessant genoeg om 'mee te helpen' :mrgreen:? 't Zou natuurlijk leuk zijn als je er ook overdag aan zou kunnen werken :wink:.

Hij vond het zaterdag middag te interessant en knipte bijna zijn vinger eraf :mrgreen: Hij zit ook telkens aan de wol, de knopen etc etc, dieik dan weer moet gaan zoeken. Nee hoor, ik doe een uurtje van 21-22.00 en dan ben ik weer helemaal happy. Duurt ook zo lang omdat ik nog nooit zoiets gedaan heb dus het is allemaal uitvinden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 14 mar 2011 14:57

tulp schreef:Ik heb in een breiwinkel het garen Scheepjes Butterfly lux gekocht en ik wil er een sjaal van breien. Heeft iemand er ervaring mee of zal ik zelf het wiel uitvinden? Hoeveel steken moet ik opzetten? Moet ik in het garen steken? In de winkel kreeg ik niet echt advies en op youtube kan ik het deze keer niet vinden.


Ik heb ff zitten kijken op internet wat het precies is.
Ik kreeg een mnd geleden van iemand bij ons uit de kerk ook zo'n bolletje om er een sjaal van te breien. Ik had één bolletje, ik weet niet hoeveel jij er hebt. Ik had toen 13 steken. Hij werd niet lang, maar meer had ik niet. Heb nog gekeken in diverse winkels, maar de wikkel was er af, dus wist eigenlijk niets.
Ik denk dat je makkelijk 30 steken kunt doen. Gewoon ff proberen, en zo niet haal je het uit. en begin je opnieuw

Suc6
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 15:00

Nee, een afgeknipte vinger is idd maar niks, dat kun je beter proberen te voorkomen :mrgreen:.

Wie weet wat er nog voor kunstigs uit je handen komt in dat uurtje 's avonds! Enne, je wordt vanzelf handiger en sneller. Succes i.i.g. :wink:!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2011 19:04

leuk gedaan!! zijn eerste letter nog een idee??

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 20:57

Zat ik ook nog aan te denken PPM....Vind Sophie77's idee ook wel leuk om een vliegtuig te maken, zeker ook ivm papa die met vliegtuigen werkt.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 21:01

Of de Schotse vlag in het rood?

edit: laat maar, je woont toch niet meer in Schotland?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 21:11

Bumba schreef:Of de Schotse vlag in het rood?

edit: laat maar, je woont toch niet meer in Schotland?

Hahaha, nee al meer dan een jaar niet meer ;) Je kunt al onze verhuizingen ook niet meer bijhouden he :lol:

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 21:16

LauraC schreef:
Bumba schreef:Of de Schotse vlag in het rood?

edit: laat maar, je woont toch niet meer in Schotland?

Hahaha, nee al meer dan een jaar niet meer ;) Je kunt al onze verhuizingen ook niet meer bijhouden he :lol:


Maar toch is het een mooie vlag, enne, lekker makkelijk!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten