Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 22 apr 2011 12:02

leuke armband kwebbel, en mooi is de lamp geworden jannoek!

hier is de rok ein-de-lijk af.... wat een karwei zeg. knap missf, dat jij dat zo ff in elkaar flanst.
ik vond het tricot erg lastig naaien met die naar binnen krullende randjes en dat kant ook. omdat het zo grof is sloeg de naaimachine ettelijke keren vast of trok het kant helemaal naar binnen. maar hij is klaar en ben er erg blij mee! zal binnenkort ff proberen foto te maken.

en nu op naar het volgende project want heb nog stof liggen voor nog een positierok, en ook nog verschillende stofjes om voor dochterlief nog wat te maken.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2011 00:33

vpk schreef:leuke armband kwebbel
dank je wel :) er volgen meer creaties als m'n bestelling dinsdag binnen is :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 26 apr 2011 08:26

Even een vraagje! Wij willen zo'n 'schaduwdoek'
Alleen is het probleem dat die bijna allemaal 3 meter breed zijn, en laat ons terras nou een metertje of 2 breed zijn,! Nu zat ik er aan te denken om er zelf 1 te maken.
Maar ik neem aan dat je dan speciale stof moet hebben? Wie weet wat voor stof er voor geschikt zou kunnen zijn?

Het is de bedoeling dat ie met 2 haken aan ons huis vast komt te zitten, en dan weet ik nog niet of ik 'm vierkant of driehoekig wil hebben, denk dat hier vierkant wel net zo makkelijk is!

Wie heeft er tips??

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 26 apr 2011 11:44

Zeildoek lijkt mij een goede optie...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 26 apr 2011 11:57

Je kunt ook gewoon een katoenen lap nemen hebben wij ook in de tuin (vierkant) en hangen we op als er veel mensen zijn is echt ideaal.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 27 apr 2011 07:34

Ik heb gister een lap ongebleekt katoen gehaald!
De winkel waar ik was, had alleen geschikte stof in 't zwart, dat leek me wel érg warm, maar toen stelde ze voor om ongebleekt katoen te nemen, en dat dubbel te gebruiken!
Dus gisterav alles aan elkaar gezet, een knalblauw randje eraan langs (kleur van de tuinstoelkussens) en het ziet er best vrolijk uit!
Ik moet nog even lusjes o.i.d. maken, en dan is 't klaar!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 27 apr 2011 15:27

Vandaag heb ik een poosje achter de naaimachine doorgebracht. Het resultaat: zo'n tricot rokje met gerimpelde zijnaden voor dochterlief! 'k Heb nog wat stikseltjes op voor- en achterkant gemaakt en het ziet er erg leuk uit! Alleen het naaien met tricot an sich viel me vies tegen; wat een gedoe zeg :roll: !
Van het restje maak ik er voor de jongste ook nog eentje en dan naai ik voorlopig weer even met 'normale' stof denk ik; gordijnen enzo bijvoorbeeld :wink: ...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 28 apr 2011 09:24

Gisterenavond heb ik (i.p.v. te naaien aan het andere rokje :wink: ), een Biedermeijer stoeltje bekleed voor onze slaapkamer. 'k Zag er een beetje tegenop omdat het behoorlijk ingewikkeld leek, maar het is boven verwachting gelukt! Nu de andere nog ...
Verder wil ik nog een paar schemerlampekapjes bekleden, ben benieuwd of dat een beetje te doen is!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jans1 » 28 apr 2011 12:46

Hier nog 2 weken tot aan de verkoping van de kerk waar ik met een kraam met sieraden ga staan... Kom er net achter dat ik toch wel erg weinig armbandjes heb... (ondertussen ok nog wat verkocht) dus daar moet ik er dan nog maar een paar van bijmaken :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

jaantje74
Verkenner
Verkenner
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 aug 2010 08:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaantje74 » 28 apr 2011 15:18

Sophie77 schreef:Vandaag heb ik een poosje achter de naaimachine doorgebracht. Het resultaat: zo'n tricot rokje met gerimpelde zijnaden voor dochterlief! 'k Heb nog wat stikseltjes op voor- en achterkant gemaakt en het ziet er erg leuk uit! Alleen het naaien met tricot an sich viel me vies tegen; wat een gedoe zeg :roll: !
Van het restje maak ik er voor de jongste ook nog eentje en dan naai ik voorlopig weer even met 'normale' stof denk ik; gordijnen enzo bijvoorbeeld :wink: ...


Ik heb er gisteren een voor mezelf gemaakt. Mij viel het naaien met tricot erg mee.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor gempa » 28 apr 2011 18:11

Sophie77 schreef:Vandaag heb ik een poosje achter de naaimachine doorgebracht. Het resultaat: zo'n tricot rokje met gerimpelde zijnaden voor dochterlief! 'k Heb nog wat stikseltjes op voor- en achterkant gemaakt en het ziet er erg leuk uit! Alleen het naaien met tricot an sich viel me vies tegen; wat een gedoe zeg :roll: !
Van het restje maak ik er voor de jongste ook nog eentje en dan naai ik voorlopig weer even met 'normale' stof denk ik; gordijnen enzo bijvoorbeeld :wink: ...

dan moet je kijken of beter wil als je de voetspanning wat verlaagt

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 28 apr 2011 21:33

Bleh.. door allerlei drukte kom ik niet aan naaien toe! 'k Heb zoveel leuke lapjes liggen en patronen erbij, ni nog tijd. Ik denk dat ik volgende week als de kids vakantie hebben ook maar vakantie neem van mijn huishouding en probeer weereens lekker bezig te gaan..

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 02 mei 2011 21:10

Sophie77 schreef:Vandaag heb ik een poosje achter de naaimachine doorgebracht. Het resultaat: zo'n tricot rokje met gerimpelde zijnaden voor dochterlief! 'k Heb nog wat stikseltjes op voor- en achterkant gemaakt en het ziet er erg leuk uit! Alleen het naaien met tricot an sich viel me vies tegen; wat een gedoe zeg :roll: !
Van het restje maak ik er voor de jongste ook nog eentje en dan naai ik voorlopig weer even met 'normale' stof denk ik; gordijnen enzo bijvoorbeeld :wink: ...



heb er vanavond ook 2 gemaakt, 't viel mij wel mee, 'k was binnen de 2 uur klaar, maar had al wel een voorbeeld..wat vond jij zo lastig aan de tricot dan???

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 03 mei 2011 06:16

Die tricot bleef maar oprollen; had ik het net glad gestreken, op elkaar gelegd (de binnen- en buitenkant), krult alles weer om :roll: . Ook moest ik wat uithalen (het elastiek zat niet strak genoeg en rimpelde dus niet voldoende) en toen had ik in no time 2 gaatjes in de stof. Die andere maak ik echt nog wel vandaag of morgen, het resultaat vind ik nl. wel erg leuk, maar geef mij maar 'normale' stof :wink:.
'k Heb trouwens vorige week ook nog 2 baretjes gemaakt; van crème en witte gordijnstof, afgebiesd met een donkerblauw biaisbandje, daar een hoedenelastiekje door en aan de zij-voorkant een leuke donkerblauw-met-witte-bloemen-strik. Het staat dochterlief schattig, 't was zo gebeurd en het kostte ongeveer 2 euro per baretje aan materialen!

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 03 mei 2011 08:21

Zo, de eerste jurken voor dochterlief zijn klaar. Elodie van FM. Erg leuk geworden. De een is rose met bloemetjes, de andere verschillende rode stofjes. Ze is er zelf erg blij mee. Ik ben mijn lappenmand eens aan het nakijken en zie meer leuke stofjes, dus deze week kan ik wel vooruit...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten