Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 12 apr 2011 22:29

jans1 schreef:Een van de vele creaties van de laatste tijd :D

Mooi hoor! Ik mag binnenkort naar een sierradenworkshop met een vrijgezellenfeestje, maar ik weet nú al dat het kralen kiezen lastig gaat worden... :lol:
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 14 apr 2011 12:02

Ah Laura, de festonsteek, vind ik ook altijd leuk om te doen (vooral met vilt) ;)

Annet, ik heb toevallig 2 boeken van Eline's huis gereserveerd bij de bieb. k Hoop ze morgen ff op te gaan halen, dus ben erg benieuwd! Ik vind de boeken van Tilda ook zo leuk!!!

Over die Bijbelhoezen heb ik idd ook eens iets gelezen in het RD. Die dames verkopen ze (online) voor een goed doel. Ik zou een doorzichtige of zwarte hoes misschien nog wel om mijn Bijbeltje doen, maar zo'n gekleurd patroontje voelt voor mezelf toch niet zo gepast of zo. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Hier nog wel aan de knutsel geweest, maar ff geen fotootjes. Binnenkort weer ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 14 apr 2011 12:34

Hier ook dat gevoel w.b. (felgekleurde) Bijbelhoezen, dus 'k maak alleen omslagen voor notitieboekjes, agenda's en groeiboeken van het cb en niet voor Bijbels. Pas zag ik bij iemand hoesjes voor zondagschool- en catechisatieboekjes; niet met een sluiting, maar gewoon heel simpel genaaid. Dat vind ik geen probleem, dus die ga ik ook maken voor de jongens. Hopelijk gaan de boekjes dan minder snel kapot :wink: .

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 14 apr 2011 18:56

wij kregen met onze bruiloft zo'n mooie grote Bijbel met kanttekeningen. die ligt eigenlijk altijd op de keukentafel (wij hebben een hoge, zo'n soort bartafel van teakhout) dus voorlopig kan kindlief er nog niet bij. maar de Bijbel vernielde al heel snel helemaal. werd helemaal kaal omdat je m vaak over de tafel schuift. dus ik heb zo'n bijbelhoes besteld van tafelzeil, omdat ik die zwarte/bruine hoezen met goudkleurige letters niet kon vinden in dit formaat, en ik wilde er toch wat omheen hebben. (volgens mij had iemand hier op het forum die site trouwens als onderschrift). donkerblauw met wit geruit istie en er zit over de voorkant verticaal een wit kantje. het 'lipje' om 'm mee te sluiten is van wit zeil met donkerblauw barokprint. ik moest er even aan wennen, maar vind het nu toch wel heel mooi en kan niet zeggen dat ik het ongepast vind ofzo. misschien komt dat ook omdat het donkerblauw is :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Acire » 17 apr 2011 10:29

Haha! Het boek met de blijde boodschap mag toch wel een blij kaftje hebben? :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 17 apr 2011 11:02

Haha, dat zou ik toch ook denken :D
Wij gaan binnenkort in de kerk de Herziene Statenvertaling lezen, en die hebben we nog niet. Voor mijn schoonvader had ik al voor zijn verjaardag namens zijn (schoon)(klein)kinderen een luxe versie gekocht, met goudsnede enzo, die was al mooi donkerrood van buiten.
Maar ik zag voor onszelf ook versies liggen, de goedkopere, met blauw/witte omslag. Binnenkort moet ik er toch even 1 kopen, en dan gaat mijn keus toch echt meteen naar de blauw/witte i.p.v. de zwarte. Maar een hoes erom maken is wel een goed idee, omdat ik het zonde vind als die snel kapot gaat. Zeker omdat we van die versie dus maar 1 in huis hebben. Want we hebben beiden een gewone Statenvertaling in het klein met de psalmen, en onze trouwbijbel, maar die is ook statenvertaling, en dan nog de NBV, maar die hebben we via marktplaats, dus was al niet perfect mooi meer. Maar de Herziene met psalmen moet voorlopig toch netjes blijven :) (tot de kerkenraad besluit op de NBV over te gaan natuurlijk ;) )

Ik heb gister het babybroekje in elkaar gezet, het is zo mooi geworden :D Ik denk dat ik nog wat leuke lapjes stof haal voor nog een stel broekjes :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2011 14:49

foto MissF ? Ben heel benieuwd!!

Ik heb denk ik een nieuwe hobby gevonden.. met dank aan de vele creaties die ik hier en ergens anders zag....

Afbeelding
Net één kraal teveel toegevoegd, afwerk met een iets te klein rondje waar het slotje doorheen kan maar de begintechniek heb ik een beetje door. Dus hij is op zich best wel geluk en ben er stiekem super trots op :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2011 19:52

Haha, ik wist ook niet hoe snel ik juist de gekleurde HSV versie moest kopen, ipv de zwarte.
Vind dat juist gaaf :)
Vroeger had ik m'n bijbel met glitterplakfolie opgevrolijkt, ook leuk :).

@Kwebbel; leuk!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 17 apr 2011 21:07

Jannoek schreef:Vroeger had ik m'n bijbel met glitterplakfolie opgevrolijkt, ook leuk :).


ik nog ;) mijn bijbelhoesje dan wel. voor onze trouwbijbel hebben we van iemand in de gemeente een hoes gekregen. met er op geborduurd : Bijbel (duh :D ) en naam van de kerk. en op de achterkant onze namen en trouwdatum. ik vond het een heel leuk welkomstkado :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 18 apr 2011 05:34

Leuk Kwebbel, vooral doorgaan, harstikke leuk. Als je het een paar keer gedaan hebt krijg je steeds meer inspiratie!
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 18 apr 2011 07:16

Onze trouwbijbel is inmiddels bijna 17 jr, maar die hebben we een keer geplastificeerd.
een hoes vind ik niet mooi,dan koop je toch een keer een nieuw bijbel voor een verjaardag of zo?
Wij hebben de blauwe versie van de hsv
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 18 apr 2011 14:38

*Annet* schreef:Leuk Kwebbel, vooral doorgaan, harstikke leuk. Als je het een paar keer gedaan hebt krijg je steeds meer inspiratie!


De hoes van mijn kerkbijbel heb ik al sinds jaar en dag gepimpt met kaftpapier, het bijbeltje zelf niet want anders past dat niet meer in de hoes...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 19 apr 2011 09:55

Bedankt Jannoek en Annet :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2011 17:47

Afbeelding

Het door mij gepimpte lampje in ons babykamertje. de ster is zilvergrijs (glimmend) en aan de andere kant van de lamp zit er nog één ;-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 19 apr 2011 18:31

leuk geworden jannoek! En Kwebbel trouwens ook, erg knap!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten