Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 04 feb 2012 23:27

Acire schreef:Vraagje: zijn er ook forummers die ervaring hebben met mozaieken?
Ik wil graag weten hoe je kunt voorkomen dat de stukjes tegels aan de randen losraken en hoe je de randen moet voegen. Wie kan me helpen?


Heb ik wel ervaring mee. Je kunt de stukje met speciale mozaiek lijm er op plakken. Deze lijm is ook geschikt om glas mee te mozaieken. Daarmee blijven de steentjes echt wel goed zitten. Als je de steentjes strak langs de rand doet kun je als alles droog is (24 uur) het gaan voegen. Hier zijn ook speciale voegmix voor te koop. Ook in verschillende kleuren.
De randen kan je gewoon mee voegen. Dit hoeft niet dik er op, Het is eigenlijk alleen voor de kleur.
Wil je de mozaiek voor buiten gebruiken moet je watervast multiplex gebruiken. Dit kan je van te voren lakken. Als het klaar is moet je 'm nog 1 keer met transparante beits doen. Dit om de voeg te beschermen tegen vuil.

Als je verder vragen hebt over mozaiek kan je ook hier naar bellen : www.colormemine.nl
Ook kun je hier workshops volgen (hier val ik wel eens in ;) )

Zo, einde reklame 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Acire » 05 feb 2012 21:44

Dank je wel! :)

Bedoel jij eigenlijk mozaiek met van die voorgesneden steentjes of geknipte tegels? En maakt dat verschil, of is de 'behandeling' hetzelfde?

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 06 feb 2012 14:53

De behandeling daarvoor is eigenlijk het zelfde. Met tegels zou je ook tegellijm kunnen gebruiken, maar hou er dan rekening mee dat als je het buiten gebruikt dat je ook lijm neemt die tegen vorst kan.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Haai » 06 feb 2012 22:47

JPC, dan heb ik nog eens een workshop gevolgd bij een collega van je, denk ik ;)

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Dine » 15 feb 2012 19:09

Dames, nog een vraag:
Wat betalen de mensen van jullie die op naailes zitten of hebben gezeten?
Het lijkt mij namelijk leuk om er weer op te gaan, maar ik weet niet of de prijs die de vrouw vraagt (450,00 per jaar) veel is..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 15 feb 2012 19:44

Dine schreef:Dames, nog een vraag:
Wat betalen de mensen van jullie die op naailes zitten of hebben gezeten?
Het lijkt mij namelijk leuk om er weer op te gaan, maar ik weet niet of de prijs die de vrouw vraagt (450,00 per jaar) veel is..


Wanneer ik het zo zie staan, dan denk ik: zo zo, dat is wel veel! Maar wanneer ik het omreken per maand, is het dus EUR 37,50. Wanneer je dan 1 keer per week les voor hebt, zit je dus rond EUR 10,00 per week.

Dat betaal ik ook, hiervoor heb ik 2 uur les per week, maar in de schoolvakanties heb ik geen les. Ik leer er ook patroon tekenen bij.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 15 feb 2012 20:17

Ik betaalde 22 euro per maand, een keer per week 2 uur les. En dan in de zomermaanden was het niet, en betaalde ik niet.
Volgende week is het stoffenspektakel, ik denk dat ik er maar weer eens heenga, al lijkt het me niet alles met 2 kids, maar ik heb weer zo'n zin in naaien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosekapje » 15 feb 2012 21:19

Ik betaalde dacht ik 6 euro per keer, maar wij moesten echt alles zelf doen. Kan niet zeggen dat ik er wat heb geleerd eigenlijk
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2012 08:33

@rosekapje: Da's toch ook de bedoeling van naailes, dat je alles zelf doet? 't Lijkt me dat je daar wel van leert, tenminste, als je advies krijgt hoe iets aan te pakken wat je nog niet onder de knie hebt :wink: ...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosekapje » 16 feb 2012 08:47

Nou lijkt me niet. Zij zat de hele avond op dr kont lekker thee te drinken en je kon alles zelf uitzoeken. Lijkt me juist dat je wat hulp en advies mag verwachten. Vandaar ook dat het zo goedkoop was denk ik :wink:
Advies nooit gehad, nee ik zou het zeker niet aanraden om daar op naailes te gaan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2012 11:35

Advies hoort erbij, bij naailes, maar vervolgens zul je het toch zelf moeten doen als je ervan wilt leren, denk ik! Als je geen advies krijgt, zou ik direct bij zo iemand weggaan; ik zou ook weggaan bij iemand die alle moeilijke dingen voor me doet, dan is het lesgeld ook weggegooid geld, toch?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 16 feb 2012 18:15

Huh, je moet toch sowieso zelf naaien op naailes? Maar dan wel onder begeleiding. Bij mij legde ze uit wat ik moest doen, en dan kon ik zelf een kwartiertje ofzo aan de gang, en dan legde ze de volgende stap weer uit. We waren met zijn vijven. Ik betaalde duds 5,50 per les van 2 uur.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosekapje » 16 feb 2012 19:57

Tuurlijk moet je zelf naaien op naailes, maar ik kreeg niet eens stap voor stap advies, zoals ik al zei ze zat er voor de 'gezelligheid' bij, maar aanwijzingen geven ho maar. Goed simpele dingen kan ik wel en veel meer doe ik toch niet, voor jongetjes is toch niet zoveel leuks te maken. Dan maar een dekbedhoesje, kussenhoesje etc.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 17 feb 2012 14:49

Het heet toch ook niet voor niets naaiLES, dan ga je er vanuit dat je er iets leert, anders kun je net zo goed thuis een beetje 'aanmodderen'...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Max » 18 feb 2012 14:14

Heb pasgeleden een taartenworkshop gedaan en ben helemaal enthousiast!
Alleen zijn voor zover ik weet alle/veel kleurstoffen verkeerde E-nummers...
Op internet vond ik een webwinkel die natuurlijk gekleurde marsepein verkoopt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Het zijn dan niet alle kleuren, blauw kan bv. niet natuurlijk gemaakt worden dacht ik.
Ben benieuwd naar reacties!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten