Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2011 09:11

Daar staan zeker leuke dingen in, ook een geweldige jas! Ik zal ook 'ns kijken of ik dat blad te pakken kan krijgen!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 07 okt 2011 09:18

heb m op de markt gekocht. Zullen we dan doen wie het eerst de jas afheeft? Heb ik een stok achter de deur!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2011 09:26

Haha, ik beloof niks! In welke maten staat die jas erin? Als ik een niet zo dik stofje zou nemen, kan ik 'm misschien maken voor de bruiloft van m'n zusje, volgend voorjaar!

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaar » 07 okt 2011 10:05

Leuk stofje, heb daar net een ballonrok van gemaakt voor m'n dochter, erg leuk geworden, vrolijke stof en je kan er lekker van alles boven dragen. :D

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 10 okt 2011 18:49

Maken jullie wel eens een bodywarmer?

Ben er nu met een bezig, gevoerd en het lukt niet om hem goed te keren. Heb gedaan volgens de aanwijzingen maar krijg hetm dus niet gekeerd. Heb de goede kanten van de stof op elkaar gelegd, de hals en armsgaten genaaid en de onderkant. En nu komt ie: Keer de bodywarmer door de voorpanden via de schouders en 1 zijnaad naar de goede kant te halen. Klinkt simpel maar het lukt niet. Er zijn geen armsgaten meer en het ziet er uit als een vormloos geval. Denk dat we er al 1,5 uur mee aan het puzzelen zijn. (hij zit dus wel goed in elkaar)

Help!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Memmem » 10 okt 2011 22:06

Volgens mij kun je niet keren met dichtgenaaide armsgaten, dat zit aan elkaar in het midden. Misschien die weer loshalen en zo netjes mogelijk aan de goede kant weer naaien.

Ik ben nu voor Jennine aan het naaien, ze moet voor de winter nog verschillende jurkjes en rokjes.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 11 okt 2011 14:19

Annet,

Zelf laat ik zo'n gevalletje nog weleens een stukje binnenzijnaad open om het zo proberen te keren. Maar da's alweer een tijdje geleden en ik weet niet of het zo bij en bodywarmer werkt.

Ben een overgooier voor dochterlief aan het maken en heb net bedacht dat ik er gehaakte bloemetjes wel leuk op vind.. dus maar een stuk of tien haken..

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 11 okt 2011 14:40

Sophie77 schreef:@*Annette*: Wat het ook voor moet stellen -sorry dat ik het niet zie- : het ziet er in elk geval vrolijk, kleurig, fleurig en netjes uit!!

'k Heb er ff een paar fototjes bij toegevoegd, misschien is het dan wat duidelijker ;).
Maar het zijn 2 mega schoenen met daarin een bloemstuk verwerkt voor het NK bloemschikken.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 11 okt 2011 17:18

Jaaaaaaaaaaaaa

nu is ie veel duidelijker. Mens wat een werk. =D> Die schoenen maken van papiermache #-o . Heb je de prijs gewonnen? Heb je dit alleen gedaan of met een groepje?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 12 okt 2011 20:08

Vanmorgen ff naar de markt in S. Haalde wat knoopjes voor DE BODYWARMER (mouwen zijn losgetornd en toen gedraaid en in elkaar gezet) Zegt de dame, die me hielp: het is toch wat he, van Rob! Ik keek verbaasd, wat bedoel je? Ja hij is van het weekend onverwachts overleden. 44 jaar en mankeerde niets.

Hij had altijd van die leuke stofjes en was zo'n joviale vent. Ik zal hem echt missen. Gelukkig heb ik nog wel e.e.a liggen als herinnering aan hem. Het was gewoon echt stil op de markt. Zelfs de echt marktvrouwen riepen nu niets over hun "lekkere aarebeien" Er was nu op de plek van zijn kramen een kraam met bloemstuk en condoleance register en allemaal kaarsjes.

Zo, moest het ff kwijt.....
ja, dat is mijn mening dan he.....

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 12 okt 2011 20:15

Zo, dat kan ik me voorstellen, Annet. Op een of andere manier bouw je een 'band' op met de mensen achter de kraam...

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor nita » 12 okt 2011 20:51

*Annet* schreef:Vanmorgen ff naar de markt in S. Haalde wat knoopjes voor DE BODYWARMER (mouwen zijn losgetornd en toen gedraaid en in elkaar gezet) Zegt de dame, die me hielp: het is toch wat he, van Rob! Ik keek verbaasd, wat bedoel je? Ja hij is van het weekend onverwachts overleden. 44 jaar en mankeerde niets.

Hij had altijd van die leuke stofjes en was zo'n joviale vent. Ik zal hem echt missen. Gelukkig heb ik nog wel e.e.a liggen als herinnering aan hem. Het was gewoon echt stil op de markt. Zelfs de echt marktvrouwen riepen nu niets over hun "lekkere aarebeien" Er was nu op de plek van zijn kramen een kraam met bloemstuk en condoleance register en allemaal kaarsjes.

Zo, moest het ff kwijt.....


zo dat is zeker ff schrikken zeg! is dat die kraam die tegen de kerk aanstaat laat maar zeggen, of die halverwege de straat?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 12 okt 2011 22:50

Die bij de kerk. Volgens mij had ie wel 8 kramen de laatste tijd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 13 okt 2011 01:22

Heftig! 't Was inderdaad 'n joviale kerel, een echte marktkoopman.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2011 08:49

Dat is erg heftig, annet. Je bouwt toch een bepaalde band met die mensen op.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten