Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jaccootje85 » 03 jan 2011 15:23

Mn broertje (20) hielp vorige week iemand die met de auto vastzat in de sneeuw, door de auto te duwen. Mn moeder en neefje van 2,5 stonden in de deur te kijken of het ging lukken. Mn broertje had er aardig wat moeite mee en mn neefje zei: "Ome S. kan er ook niks van!" Lekker verontwaardigd. Ik zei al tegen mn moeder: "De beste stuurlui staan aan wal!" Hahaha! :mrgreen:
Szent az Úr

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Schipje » 03 jan 2011 17:37

Al een paar maanden lang zegt dochterlief 'babapf' voor 'amen'. Van de week ging ik eens serieus met haar oefenen 'aaaaa-men', nu zegt ze steeds heel serieus 'aaaaa-pie'!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kinderpraat

Berichtdoor TheKeimpe » 03 jan 2011 19:30

Pas was onze tweede (3,5) ziek. 's Avonds aan tafel was hij erg moe. Mijn vrouw vroeg aan hem: Wil je de jampot even aangeven?

Met een diepe zucht pakt hij de pot en zegt: "Ik moet ook zooooveeeel doen vandaag..." (Hij had de halve dag op de bank gelegen...)

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Bumba » 03 jan 2011 19:46

Vanochtend gingen de portieren van mijn auto niet open. "Oh", zei mijn dochter, "die zijn vastgevriesd. Laten we aan God vragen of hij ons helpen wil!" :lol: :lol:

Roselynn

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Roselynn » 10 jan 2011 20:53

Bumba schreef:Vanochtend gingen de portieren van mijn auto niet open. "Oh", zei mijn dochter, "die zijn vastgevriesd. Laten we aan God vragen of hij ons helpen wil!" :lol: :lol:


Ah, schattig! Ik was zelf niet zo'n humoristisch kind,maar wel sneaky en met een duidelijke voorkeur zeg maar (2 jr.):
Als mijn moeder mij aankleedde en ik vond het niet mooi, zei ik: "Past niet, is van R." (mijn broertje)

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor saartje » 22 jan 2011 13:48

Mijn neefje over ons eigen meisje: "eigenlijk leek ze net een varken, want ze had een dik hoofd en als ze sliep dan knorde ze..." Ik: "zullen we er dan maar een lief biggentje van maken, dat klinkt wat liever..." :) Ik moest er wel om lachen eigenlijk....
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Kinderpraat

Berichtdoor mw » 22 jan 2011 22:12

Mijn nichtje van 3 was "Blij, blij, mijn hartje is zo blij! Want Jezus is een Vriend van mij" aan het zingen. Roept mijn neefje (ook 3): maar Jezus is ook mijn Vriend! :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Jo'tje » 22 jan 2011 22:44

Nichtje (4 jr) tegen mijn sinds kort werkloze zwager: pappa, heb jij nou nog steeds geen werk? (toen 2 weken)
Zwager: nee, ik heb nog steeds geen werk. Nichtje: maar weet je dan wel zeker dat je oooveral hebt gezocht?!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jeepeecee » 23 jan 2011 11:44

Schipje schreef:Al een paar maanden lang zegt dochterlief 'babapf' voor 'amen'. Van de week ging ik eens serieus met haar oefenen 'aaaaa-men', nu zegt ze steeds heel serieus 'aaaaa-pie'!


haha, dat deed Hannah ook. die zei Aaaaap, en toen na een tijdje was het Aaaaam. dat begon er op te lijken, maar helaas, nu zegt ze Haaaannah :lol:
Afbeelding

rosaatje

Re: Kinderpraat

Berichtdoor rosaatje » 23 jan 2011 22:10

ons meisje doet eerst bllblblblbblblblblblbl mooi op toon (op haar manier een gebed) en dan AAAAM! En wij moeten natuurlijk niet in de lach schieten

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Kinderpraat

Berichtdoor pol » 23 jan 2011 22:19

"Eind maart gaan we gelukkig weer de klok verzetten" verzuchtte ik aan tafel.
Even later liep Rianne door de kamer te struinen. "Wat ben jij aan het doen?" vroeg ik verbaasd,
"Ik zoek een ander plekje voor de klok, want die wil jij toch verzetten?"

habibti
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:06

Re: Kinderpraat

Berichtdoor habibti » 08 feb 2011 23:17

Gesprek wat ik net had met mijn oudste dochtertje een dag voordat ze jarig was 3 wk. geleden...



Mama: Wat heb je vandaag op de basisschool gedaan en geleerd?

Dochter: Ik heb buiten gespeeld, Juffrouw heeft verhaal verteld over Jezus & we hebben liedje gezongen.

Mama: Doe eens vertellen dan, mama wil ook graag horen over Jezus.

...Dochter: Nou luister mama, er waren allemaal schaapjes bij elkaar samen met de Herder. En de Herder is Jezus. De schaapjes liepen over de hei en toen was er ineens een schaapje weg! Dat schaapje was alleen en kon de andere schaapjes & de Herder niet meer vinden. Dat was zo zielig mama!

Mama: Oh dat is zielig voor het schaapje zeg!

Dochter: Ja echt wel, hij was heel erg bang hoor!!!maar gelukkig was de goede Herder er en die ging het schaapje zoeken en vond die! Toen bracht de herder hem terug bij de andere schaapjes.

Mama: Wat is dat fijn zeg, nu was het schaapje niet meer alleen en was hij niet meer bang.

Dochter: Ja mama als ik in bed lig en ben bang dan ga ik aan Jezus denken dan hoef ik ook niet meer bang te zijn he?!

Mama: Nee schat dat klopt, Jezus is er altijd, ook in het donker en als je slaapt.

Dochter: Oh maar komt Jezus morgen dan ook op mijn verjaardag? En ook op ons feestje van mij en mijn zusje? Dat zou ik heel graag willen! Want ik ben dan groooot ik ben dan 4 jaar!! Jezus moet ook komen dan want hij is ook mijn vriendje!

Mama: Ook al zie je Jezus niet, Jezus ziet jou altijd elke dag en nacht. Hij is dus altijd bij jou en is je Vriend. Hij zit in jouw hart dus is altijd bij jou als je vrolijk of bang bent. Je kan hem alles vertellen.
Dochter *roept verrukt*: Oooh, Jezus is mijn grootste vriendje en ik ken ook een liedje zingen over Hem, want die heb ik vandaag geleerd!


Jezus is de Goede Herder.....



http://www.youtube.com/watch?v=-3jhQM96HOA
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kinderpraat

Berichtdoor TheKeimpe » 09 feb 2011 16:11

Mooi, zo'n heerlijk kindergeloof.

Wij noemen onze jongste vaak "puk", maar eigenlijk wil hij dat niet, want hij is al groot (2,5...)
Dus net: "Als de baby bij ons is, dan ben ik niet meer puk"

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Memmem » 09 feb 2011 20:42

Mooi al die uitspraken.

Wij hebben blauwe duifjes op tafel staan en nu vroeg Alexander: wanneer kan ik die blauwe druifjes eten?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Saskia » 10 feb 2011 07:21

Andersom zeker? :mrgreen:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten