Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Jo'tje » 07 nov 2010 13:15

Wáárom zou je tegen een kind van 9 niet kunnen zeggen dat er van seks kindjes kunnen komen?!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2010 13:22

Gisteren ook zo gelachen.

Ik moest gisteren oppassen op een jongetje van 3,5. Z'n ouders wilden graag weer een avondje samen uit eten. Ik wilde wel oppassen. Dat was dus gisteravond. Samen met hem ging ik eten koken (macaroni lekker makkelijk). De groenten werden uit de koelkast gehaald waaronder ook de champignons. Zegt hij ineens: "hé de paddenstoelen hebben geen stippen". Het kwam er zo heerlijk verontwaardigd uit.

Brenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:04

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Brenn » 07 nov 2010 15:12

Jo'tje schreef:Wáárom zou je tegen een kind van 9 niet kunnen zeggen dat er van seks kindjes kunnen komen?!


Tegen mijn eigen kinderen zou ik dat gewoon zeggen. Ben alleen bang dat niet alle ouders het kunnen waarderen :)

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Ctje » 23 nov 2010 19:08

Morgen komt er een nieuwe jongen (Levi) in de klas. We hadden het even ergens over, maar dat mochten ze van mij niet de eerste dag al vragen. Steekt een meisje haar vinger op en zegt uiterst serieus: 'En we mogen ook niet zomaar Levi de tollenaar tegen hem zeggen'.

Chienn
Mineur
Mineur
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 apr 2009 06:42

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Chienn » 23 nov 2010 20:25

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderpraat

Berichtdoor LauraC » 23 nov 2010 21:14

Michael loopt vandaag op manlief af: 'Papa poepie daan? kom maar, Michael kijkuh!' En voordat manlief wat kan zeggen trekt Michael zijn overhemd aan de achterkant uit manliefs broek en kijkt zo naar binnen :mrgreen:
Gelukkig zat er geen poepie!!!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 12:19

Net hield Jurian zijn beker melk omhoog en riep: 'poos!'
Ik snapte het niet helemaal eerst, tot ik doorkreeg dat hij bedoelde:' proost!''Dus hebben we de bekers even geklonken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 05:24

Jo'tje schreef:Wáárom zou je tegen een kind van 9 niet kunnen zeggen dat er van seks kindjes kunnen komen?!
9 al? En straks komen we in een generatie waar ze 5 zijn en dan al over sex beginnen? Nee dank je.... het is niet dat ze het nooit zullen horen van mij, mocht ik hopelijk ooit kinderen krijgen, maar op zo'n leeftijd horen ze lekker onbezorgd te kunnen spelen en niet met zulke dingen bezig te houden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 06:51

Nou mijn nichtje van 8 en neefje van 5 (broer en zus) weten nu ook waar de kinderen vandaan komen, ik zie niet in dat het verkeerd is en of het vroeg is om te vertellen. Je kunt het beter zelf vertellen dan dat ze het van de straat horen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderpraat

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 08:43

Wij hebben afgelopen jaar via de kerk opvoedingsavonden gehad en daar kwam ook het onderwerp sexualiteit ter sprake. Er werd juist expliciet gezegd dat de voorlichting al rond de kleuterleeftijd moest beginnen en als kinderen eerder vragen hadden ook al. Kinderen horen al heel vroeg van alles van vriendjes. Het is juist zaak om de 'straatvoorlichting'met het bijbehorende taalgebruik voor te zijn.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 09:17

kwebbel schreef:
Jo'tje schreef:Wáárom zou je tegen een kind van 9 niet kunnen zeggen dat er van seks kindjes kunnen komen?!
9 al? En straks komen we in een generatie waar ze 5 zijn en dan al over sex beginnen? Nee dank je.... het is niet dat ze het nooit zullen horen van mij, mocht ik hopelijk ooit kinderen krijgen, maar op zo'n leeftijd horen ze lekker onbezorgd te kunnen spelen en niet met zulke dingen bezig te houden.


Ja maar Kwebbel, bij die kleine kinderen werkt dat juist heel erg simpel. Die nemen dat dan aan en gaan gewoon weer verder op de orde van de dag. Kinderen vragen nu eenmaal de hele dag 'waarom?' 'wat is dat?' en dus ook 'hoe komt die baby dan in de buik?'. Als je gewoon heel simpel en heel eerlijk antwoord geeft, nou, dan neemt een kind dat aan. En zoals ajl ook zegt: dan ben je dat gepraat van vriendjes voor.

Je hoeft natuurlijk niet in hele specifieke details te treden, maar je kunt in heel eenvoudige kindertaal uitleggen hoe die baby in de buik komt. En een kind? Die speelt gewoon onbezorgd verder, hoor :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Sophie77 » 30 nov 2010 09:25

Wij zijn er hier open over en gaan er gewoon nuchter mee om. Op vragen krijgen ze antwoord, zo simpel is dat. Wel op hun niveau natuurlijk, dat spreekt vanzelf. En de ervaring leert, dat als je wat vertelt aan je zoon van 12 waar zoons van 8 bij zijn, dat die dan helemaal geen interesse tonen als ze er nog niet aan toe zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 09:30

Dit doet me denken aan m'n neefje van 5. Ik was een keer aan het oppassen. Hij was heerlijk aan het spelen en ik zat op de bank te lezen. Zegt hij ineens: wanneer krijgen jullie een kindje? Ik zei: dat weet ik niet, daar moet je eerst zwanger voor zijn. Je ziet hem na denken en hij zegt: Ja maar jullie zijn getrouwd dan komen er toch kinderen? Hij vroeg ook hoe het zat en zo. Tsja toen moest ik wel even na denken hoe ik het hem ging vertellen. k Vondt het wel grappig.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kinderpraat

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 14:24

Vrienden van ons hebben 5 kinderen en bij de laatste gingen ze ook vragen hoe komt het kindje dan in je buik en komt het door je navel eruit :lol:
Toen hebben ze ook op een kinderlijke manier gezegd hoe dat kan enz kinderen kunnen het maar beter jong van hun ouders horen dan op straat vind ik.
En het is iets natuurlijks hoeft niet geheimzinnig over gedaan te worden is bij ons thuis ook nooit gedaan.

Julieta
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2009 23:01

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Julieta » 30 nov 2010 16:30

Evelien schreef:Dit doet me denken aan m'n neefje van 5. Ik was een keer aan het oppassen. Hij was heerlijk aan het spelen en ik zat op de bank te lezen. Zegt hij ineens: wanneer krijgen jullie een kindje? Ik zei: dat weet ik niet, daar moet je eerst zwanger voor zijn. Je ziet hem na denken en hij zegt: Ja maar jullie zijn getrouwd dan komen er toch kinderen? Hij vroeg ook hoe het zat en zo. Tsja toen moest ik wel even na denken hoe ik het hem ging vertellen. k Vondt het wel grappig.


Bij ons een zelfde soort verhaal. Mijn zwager is verstandelijk gehandicapt. Toen wij trouwden mocht hij op school op de stoel staan en vertelde: "ik wordt oom want mijn broer gaat trouwen...." :shock: Jaren later is mijn schoonzusje zwanger (net getrouwd) en wij hebben nog geen kinderen. Hij snapte het niet helemaal en kwam met het volgende voorstel: "Eigenlijk is het niet zo eerlijk nu, jullie moeten denk ik overnieuw trouwen, dan gaat het wel goed en krijgen jullie een baby..." :lol:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten